Citat:
Ursprungligen postat av
goran744
Jag vill gärna svara dig på detta.
JA! Så inåt helvetet perfekt att om styrkan på tyngdkraften som är biljoner biljoners biljoner gånger svagare än elektromagnetiska kraften som håller ihop och bildar partiklar,atomer och molekyler och då hela vår existens, skulle vara det minsta starkare så skulle stjärnorna pressas samman så jävla snabbt att all evolution ej skulle hinna med att utveckla en komplex form.
Är inte det helt perfekt?
Om det sedan är Gud eller slumpen det vet jag inte.
japp universum är mäktigr, hur kan man då sitta och minimera ner allt till att påstå sig kunna mästra sådan ändlös rymd, med detfjuttiga påståendet att en sniken liten mentalt handikappad gubbe någonstans därute skapat dig.. och vill att du ska gå och gömma dig och inte leva den korta tid du har att leva.
det är fullständigt att gå nutcase, att tro sig ha fattat något utifrån att sitta med en nersketen bok... att ens i stilla tanken börja mala att sanning, finns där mellan pärmarna, hur efterbliven får man bli?"
att gå och tro på andras rätt allvarliga missvisningar.. jag kan inte, vissa vill påstå att jag är andligt handikappad , för att jag inte har lust att börja spy på den empiri som låter iaf mig ha fått av en enda vetenskapligt förklarande bok.. att öppna mer än vad en religion kan göra i en livstid.
men gillar man att klia pungsvett och ligga på divaner och svulla upp sin kuk och ha sitt svulln aollon som intäkt på att herren vet vägen.. så ser jag faktiskt det som enormt trångsynt.
jag står knappt ut med folk som inte själv inser, att man inte kan prediktera så kraftiga energier som denna natur är, man behöver nat.vis inte ära mänskliga individer eller djur för det, dock fördrar jag att tjäna vetenskapens tänkande hjärtan än att sitta opch pumpa upp snedsvullna ollon med snedtändningar.
Varenda religion har mer eller mindre uppstått av av för mkt örttuggande, för mycket superier, för mycket knark snortande och allt som svullar till sig via tvättäkta runkanden och därmed måste det ha varit patologisk narcissism och självförhärliganden som fick till bl.a islam , den religion som utan pardon och med obs, gott samvete.. förpassar kvinnor att i denna dag i full komfort.. får kvinnor att säga, jag älskar att förtrycka mig själv, och älskar när min man skickar iväg mig till köket.. och jag-har-ingen-egen-vilja-gud... att dyrkas, inte bara tillbes lite sömningt när det passar, utan piskar sig, att t.o.m försöka kräva bön, under arbetstid.. kan du tänka dig vad som kan få folk att sljuga om vackra universum och blint sett på hur barn skändats?
vilken gud i mängden, jagsjälvguden, vad i helsikes annan gud finns att se vid att blicka ut i universum? ser du enbart form?
jag kan visst attraheras av form, men... att prediktera att man BÖR ... åtminstonde.. be.. för eventualitetens skull, då kan det icke vara en dröm värd att tillbe.
du lever med rätt att leva, man är en person, för att man inte är en köttklump bland klumpar.. men religioner vill ha dig till en uppskruvad kanin.. för mig är det glasklart, varför jag inte ber : däremot har jag mediterat, men behövs inte ens det. Går lika fint att att dra täcket över sig och sova en stund. De där graderna i meditationssnacket, har jag numera knäckt
snobbism på bedräglig nivå det också, dock har buddhism inte alls samma syfte som många andra religioner har, tänk på det. eller tänk inte på det, för du blir förnärmad och känner dig mästrad av råd?
om du gör det, så svara inte, ingen vill ha urballade trådar. med irrationella attacker som går off topic.
så gud, är svårfångad, tack för det.
det var ju det jag menade , man kan tro man har den i handen, tills man inser att "han" är en reflektion av nåt helt annat... whatever it may be
jag ser idel emotionell rabiatism, och alltför tungt depressivt melankoliska sntimental-lyriker, där gudstron var tänkt att tagas på allvar,
ursäkta för ev. olämpligt språkbruk lite här o där.