Var inte så dramatisk. Du har fortfarande en syster och förmodligen ganska goda möjligheter att vinna över henne rent politiskt. Ge det lite tid och arbete bara.
Om de bara är gamla och inte förståndshandikappade så måste ni ju se till att upplysa dem. Ni kan inte låta SVT och DN vagga in dem i en falsk verklighet där allt ordnar sig med pensionerna och allt annat om vi bara tar in lite fler invandrare och kastar lite mer pengar in i det svarta hålet integrationen. Säg som det är, de som arbetar i dag kommer inte att få någon pension. De som är gamla nu är de som hade tur.
Därmed inte sagt att ni måste tvinga dem att byta tidning. Men ni kan se till att de får annan information också. Kanske kan ni börja med att ge dem ett exemplar av boken invandring och mörkläggning?
Citat:
Nej, låt henne ha DN. Det är som min gamle far. Jag har försökt förklara för honom att DN är hans fiende som vill se honom krossad och krälande på marken, men han blir bara ledsen av att få veta sanningen. Nu har jag insett att det är mer humant att låta honom tro att allt är som det alltid har varit och att DN är facit för vad som är rätt och fel. Han har inte hur många år som helst kvar att leva och orkar inte ta in hur fel allt har blivit. Jag har gett upp och bekymrar inte honom längre med tillståndet i Sverige.
Om de bara är gamla och inte förståndshandikappade så måste ni ju se till att upplysa dem. Ni kan inte låta SVT och DN vagga in dem i en falsk verklighet där allt ordnar sig med pensionerna och allt annat om vi bara tar in lite fler invandrare och kastar lite mer pengar in i det svarta hålet integrationen. Säg som det är, de som arbetar i dag kommer inte att få någon pension. De som är gamla nu är de som hade tur.
Därmed inte sagt att ni måste tvinga dem att byta tidning. Men ni kan se till att de får annan information också. Kanske kan ni börja med att ge dem ett exemplar av boken invandring och mörkläggning?
.