2015-09-29, 00:23
Medlem
particulum1s avatar
1429 sidor, några framsteg gjorda än?

Verkar inte som det.
Citera
2015-09-29, 00:29
Medlem
Honey.B.Blues avatar
Nope man har konstaterat enbart en sak, att med gud.. menar man sig själv.

Självförhärligandet. I kristen tro sägs bekräftelse, människor söker självbekräftelse det finns religioner som går steg längre och inte ens var avsedda att bekräfta människan.

Att sedan rabiata konfessionalister eldar upp sig i de spel som religionerna sinsemellan ägnar sig åt genom att ärekränka, tja.. då får de ju iaf en chans att visa hur trovärdigt de försvarar sin tro men ingen kommer upp med gud i alla fall. Huvudfiguren är hel tur sikte.

En muslim säger "se på stjärnorna" ok det är stjärnor.. och för det ska han ha respekt...

fine
Citera
2015-09-29, 00:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av goran744
Jag vill gärna svara dig på detta.
JA! Så inåt helvetet perfekt att om styrkan på tyngdkraften som är biljoner biljoners biljoner gånger svagare än elektromagnetiska kraften som håller ihop och bildar partiklar,atomer och molekyler och då hela vår existens, skulle vara det minsta starkare så skulle stjärnorna pressas samman så jävla snabbt att all evolution ej skulle hinna med att utveckla en komplex form.
Är inte det helt perfekt?
Om det sedan är Gud eller slumpen det vet jag inte.

Perfekt kan du kalla det först när du har andra universum som inte är perfekta att jämföra med.
Citera
2015-09-29, 00:30
Medlem
goran744s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av particulum1
1429 sidor, några framsteg gjorda än?

Verkar inte som det.
Nej. Inga framsteg alls. Inte ens Gud är intresserad av att delta :-P
Citera
2015-09-29, 00:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Honey.B.Blue
Nope man har konstaterat enbart en sak, att med gud.. menar man sig själv.

Självförhärligandet. I kristen tro sägs bekräftelse, människor söker självbekräftelse det finns religioner som går steg längre och inte ens var avsedda att bekräfta människan.

Att sedan rabiata konfessionalister eldar upp sig i de spel som religionerna sinsemellan ägnar sig åt genom att ärekränka, tja.. då får de ju iaf en chans att visa hur trovärdigt de försvarar sin tro men ingen kommer upp med gud i alla fall. Huvudfiguren är hel tur sikte.

En muslim säger "se på stjärnorna" ok det är stjärnor.. och för det ska han ha respekt...

fine
Koranen är en massa tjafs som inte är skriven av någon som hette muhammad sedan finns det massa fina ord som citeras som skulle kunna skrivits av vem som helst
Citera
2015-09-29, 00:35
Medlem
goran744s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Handfast
Perfekt kan du kalla det först när du har andra universum som inte är perfekta att jämföra med.
Jag tycker specifikt att just den grejen är perfekt vad gäller universum.
Sedan är de eventuella universum du pratar om exakt lika svåra att greppa som självaste Gud.
Man får lov att tro endast.
Kanske finns det fler universum....osv.
Citera
2015-09-29, 00:40
Medlem
Muhammad var pedofil
Citera
2015-09-29, 00:42
Medlem
MeanMEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yukongold
vadå gud? jag sa skogen. jag dyrkar skogen, naturen, omgivningen, naturens lagar, fysiken, matematiken.

du är pantad själv.
Och hade du inte tramsat på så mycket hade du kunnat slagit på Google vad panteism betyder. Nu vet du inte det, utan låtsades som om du gjorde det och kommer därmed framstå som just lite pantad.

Panteism och variationer av den kan kan anses vara den trosinriktning du uppger att du har...
Så konstigt det vart nu då...
Citera
2015-09-29, 00:45
Medlem
MeanMEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dasr
Muhammad var pedofil
Ja det var nästan alla människor på den tiden om man applicerar dagens lagstiftning på dåtidens kultur så vad är din poäng?
Citera
2015-09-29, 00:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MeanME
Ja det var nästan alla människor på den tiden om man applicerar dagens lagstiftning på dåtidens kultur så vad är din poäng?
Nä men värre om man gör tvärtom som muslimer gör idag och gifter sig med minderåriga
Citera
2015-09-29, 01:35
Medlem
MeanMEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dasr
Nä men värre om man gör tvärtom som muslimer gör idag och gifter sig med minderåriga
Visar bara att kulturen ändrats.
Kan du bevisa att detta beteende är fel?
Nej du tycker det är det bara.
Och det får man göra i Sverige idag med,
om länsstyrelsen ger sitt tillstånd vill jag minnas.

Och på samma sätt du viftar bort att vissa muslimer tycker det är rätt att halshugga dig för det du hävdar för det är att smäda, viftar de bort att det skulle vara fel att gifta sig med så unga flickor och kan hävda att det kan vi med om länsstyrelsen godkänner det.

Den typen av argument får aldrig luft under vingarna om du inte pratar med folk som sväljer vilka skitargument som helst utan att tänka själva eller saknar den förmågan.
Själv är jag nihilist och tycker moralargument är mest trams.
Citera
2015-09-29, 06:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MeanME
Visar bara att kulturen ändrats.
Kan du bevisa att detta beteende är fel?
Nej du tycker det är det bara.
Och det får man göra i Sverige idag med,
om länsstyrelsen ger sitt tillstånd vill jag minnas.

Och på samma sätt du viftar bort att vissa muslimer tycker det är rätt att halshugga dig för det du hävdar för det är att smäda, viftar de bort att det skulle vara fel att gifta sig med så unga flickor och kan hävda att det kan vi med om länsstyrelsen godkänner det.

Den typen av argument får aldrig luft under vingarna om du inte pratar med folk som sväljer vilka skitargument som helst utan att tänka själva eller saknar den förmågan.
Själv är jag nihilist och tycker moralargument är mest trams.
tämligen lätt att bevisa: Det hotar barnets och moderns hälsa. Det sätter stop för flickans utbildning. Hon kan utsättas för våld. Det har till och med negativa konsekvenser för landet i stort
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in