2015-09-06, 08:32
Medlem
http://speedy.sh/ED424/Anna-Feldt-Arvika-2015-FUP.pdf

http://speedy.sh/Mv9e9/Anna-Feldt-Arvika-2015-Protokollbilaga.pdf
Citera
2015-09-06, 09:14
Medlem
KaninenSnuffes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fajerflaj
Mitt virusprog varnar för att öppna filen, fler som har det problemet? Eller är det bara mitt som är känsligt?
Det var ju märkligt. Jag har som sagt bara laddat ner dem o zippat ihop.
Citera
2015-09-06, 13:44
Medlem
Skadat godss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fajerflaj
Mitt virusprog varnar för att öppna filen, fler som har det problemet? Eller är det bara mitt som är känsligt?
Hade också problem att ladda hem därifrån. Bytte tillfälligt webbläsare till Internet Explorer, och då fungerade det bra.

OBS:
Citera
2015-09-06, 23:42
Medlem
Fajerflajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skadat gods
Hade också problem att ladda hem därifrån. Bytte tillfälligt webbläsare till Internet Explorer, och då fungerade det bra.

OBS:

Jag menade naturligtvis antivirusprogram, sorry!
Citera
2015-09-07, 02:03
Medlem
Smortins avatar
Har någon tid för rättegång blivit utsatt?
Citera
2015-09-08, 08:41
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Aftonbladet: Larmsamtalet: ”Jag brinner inne”
Citat:
Han hade tagit med sig en stor glasflaska hem till Anna, eftersom hon ville ha en sådan som prydnad. Det var någon vätska i flaskan, vad vet han inte.

"Var en olyckshändelse"
Eftersom ingen verkade vara hemma, ställde han in den innanför ytterdörren, varpå han lånade toaletten. När han kom ut därifrån tänder han en cigarett, och plötsligt ser han att det brinner i hallmattan. Han drabbas, säger han, av panik och springer därifrån.
Mannen menar att det hela var en olyckshändelse.
Men nu har han åtalats för grov mordbrand och mord.
Rättegången inleds om en vecka.
Citera
2015-09-08, 11:07
Bannlyst
Hahahahahhahahaha, det var den värsta bortförklaringen jag har hört i hela mitt liv, tror han på allvar att polisen skulle tro på den där påhittade historian, han är rökt
Citera
2015-09-08, 13:20
Medlem
Aftonbladet har inte fått med allt.

Han var inne på toaletten och tog lite(!) tjack, 1,5 gram trodde han, och sen när han kom ut från toaletten så skulle han tända en cigg och då började tröjärmen brinna för att det var någonting brandfarligt på den, troligen från flaskan, och när han slet av sig den brinnande tröjan så tog sig elden till flaskan (som var täckt av trä/rotting) som började brinna. Sen sprang han därifrån för att han inte visste att hon var hemma, då han hade ropat in i lägenheten utan att få svar, men när han hörde skrik så sprang han upp igen men kunde inte ta sig in i lägenheten för det brann för mycket så han stack istället.

Har läst igenom förhören från FUP och det är mycket osammanhängande grejer i hans lilla berättelse! Hoppas han åker dit hårt! Stackars tjej...

Efter att ha läst igenom så känns det dock mer troligt att han på riktigt trodde att hon inte var där, att han ropade in och ej fick svar, så han tuttade eld på stället (vilket han hade hotat att göra) för att han var arg och dom hade bråkat, och insåg för sent att hon faktiskt var där inne. Visst han kan ha haft uppsåt att döda henne också, men jag kan inte riktigt se ett motiv till det, han bedyrar om och om igen i förhören att han aldrig skulle vilja skada henne då han älskade henne osv osv. Men man vet aldrig, pundare är inte alltid logiska..
Citera
2015-09-08, 16:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PeterNoster
Hur fan kan man höra fel på Fältgatan och Fallgatan.

Prova att uttala det med tjock dialekt, lungorna fulla med rök, och telefonbrus som effektivt filtrerar bort tonlösa konsonanter, så får du se. Men SOS borde kanske ha bett henne bokstavera.
Citera
2015-09-08, 16:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arvikaarskit
Precis, namn och dödsår. Har sett bilden

Men, får vi se då? (Var kommer uppgiften från?)
Citera
2015-09-08, 16:56
Medlem
vavilldus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Unosoli
Prova att uttala det med tjock dialekt, lungorna fulla med rök, och telefonbrus som effektivt filtrerar bort tonlösa konsonanter, så får du se. Men SOS borde kanske ha bett henne bokstavera.

Det slutade ju inte där direkt..

Citat:
Lo: Lyssna på mig, vi larmar medans vi pratar. Men är det på Falkgatan?
Mä: Fältgatan 8a Arvika, nu brinner jag upp.
Lo: Vilken våning är du på?
Mä: Tvåå, "hostar".
Lo: Är det Falstergatan?
Mä: Skriker Fält, svårt att få luft, flåsar.
Lo: Kan det vara Parkgatan?

Jag har läst många larmsamtal men detta kändes verkligen i halsgropen.
Citera
2015-09-08, 18:01
Medlem
Kanske en idiotisk fråga men hoppa ut genom fönstret?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in