2015-09-28, 22:45
Medlem
Honey.B.Blues avatar
Man tror men erkänner att han inte finns, och ber icketroende på att bevisa att han inte finns - snälla esmeralda .. beter du dig på det här sättet när du går till doktorn och får öronrensning, doktorn säger nääh inte ett spår av några kryp där inte... och då ställer du dig att be doktorn att minsann bevisa vad han inte kan bevisa? för att din vilja är större än den du tänker på, som bevisligen inte finns..

du kan konstatera en sak, och det bevisar du däremot manngrannt, du, finns , jippieeee , och om du finns, då finns din gud jiiiiipie

du säger jag tror på gud, men menar i vanlig ordning, trooo på mig tro på meeeeeeej

LOL voff , komik sann komik
Citera
2015-09-28, 22:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kiss74
Hur går det dyrkandet till? Några speciella riter? Och varför kallar du det Gud?
tja, tog en skit i skogen en gång.. räknas det?
Citera
2015-09-28, 22:53
Medlem
goran744s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Honey.B.Blue
Man tror men erkänner att han inte finns, och ber icketroende på att bevisa att han inte finns - snälla esmeralda .. beter du dig på det här sättet när du går till doktorn och får öronrensning, doktorn säger nääh inte ett spår av några kryp där inte... och då ställer du dig att be doktorn att minsann bevisa vad han inte kan bevisa? för att din vilja är större än den du tänker på, som bevisligen inte finns..

du kan konstatera en sak, och det bevisar du däremot manngrannt, du, finns , jippieeee , och om du finns, då finns din gud jiiiiipie

du säger jag tror på gud, men menar i vanlig ordning, trooo på mig tro på meeeeeeej

LOL voff , komik sann komik
Och du gör tvärtom Gud finns inte jippiee vad klok jag är.
Exakt samma fel som den som säger att den Vet att Gud finns.
Lika fyrkantiga och hulahula båda grupperna
Själv vet jag inte och bryr mig inte så mycket heller.
Det får vara vilket som.
Ja skrattretande måste jag få säga.
Skrattar gått åt både dig och den som är din motsats
Citera
2015-09-28, 22:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av yukongold
tja, tog en skit i skogen en gång.. räknas det?
Ja, troll brukar skita i skogen....
Citera
2015-09-28, 23:10
Medlem
Honey.B.Blues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av goran744
Och du gör tvärtom Gud finns inte jippiee vad klok jag är.
Exakt samma fel som den som säger att den Vet att Gud finns.
Lika fyrkantiga och hulahula båda grupperna
Själv vet jag inte och bryr mig inte så mycket heller.
Det får vara vilket som.
Ja skrattretande måste jag få säga.
Skrattar gått åt både dig och den som är din motsats
Kära hjärtanes då, om man sitter ner och drar en bön åt herren.. säg att det handlar om en tusenlapp, och inom viss tid.. dimper på ngt sätt en tusenlapp ner, är det då själva orsaken och meningen att fortsätta tro att "han finns" ? och ge sig in i de större affärerna och börja satsa osv?

För det här påstående att *gud ger kraft i bön* .. är ju faktiskt en slogan, som förvridit huvudet på verkligen inte ett litet fåtal, drivor efter drivor skänker pengar rätt ut i havet, och ur sådana kassor.. bygger man teologi och ännu. icke ett bevis i sikte...

hur mycket pengar ska då en bön behöva kosta till slut?? fattar du inte vilket såll det är?

det handlar om försnillande orationer och föresnillande vidskepelselekar för att trolla in mer pengar, för ännu svulstigare bankande med huvuden i väggar, i tron att man väl nu då.. ska få lite mer evidensartat godkännande, om att en upplevelse väl ändå måste ses som "evidens" väl..

isf.. räkna känslor.. hur många känslor alstrar en levande individ per dygn? var god och räkna, och vilken av dem.. var så otroligt starkt, att det var värt att få kosta miljarders miljarder, att fortsatt bekosta detta eviga bönevalsandet och inte vilket billigt skräp som helst, särskilt om man slår ihop världsreligionerna och ser hur de beter sig med spenderbyxorna påsatta.

tycker du det är värt? för något som man vet handlar om självinducerad suggerering och rent trixande. att försöka få till att INTE vara så. det betyder att du alltså vill att empiriker ska börja gärna skarva lite... och, för rättvisans skull? för att det är synd om dem som tror hårt?
Citera
2015-09-28, 23:21
Medlem
goran744s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Honey.B.Blue
Kära hjärtanes då, om man sitter ner och drar en bön åt herren.. säg att det handlar om en tusenlapp, och inom viss tid.. dimper på ngt sätt en tusenlapp ner, är det då själva orsaken och meningen att fortsätta tro att "han finns" ? och ge sig in i de större affärerna och börja satsa osv?

