Citat:
Ursprungligen postat av
Cambijao
Jo, så är det i Spanien också. Väldigt sällan man köper öl på arenan i Spanien, sen med den dåliga ekonomi har det nästan enbart resulterat i att man dricker hemma hos någon de närmaste åren.
Vilket såklart är underbart i sig, men det är drygt när ruset försvinner i andra halvlek och vilja att skrika successivt skenar bort. Istället blir det ett trött, pösigt engagemang.
Som sagt finns det mycket att lära av tyskarna, bland annat att sälja currywurst med en Becks var något jag uppskattade under min sejour i Berlin.
Yes, vi är helt överens. Nu går jag på Malmös matcher vilket förenklar livet. En fin arena med bra service. Men de finns som sagt inte i Italien.
Jag har varit på matcher i Tyskland, men det var länge sedan. Och då imponerade de inte, utan var fan inte bättre än de italienska. Så vi snackar inte om tradition utan om nutid.
Återigen så vill jag hävda att då Italien inte bjöd högre än Polen och Ukraina så missade man ett gyllene läge. Ett EM hade upprustat ett relativt stort antal arenor, och kanske tvingat fram en förändring angående ägandet.
Men nu är UEFA och FIFA som de är och därmed hade inte Italien en chans. Måste förstå att Italien slår ner stenhårt på allt fiffel. Även om du inte gjort något fel, men kanske borde förstått att någon annan gjort det, så åker du dit.
I vilket annat land skulle man döma landets i särklass största och mest framgångsrika lag till nedflyttning, på så lösa grunder som man gjort i Italien? Barcelona och Real Madrid agerar så hela tiden. Och oändligt mycket mer...
Man kommer aldrig att få ett mästerskap om man inte tuffar till sig och slutar med den här nolltoleransen.
Finns en anledning till att de flesta ledande personer inom Camorra numera bor i Spanien. Eller sitter i ”fängelse” i Spanien.