2015-09-14, 17:08
Medlem
litecp, du borde prova Samarin. Snus är basiskt, vid snus-stopp blir syrabalansen annorlunda.
Citera
2015-09-15, 11:16
Medlem
SnobbenLs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av litecp
Inne på 7e dagen nu, å har gått ganska enkelt. Dock börjar jag få riktigt ont i magen nu, började typ dag 5 med lite magont å blir bara värre varje dag nu, skiter riktigt skumt också. Går från stenhård till lös i magen mellan varje baj.

Hur smakar det? Och är det samma färg när det är löst och stenhårt?
Citera
2015-09-15, 21:51
Medlem
trueforgoods avatar
Snusat i 18 år med endast två kortare uppehåll. Senaste månaderna har jag omedvetet snusat mindre och mindre och nu tar jag ofta första snusen för dagen efter lunch. När jag tar snusen känner jag inte alls någon skön känsla längre, utan tvärtom... jag mår sämre, får ångest, blir stressad och lägger ut snusen efter någon minut. Sedan tar jag kanske en till innan arbetsdagen är slut för att sedan avsluta med en eller max två på kvällen.

Lustigt, men kroppen säger helt enkelt ifrån och därmed är det givetvis dags att sluta. Kommer dock vara svårt pga vanan, men jag måste göra det.

Någon som känner igen sig i detta?
Citera
2015-09-16, 01:00
Medlem
Snart uppe i en vecka nu!

Den där dokumentären med Alan Carr (?) som någon länkade tidigare i tråden hjälper mig faktiskt.
Citera
2015-09-20, 19:08
Medlem
Då trillade man tillbaka efter 2 veckor fri. Börjar strax studera och det blev lite för stressigt för mig. Känner mig rätt besviken på mig själv...

Tyckte att det var otroligt lätt i början, men sedan fick man något enormt sug och så sket det sig. Får pröva igen när man blir ledig. Som tur är så var jag aldrig någon storsnusare, 1 dosa i veckan klarar jag mig bra på, så det var aldrig någon stor kostnad. Det var mest att man ville bli kvitt det konstanta beroendet som gjorde sig påmint under dagen.

Hoppas att ni andra klarar det bättre än mig. Lycka till!

Edit: Eller nej, fan! Blev så otroligt besviken på mig själv efter jag skrev det här. Gick ut och kastade dosan jag nyss köpt. Det här ska gå! Som tur är så är det studier i utlandet och där finns det ingen snus. Bara att klara sig tills det börjar och sedan kan man lipa hur mycket man vill, för det finns ändå ingen att köpa när man går till affären.
Senast redigerad av Petrovic 2015-09-20 kl. 19:37.
Citera
2015-09-20, 19:37
Medlem
trueforgoods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Petrovic
Då trillade man tillbaka efter 2 veckor fri. Börjar strax studera och det blev lite för stressigt för mig. Känner mig rätt besviken på mig själv...

Tyckte att det var otroligt lätt i början, men sedan fick man något enormt sug och så sket det sig. Får pröva igen när man blir ledig. Som tur är så var jag aldrig någon storsnusare, 1 dosa i veckan klarar jag mig bra på, så det var aldrig någon stor kostnad. Det var mest att man ville bli kvitt det konstanta beroendet som gjorde sig påmint under dagen.

Hoppas att ni andra klarar det bättre än mig. Lycka till!

Edit: Eller nej, fan! Blev så otroligt besviken på mig själv efter jag skrev det här. Gick ut och kastade dosan jag nyss köpt. Det här ska gå!

Eftersom du snusar så lite är ditt nikotinberoende lågt och du har goda chanser att klara det. Ett tips som jag själv kör på nu är nikotinfri snus - hjälper som fan när suget gör sig påmint. Däremot bör man passa sig så man inte snusar fler snusar nikotinfritt än man gjorde vanligt snus. Det är vanan som är det svåraste att få bort så försök motstå helt och ta en nikotinfri när det är som värst.

Det är svårt men det går.
Citera
2015-09-21, 20:04
Medlem
Dullwuts avatar
Nu är jag här för att skryta åter igen! 12 veckor (+ 1 dag) nikotinfri!!

Är stolt över mig själv och jag känner mig inte alls som en snusare längre. Jag behöver aldrig oroa mig om hur mycket snus man har kvar eller när kiosken stänger. Att vara snus och rökfri är fan rätt lyxigt ändå!

Lycka till allihopa!
Citera
2015-09-21, 23:53
Medlem
Spider-Girls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dullwut

Är stolt över mig själv och jag känner mig inte alls som en snusare längre. Jag behöver aldrig oroa mig om hur mycket snus man har kvar eller när kiosken stänger. Att vara snus och rökfri är fan rätt lyxigt ändå!

Lycka till allihopa!
Lyxigt indeed Grattis!
Citera
2015-09-22, 10:16
Medlem
paggans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dullwut

Lycka till allihopa!

Grattis! Bra jobbat

/119 dagar
Citera
2015-09-29, 15:17
Medlem
NecroBytes avatar
5 Dagar sen återfall, vad gick fel? Suget blev så jävla intensiv
Citera
2015-09-29, 20:42
Medlem
Dullwuts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NecroByte
5 Dagar sen återfall, vad gick fel? Suget blev så jävla intensiv
Been there, done that. Måste säga att de ensiffriga dagarna var definitivt värst. Ge inte upp! Gör ett nytt försök, typ nu med direkten! Några veckor, sen mår du bättre än någonsin!!

-

Själv är man 13 veckor och 2 dagar nikotinfri. Snart kan man börja räkna månader istället för veckor
Citera
2015-09-29, 22:46
Medlem
Spider-Girls avatar
Jag har gått till slutfasen, den där man aldrig är sugen över huvud taget. Det är som om jag aldrig hade snusat
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in