För det här påstående att *gud ger kraft i bön* .. är ju faktiskt en slogan, som förvridit huvudet på verkligen inte ett litet fåtal, drivor efter drivor skänker pengar rätt ut i havet, och ur sådana kassor.. bygger man teologi och ännu. icke ett bevis i sikte...

hur mycket pengar ska då en bön behöva kosta till slut?? fattar du inte vilket såll det är?

det handlar om försnillande orationer och föresnillande vidskepelselekar för att trolla in mer pengar, för ännu svulstigare bankande med huvuden i väggar, i tron att man väl nu då.. ska få lite mer evidensartat godkännande, om att en upplevelse väl ändå måste ses som "evidens" väl..

isf.. räkna känslor.. hur många känslor alstrar en levande individ per dygn? var god och räkna, och vilken av dem.. var så otroligt starkt, att det var värt att få kosta miljarders miljarder, att fortsatt bekosta detta eviga bönevalsandet och inte vilket billigt skräp som helst, särskilt om man slår ihop världsreligionerna och ser hur de beter sig med spenderbyxorna påsatta.

tycker du det är värt? för något som man vet handlar om självinducerad suggerering och rent trixande. att försöka få till att INTE vara så. det betyder att du alltså vill att empiriker ska börja gärna skarva lite... och, för rättvisans skull? för att det är synd om dem som tror hårt?
Vi diskuterar om Gud finns eller inte och bevis på detta.
Inte om dina spenderbyxor eller rättvisa.
Jag skiter fullkomligt fan i dina teorier eller annat bitterchattande.
Nej det går ej att bevisa Gud. Endast texterna talar. Ord från människor som påstås vara där.
Ljuger de? Ja kanske eller kanske inte.
Jag vet inte, vet du?
Citera
2015-09-28, 23:27
Medlem
tarek90s avatar
Förstår inte ateister om hur universum har skapats hur kan det vara möjligt att solen har en exakt distans från jorden så att vi inte brinner eller fryser ihjäl utan en skapare och att allt sitter på rätt plats? Skulle ni tro om man sa att en butik som säljer alla bildelar till Volvo exploderat och när man gick in efter man har släck branden så hade bildelarna slagits och skruvats ihop och det hade byggts en Volvo xc90 samma sak gäller med universum allt kan inte vara perfekt utan en skapare!
Citera
2015-09-28, 23:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tarek90
Förstår inte ateister om hur universum har skapats hur kan det vara möjligt att solen har en exakt distans från jorden så att vi inte brinner eller fryser ihjäl utan en skapare och att allt sitter på rätt plats? Skulle ni tro om man sa att en butik som säljer alla bildelar till Volvo exploderat och när man gick in efter man har släck branden så hade bildelarna slagits och skruvats ihop och det hade byggts en Volvo xc90 samma sak gäller med universum allt kan inte vara perfekt utan en skapare!
Du vet att det finns planeter som inte har "exakt' avstånd från solen ? Där har alltså Gud misslyckats?
Och varför tycker du att allt är perfekt?
Citera
2015-09-28, 23:33
Medlem
Citat:

Solen är inte på ett "perfekt avstånd" utan vi har anpassat oss till att leva på en planet med det här avståndet, adaption. Hur perfekt är det att solen en dag i framtiden kommer svälla upp och sluka vår planet?

