2015-09-12, 01:06
Medlem
RonnyRasks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spider-Girl
Kan man få en uppdatering över hur det går för er allihop?
Den 21:e firar jag 16 månader som fri.

Småsnusar en del till och från, dock långt ifrån samma utsträckning som förut. Kommer att resa till utlandet på en långvistelse inom kort. Och det landet säljer inte snus och cigratterna är snordyra. Kommer inte ha något annat val än att sluta, känns bra!
Citera
2015-09-12, 06:25
Medlem
Citat:

Bra jobbat!
Själv passerade jag just 2 månader. Känner fortfarande lite sug ibland men har rätt många i min omgivning som snusar. Men lipsyl tricket fixar biffen

NEVER AGAIN!
Citera
2015-09-12, 08:55
Medlem
Spider-Girls avatar
Här får alla snus-slutare nåt att skratta åt Min dotter taggade mig i detta klippet för hon tyckte jag brukade bli sån här varje gång jag hade slut på snus. Skäms haha. Snus är rätt pundigt.
Men när jag till slut lyckades sluta och hade rätt motivation så hade jag faktiskt inte det här suget. Så rätt tänk är A och O!
https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=10153100973542613&id=64561261 2&ref=bookmarks&notif_t=comment_mention
Citera
2015-09-12, 09:09
Medlem
Access-Denieds avatar
Citat:
Här får alla snus-slutare nåt att skratta åt Min dotter taggade mig i detta klippet för hon tyckte jag brukade bli sån här varje gång jag hade slut på snus. Skäms haha. Snus är rätt pundigt.
Men när jag till slut lyckades sluta och hade rätt motivation så hade jag faktiskt inte det här suget. Så rätt tänk är A och O!
https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=10153100973542613&id=64561261 2&ref=bookmarks&notif_t=comment_mention

Haha roligt klipp! Samtidigt tänker jag att det vore nog inte en helt dum idé om man kunde få bli inlåst nånstans tills beroendet är borta.
Citera
2015-09-12, 09:57
Medlem
SnobbenLs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Access-Denied
Haha roligt klipp! Samtidigt tänker jag att det vore nog inte en helt dum idé om man kunde få bli inlåst nånstans tills beroendet är borta.

Citera
2015-09-12, 14:55
Medlem
Inne på andra dagen i helvetet och har nog aldrig mått sämre. Rastlös som fan, skitaggressiv, fryser (?), vafan händer. Får se om jag orkar med det här.

Ett plus är att jag fått tillbaka aptiten iallafall.
Citera
2015-09-12, 18:40
Medlem
Jag rekommenderar alla kämpar i denna tråd att gå till willys och köpa en viss typ av halstabletter där, sockerfria vita i påse (minns inte namnet) som bara har ofarliga sötningsmedel i och som inte sliter på tänderna för endast 7.90 kr. Den räcker i 3 dagar ungefär ( månkostnad ca 80 kr) och det hjälper oerhört när man försöker sluta snusa att ha något att suga på och tugga.

Kör coldturkey första 2 dagarna och få ut nikotinet i systemet. Kombinera eventuellt med apotekets nikotintuggummin (billigast) på 4 mg och ta 3 tugmmin per dag (frulle, em och innan sömngång). En ask kostar 199 kr och det är 96st 4 mg tugummin och när det gått en vecka delar du tugummina i hälften så det blir 2 mg. Då har du 192 st nikotindoser. Bränner skönt i halsen av dom och man får en liten mikroskön nikokick av dom. Denna meto blir mycket billigare än att köpa 2 mg hela tugummin och det blir väldigt lätt att sluta snusa.
Jag ligger på ett par 2 mg nikotintugummin nu per dag och har inget större behov att bryta det just nu då det lär va helt ofarligt och man slipper tobakens alla kemämnen och tungmetaller ner i magsäcken och har minskat månadskostnaden från 500 kr till 100 kr. Lär ta sista steget snart och sluta helt.
Kan redan nu gå en hel dag utan att känna någon nikotinbrist knappt så man är helt klart mycket mindre nikotin beroende nuförtiden.
Senast redigerad av diese.leute 2015-09-12 kl. 19:06.
Citera
2015-09-13, 08:33
Medlem
Citat:
Snus är rätt pundigt.
Pundigt, ja på sätt och vis. Sambandet mellan tobak och narkomani är starkare än alkohol och narkomani. Allen Carr och Easyway tar bort illusionerna att snus ger något. Må bättre kan man efter att man kämpat klart emot abstinensen.
Citera
2015-09-13, 12:44
Medlem
Dullwuts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mapagpanggap
Inne på andra dagen i helvetet och har nog aldrig mått sämre. Rastlös som fan, skitaggressiv, fryser (?), vafan händer. Får se om jag orkar med det här.

Ett plus är att jag fått tillbaka aptiten iallafall.
Om någon vecka kommer du må bättre än på länge! Håll ut!!

Citat:
Själv är jag idag 11 veckor nikotinfri
Livet som snusfri är inte så farligt som man kunde tro.
Senast redigerad av Dullwut 2015-09-13 kl. 12:47.
Citera
2015-09-13, 15:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dullwut
Om någon vecka kommer du må bättre än på länge! Håll ut!!

Det tror jag definitivt på. Är lite orolig hur det kommer gå i plugget imorgon, väldigt lätt och tillgängligt att fråga efter en snus där. Gäller o hitta ordentligt med motivation nu.
Citera
2015-09-13, 18:47
Medlem
paggans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mapagpanggap
Det tror jag definitivt på. Är lite orolig hur det kommer gå i plugget imorgon, väldigt lätt och tillgängligt att fråga efter en snus där. Gäller o hitta ordentligt med motivation nu.
Som sagt. Håll ut! Det blir snart lättare och du blir av med det där skitberoendet för gott. Kolla in youtube-länken 30 poster upp. Den hjälper!

/110 dagar
Citera
2015-09-14, 15:14
Medlem
Inne på 7e dagen nu, å har gått ganska enkelt. Dock börjar jag få riktigt ont i magen nu, började typ dag 5 med lite magont å blir bara värre varje dag nu, skiter riktigt skumt också. Går från stenhård till lös i magen mellan varje baj.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in