2015-09-29, 14:09
Avstängd
Vilken jubelidiot till advokat han har, gnäller om objektiviteten hos TR och att de kommer överklaga, lycka till säger jag, det finns inte en chans att HR kommer ändra domen.
Citera
2015-09-29, 14:46
Medlem
vavilldus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BWisser
Vilken jubelidiot till advokat han har, gnäller om objektiviteten hos TR och att de kommer överklaga, lycka till säger jag, det finns inte en chans att HR kommer ändra domen.

Han är väl sugen på arvodet vi skattebetalare får stå för oberoende om han vinner eller förlorar i HR.
Citera
2015-09-29, 15:23
Medlem
flashforwards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Unosoli
Hon betalade inte för bensinen, hon fick kontanter eftersom de tankade vid en kortautomat.
Hon lånade inte ut tändstickor, han tog själv med sig en ask som han hittade i hennes bil.
Hon satt i bilen och pratade i telefon med GMs syster medan han, som hon trodde, var uppe i lägenheten och hämtade sina tillhörigheter eftersom BO gjort slut.

Säger hon ja.
"Också en kvinna i 30-årsåldern åtalades för delaktighet i mordet.

Enligt åklagaren så skjutsade hon Annas ex-pojkvän till brottsplatsen, gav honom pengar för att köpa bensinen och försåg honom på brottsplatsen med en ask tändstickor.

Men rätten anser inte att bevisningen mot henne räckte, och friar kvinnan helt."

Bevisning räcker ej betyder inte att man tror på henne.
Citera
2015-09-29, 15:44
Medlem
XeniaOnatopps avatar
GT: Anna Feldts mamma: "Rent ut sagt vidrigt"
Citat:
– Jag är nöjd med domen, säger mamman och fortsätter:
– Han har mördat min dotter. Jag tycker han ska ha det strängaste straffet man kan få. I vissa lägen önskar jag att vi hade ännu hårdare straff i Sverige.
Citera
2015-09-29, 15:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fugge77
Kanske en idiotisk fråga men hoppa ut genom fönstret?

Citat:
Ursprungligen postat av brianmolko
De flesta tvekar nog för man skadar sig

Jämför 9/11-händelsen. Det är väl snarare så att man hoppar oavsett uppenbar risk för död, om det finns en liten chans att man överlever. Eld är väl det som om något gör att man söker sig ut till varje pris. Har inte läst förundersökningen än kring om hon befann sig i ett rum med fönster, men om hon gjorde det och kunde öppna fönstret är det väl lite konstigt att hon inte tog sig ut där. Men alla agerar ju inte "logiskt" under dödsångest.
Citera
2015-09-29, 15:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
GT: Anna Feldts mamma: "Rent ut sagt vidrigt"

Jag håller med henne att i vissa lägen skulle Sverige haft ännu hårdare straff.
Citera
2015-09-29, 15:59
Medlem
Merwinnas avatar
Typiskt att PK-media outar mördaren bara för att han är svensk...
Citera
2015-09-29, 16:24
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Typiskt att PK-media outar mördaren bara för att han är svensk...
Det där är en myt.
http://www.expressen.se/gt/loran-23-misstanks-for-mordet-i-vargarda/
http://www.gp.se/nyheter/goteborg/1.688110-16-ars-fangelse-for-mordet-pa-elin
http://www.expressen.se/nyheter/livstids-fangelse-for-dubbelmord-pa-smabarnspappor/
Citera
2015-09-29, 17:47
Medlem
Mannuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jongari
Jag håller med henne att i vissa lägen skulle Sverige haft ännu hårdare straff.
Livstids fängelse är det hårdaste straffet man kan ha om man vill bo i en icke-barbarisk stat. Eller: livstids arbetsläger / livstids isolering kanske skulle fungera.
Citera
2015-09-29, 18:25
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Mannus
Livstids fängelse är det hårdaste straffet man kan ha om man vill bo i en icke-barbarisk stat. Eller: livstids arbetsläger / livstids isolering kanske skulle fungera.

Förvisso, men praxis för närvarande är att ansökan om tidsbestämt straff får göras efter 10 år och tidsbestämningen sättas vid minst 18 år. Det innebär att han teoretiskt kan vara ute efter 12 år, dvs efter att avtjänat 2/3 av straffet.
Dock är det ingen som helst rättighet att få sitt livstidsstraff tidsbestämt så han kan mycket väl få sitta mycket längre än så.
Citera
2015-09-29, 21:26
Medlem
För övrigt hittade jag ett svar på varför hon inte hoppade.

Ur förundersökningen, förhör med en syster. "Men jag kan tänka mig att om det var så att hon ringde SOS för att det brann och någon bad henne öppna fönster och skrika, ropa på hjälp eller hoppa, gjorde inte hon det för hon reagera som så att då skulle hon skämmas för att hon skrikit.
Och att hon inte kunde avgöra risker… jag tänker att om hon ändock stod i ett val att hoppa ut
genom ett fönster och då befara att hon kunde bryta ett ben mot att va kvar i lägenheten som
brann, för en som tänker normalt hade det varit självklart att hoppa, men för henne var inte det
ett självklart val."
Citera
2015-09-29, 22:02
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av delikatess1
För övrigt hittade jag ett svar på varför hon inte hoppade.

Ur förundersökningen, förhör med en syster. "Men jag kan tänka mig att om det var så att hon ringde SOS för att det brann och någon bad henne öppna fönster och skrika, ropa på hjälp eller hoppa, gjorde inte hon det för hon reagera som så att då skulle hon skämmas för att hon skrikit.
Och att hon inte kunde avgöra risker… jag tänker att om hon ändock stod i ett val att hoppa ut
genom ett fönster och då befara att hon kunde bryta ett ben mot att va kvar i lägenheten som
brann, för en som tänker normalt hade det varit självklart att hoppa, men för henne var inte det
ett självklart val."

Hade hon någon diagnos, eller vadan detta?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in