Ditt andra "argument" är ett uttjatat och tramsigt felslut och argumentationsfel, läs på lite. http://rationalwiki.org/wiki/Hoyle's_fallacy
Citera
2015-09-28, 23:34
Bannlyst
Citat:
Tycker du att universum är perfekt?
Citera
2015-09-28, 23:51
Medlem
goran744s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adjagosse
Tycker du att universum är perfekt?
Jag vill gärna svara dig på detta.
JA! Så inåt helvetet perfekt att om styrkan på tyngdkraften som är biljoner biljoners biljoner gånger svagare än elektromagnetiska kraften som håller ihop och bildar partiklar,atomer och molekyler och då hela vår existens, skulle vara det minsta starkare så skulle stjärnorna pressas samman så jävla snabbt att all evolution ej skulle hinna med att utveckla en komplex form.
Är inte det helt perfekt?
Om det sedan är Gud eller slumpen det vet jag inte.
Citera
2015-09-29, 00:18
Medlem
Honey.B.Blues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av goran744
Jag vill gärna svara dig på detta.
JA! Så inåt helvetet perfekt att om styrkan på tyngdkraften som är biljoner biljoners biljoner gånger svagare än elektromagnetiska kraften som håller ihop och bildar partiklar,atomer och molekyler och då hela vår existens, skulle vara det minsta starkare så skulle stjärnorna pressas samman så jävla snabbt att all evolution ej skulle hinna med att utveckla en komplex form.
Är inte det helt perfekt?
Om det sedan är Gud eller slumpen det vet jag inte.
japp universum är mäktigr, hur kan man då sitta och minimera ner allt till att påstå sig kunna mästra sådan ändlös rymd, med detfjuttiga påståendet att en sniken liten mentalt handikappad gubbe någonstans därute skapat dig.. och vill att du ska gå och gömma dig och inte leva den korta tid du har att leva.

det är fullständigt att gå nutcase, att tro sig ha fattat något utifrån att sitta med en nersketen bok... att ens i stilla tanken börja mala att sanning, finns där mellan pärmarna, hur efterbliven får man bli?"

att gå och tro på andras rätt allvarliga missvisningar.. jag kan inte, vissa vill påstå att jag är andligt handikappad , för att jag inte har lust att börja spy på den empiri som låter iaf mig ha fått av en enda vetenskapligt förklarande bok.. att öppna mer än vad en religion kan göra i en livstid.

men gillar man att klia pungsvett och ligga på divaner och svulla upp sin kuk och ha sitt svulln aollon som intäkt på att herren vet vägen.. så ser jag faktiskt det som enormt trångsynt.

jag står knappt ut med folk som inte själv inser, att man inte kan prediktera så kraftiga energier som denna natur är, man behöver nat.vis inte ära mänskliga individer eller djur för det, dock fördrar jag att tjäna vetenskapens tänkande hjärtan än att sitta opch pumpa upp snedsvullna ollon med snedtändningar.

Varenda religion har mer eller mindre uppstått av av för mkt örttuggande, för mycket superier, för mycket knark snortande och allt som svullar till sig via tvättäkta runkanden och därmed måste det ha varit patologisk narcissism och självförhärliganden som fick till bl.a islam , den religion som utan pardon och med obs, gott samvete.. förpassar kvinnor att i denna dag i full komfort.. får kvinnor att säga, jag älskar att förtrycka mig själv, och älskar när min man skickar iväg mig till köket.. och jag-har-ingen-egen-vilja-gud... att dyrkas, inte bara tillbes lite sömningt när det passar, utan piskar sig, att t.o.m försöka kräva bön, under arbetstid.. kan du tänka dig vad som kan få folk att sljuga om vackra universum och blint sett på hur barn skändats?

vilken gud i mängden, jagsjälvguden, vad i helsikes annan gud finns att se vid att blicka ut i universum? ser du enbart form?

jag kan visst attraheras av form, men... att prediktera att man BÖR ... åtminstonde.. be.. för eventualitetens skull, då kan det icke vara en dröm värd att tillbe.

du lever med rätt att leva, man är en person, för att man inte är en köttklump bland klumpar.. men religioner vill ha dig till en uppskruvad kanin.. för mig är det glasklart, varför jag inte ber : däremot har jag mediterat, men behövs inte ens det. Går lika fint att att dra täcket över sig och sova en stund. De där graderna i meditationssnacket, har jag numera knäckt

snobbism på bedräglig nivå det också, dock har buddhism inte alls samma syfte som många andra religioner har, tänk på det. eller tänk inte på det, för du blir förnärmad och känner dig mästrad av råd?

om du gör det, så svara inte, ingen vill ha urballade trådar. med irrationella attacker som går off topic.

så gud, är svårfångad, tack för det.

det var ju det jag menade , man kan tro man har den i handen, tills man inser att "han" är en reflektion av nåt helt annat... whatever it may be

jag ser idel emotionell rabiatism, och alltför tungt depressivt melankoliska sntimental-lyriker, där gudstron var tänkt att tagas på allvar,

ursäkta för ev. olämpligt språkbruk lite här o där.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in