2015-07-31, 23:06
Medlem
Jag begriper mig inte heller på hans tweets. Han hävdar att någon stulit hans texter, och länkar till någon annans tweet som tycker att han fått en dålig recension i Sydsvenskan?

Annars taggar han folk i sina tweets lite hursomhelst, till exempel Andres Lokko i en diskussion om Zara Larsson, trots att Lokko vad jag kan se inte har yttrat sig alls i frågan. Han tycks se allt utom urskillningslöst hyllande av hans bok som personangrepp. Han har ju fått rätt ok recensioner men ältar enskilda formuleringar i evigheter. Om folk inte RT:ar honom eller favoritar honom tycks han ta också det personligt och/eller anklagar folk för att inte ta just hans hjärtefrågor på allvar. Han konfronterar folk och anklagar dom för ditt och datt och som "bevis" anför han saker som knappt har med saken att göra. Han är den trolligaste offentliga personen jag träffat på tror jag.
Citera
2015-07-31, 23:56
Medlem
gato12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Raus_bitte
Han konfronterar folk och anklagar dom för ditt och datt och som "bevis" anför han saker som knappt har med saken att göra. Han är den trolligaste offentliga personen jag träffat på tror jag.
Eller också beror det på hans psykiska problem...?
Citera
2015-08-01, 00:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gato12
Eller också beror det på hans psykiska problem...?

Det är förstås en möjlighet, men att reducera allt han säger och gör till en diagnos är nog lite förenklat.
Citera
2015-08-12, 09:24
Medlem
HanSomForsvanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skadat gods
Men LOL då
Han hade ren tur att hamna i kontakt med Killinggänget (han kände väl ytligt en eller flera) och fick in en fot. Sen har denna pissiga amatör försökt att hänga kvar i branschen. Karriär, my ass.
Urk, man får tankar åt efterblivenhet vid blotta åsynen av denne, och då menar jag inte skådespelad dito.

Ren tur för Inde då att han hade talang och en personlighet som de andra gillade. Ska vi snacka folk som en tagit ofötjänt plats i humorsverige så ligger nog Johan Glans och hans vapendragare Batra närmre till hands. Men humor är förbannat individuellt har jag märkt. Finns folk som garvar åt Seinfeld och/eller HIMYM.

Citat:
Ursprungligen postat av vinbra
Det där får du nog utveckla lite. Det var ju när Inde hoppade av som luften gick ur Killinggänget. Som jag tolkar det måste han ha varit rätt viktig för deras arbete.

Instämmer här. Han var för mig en given del av ensemblen.

Citat:
Ursprungligen postat av Raus_bitte
Det är förstås en möjlighet, men att reducera allt han säger och gör till en diagnos är nog lite förenklat.

Många som är rädda för vilken diagnos de själva kan tänkas få är väldigt snabba med att racka ner på en känd person som bevisligen haft det tungt. Samma sak var/är det i debatten kring Micke "Svullo" Dubois. Han blev en diagnos i folks ögon till slut.

Mvh
Citera
2015-09-26, 22:41
Medlem
Spiaccas avatar
Han var på Bokmässan i Göteborg idag för signering av sin bok. Montern var rätt central, var i området i ungefär en kvart men ingen gick fram till honom. Han såg ok ut men förkrossad
Citera
2015-09-27, 05:51
Medlem
Oddballs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spiacca
Han var på Bokmässan i Göteborg idag för signering av sin bok. Montern var rätt central, var i området i ungefär en kvart men ingen gick fram till honom. Han såg ok ut men förkrossad

Tror folk är lite rädda för honom. Man vet inte riktigt var man har honom, det är 50/50 att man ska få boken signerad alternativt få pennan i ögat.
Citera
2015-09-27, 09:39
Medlem
vinbras avatar
Citat:

Jag ser att han verkar ha haft två signeringstillfällen (13.30 och 16.30) så folk kanske fokuserade på den ena tidpunkten av någon anledning?
Citera
2015-09-28, 12:01
Medlem
Spiaccas avatar
Citat:
Jag ser att han verkar ha haft två signeringstillfällen (13.30 och 16.30) så folk kanske fokuserade på den ena tidpunkten av någon anledning?

Jag var på den första (ville bara se honom för sakens skull) och hängde där i en kvart. När jag skulle gå pratade han med en kvinna ur monterpersonalen och de båda såg oroliga ut över att det skulle bli en flopp.

Det var lite Björn Hellberg över det, han är folkkär men ändå sitter han allt som oftast ensam vid signeringar och väntar tålmodigt men ändock med en lite ledsen blick.
Citera
2015-09-28, 12:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Oddball
Tror folk är lite rädda för honom. Man vet inte riktigt var man har honom, det är 50/50 att man ska få boken signerad alternativt få pennan i ögat.

Det är säkert en faktor. En annan är att Inde inte passar in i mallen av den gode mannen i kultursvängen. De vill ha en stark, ofelbar man som talar för flyktingar och kvinnors sak a la Kjell Bergqvist. Inde är i mångt och mycket motsatsen till denne man.
Citera
2015-09-28, 13:00
Medlem
swimp78s avatar
Citat:
Jag var på den första (ville bara se honom för sakens skull) och hängde där i en kvart. När jag skulle gå pratade han med en kvinna ur monterpersonalen och de båda såg oroliga ut över att det skulle bli en flopp.

Det var lite Björn Hellberg över det, han är folkkär men ändå sitter han allt som oftast ensam vid signeringar och väntar tålmodigt men ändock med en lite ledsen blick.

Hellbergs fel är att han sitter där hela dagen, vilket gör att det blir många tillfällen man går förbi och det inte är någon alls där. Andra författare sitter en timme eller halvtimme, och då blir det ju kö. Det hade det säkert blivit om Hellberg suttit enbart en timme per dag också.
Citera
2015-09-29, 16:05
Medlem
Tisdagsgrisens avatar
Citat:

Han twittrade själv på söndagnatten: "Mediaknickedicker stirrade hastigt på mig - undvek mig sedan. På två halvtimmespass signerade jag en bok. Stolt över mig själv. #bokmässan"

Så ingen verkar ha fokuserat på någon tidpunkt alls ...
Citera
2015-09-29, 16:32
Avslutad
Han har härjat på rätt duktigt idag och igår, konspiratoriska idéer om systematisk förföljelse och hotfull ton rent allmänt. Ja, undrar varför det går dåligt?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in