Fortsättning från föregående inlägg.
Jag får följande svar;
Varpå jag svarar;
Detta framstår nog som väl hårda ord. Till saken hör väl att min syrra liksom varit den där personen som finns i vissa familjer som liksom alltid lyckas få alla att känna sig obekväma. Det har varit allt möjligt genom vår uppväxt. Min yngre bror har inte pratat med henne på femton år, hon har typ samma förhållande med vår pappa. Dock har vi ju barn i nästan exakt samma ålder så jag har verkligen försökt glömma all gammal skit de senaste åren; tänkt att man ju faktiskt bara har en syster o.s.v. Försökt vara positiv och sopa under mattan alla samvetslösa saker som hon gjort och sagt under åren.
Men nu brann det rejält som ni ser. Att denna historielösa idiot säger att jag är 'skämmig', för att sedan köra von-oben attityd och lägga ann en ton som att det är jag som jagar henne med mina åsikter.. Nej det är för mycket. Jag behöver inte detta.
Har vi nått punkten där det inte är PK:isterna som 'unfriendar' SD:are?
Är jag bland de första att proklamera mig för fin för samröre med en kulturrelativist i min sociala krets?
Skämt åt sido. Jag låter Julia Ceasar avsluta denna case study:
Det var trots allt ganska trevligt att låta ungarna tulta runt tillsammans emedan vi föräldrar satt och drack kaffe underhållna av det vanliga struntpratet.
Nu blir det inget mer sådant.
Tack Wolodarski & Co för att jag inte längre har en syster.
Jag får följande svar;
Hej!
Jag har uttryckligen bett dig att inte skicka propaganda och det vill jag att du respekterar.
Jag är på jobbet och kan inte hålla på med långa utläggningar.
Nu räcker det med mejlande kring detta.
Som jag sagt, vi kommer inte längre i detta.
Ha det så bra.
Jag har uttryckligen bett dig att inte skicka propaganda och det vill jag att du respekterar.
Jag är på jobbet och kan inte hålla på med långa utläggningar.
Nu räcker det med mejlande kring detta.
Som jag sagt, vi kommer inte längre i detta.
Ha det så bra.
Varpå jag svarar;
Har fått nog av det här Lisa.
Du vet inte vad du snackar om och (som vanligt) går det inte att ha en normal diskussion med dig.
All skit du hävt ur dig genom åren som vi alla haft överseende med.
En hel del att ta tillbaka och be om ursäkt för, inte bara de senaste dumheterna när vi diskuterat detta.
Det är jag som skäms över dig, inte tvärtom.
Du vet inte vad du snackar om och (som vanligt) går det inte att ha en normal diskussion med dig.
All skit du hävt ur dig genom åren som vi alla haft överseende med.
En hel del att ta tillbaka och be om ursäkt för, inte bara de senaste dumheterna när vi diskuterat detta.
Det är jag som skäms över dig, inte tvärtom.
Detta framstår nog som väl hårda ord. Till saken hör väl att min syrra liksom varit den där personen som finns i vissa familjer som liksom alltid lyckas få alla att känna sig obekväma. Det har varit allt möjligt genom vår uppväxt. Min yngre bror har inte pratat med henne på femton år, hon har typ samma förhållande med vår pappa. Dock har vi ju barn i nästan exakt samma ålder så jag har verkligen försökt glömma all gammal skit de senaste åren; tänkt att man ju faktiskt bara har en syster o.s.v. Försökt vara positiv och sopa under mattan alla samvetslösa saker som hon gjort och sagt under åren.
Men nu brann det rejält som ni ser. Att denna historielösa idiot säger att jag är 'skämmig', för att sedan köra von-oben attityd och lägga ann en ton som att det är jag som jagar henne med mina åsikter.. Nej det är för mycket. Jag behöver inte detta.
Har vi nått punkten där det inte är PK:isterna som 'unfriendar' SD:are?
Är jag bland de första att proklamera mig för fin för samröre med en kulturrelativist i min sociala krets?
Skämt åt sido. Jag låter Julia Ceasar avsluta denna case study:
Citat:
"Detta är de allra allvarligaste skadeverkningarna av massinvandringen, eftersom skadan inte låter sig repareras. Landet klyvs isär. Tilliten vittrar sönder, och splittringen skär som laserknivar rakt genom släkter, familjer, vänner, arbetskamrater och andra sociala nätverk."
Det var trots allt ganska trevligt att låta ungarna tulta runt tillsammans emedan vi föräldrar satt och drack kaffe underhållna av det vanliga struntpratet.
Nu blir det inget mer sådant.
Tack Wolodarski & Co för att jag inte längre har en syster.
Senast redigerad av D-Reign 2015-09-21 kl. 23:12.
Senast redigerad av D-Reign 2015-09-21 kl. 23:12.