2015-09-27, 19:48
Medlem
crillecrilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CaseyRyback
Jag har inte den tiden som krävs för detta - det krävs ett fullvärdigt engagemang. Detta är sköra, ofta traumatiserade människor som behöver mycket stöd i sin nya situation. Hade läget varit annorlunda hade jag mycket gärna ställt upp.
Då får du omprioritera. För du menar väl inte att din tid är viktigare än dessa människors liv?
Citera
2015-09-27, 19:52
Medlem
... Manipulation och propaganda samt lögner. Ingen har frågat mig i alla fall så dessa 31% av svenskarna är ett påhitt. Det är ingenting annat än ett än så länge, mjukt sätt, att indoktrinera folk in i skiten innan man inför ett tvång för villaägare och annat folk som äger sommarstugor, etc. att ta emot dessa s.k. "flyktingar". Sedan är det sant att säga, tycka synd om och hyckla är en sak och att genomföra det själv, en annan. Klassiskt svenskt hyckleri med andra ord. Om det har gått så förbaskat långt att man inte ens har plats för dem så varför i hela friden fortsätter massinvandringen ö.h.t. Det är enkel fråga som tydligen en person utan sunt förnuft aldrig ställer sig - bland många andra självklara frågor förstås.
Senast redigerad av Centurion77 2015-09-27 kl. 19:55.
Citera
2015-09-27, 19:56
Medlem
Scott Danielss avatar
Citat:
Jag har inte den tiden som krävs för detta

Då kanske du bör vara lite mer ödmjuk i dina fortsatta inlägg i stället för att propagera att alla andra ska göra något medan du själv tycker det tar för mycket tid. I dagens samhälle har ganska många ont om tid, men din tid kanske är mer värdefull än andras.

Citat:
Visste du att somalier är ett entreprenörsfolk?

Var får du allt ifrån? I denna rapport till regeringen framgår det att en halv procent av somalierna i Sverige är egenföretagare.
Citera
2015-09-27, 20:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Scott Daniels
Då kanske du bör vara lite mer ödmjuk i dina fortsatta inlägg i stället för att propagera att alla andra ska göra något medan du själv tycker det tar för mycket tid. I dagens samhälle har ganska många ont om tid, men din tid kanske är mer värdefull än andras.

Var får du allt ifrån? I denna rapport till regeringen framgår det att en halv procent av somalierna i Sverige är egenföretagare.

Fd biståndsminister Gunilla Persson. Bara för de är ett entreprenörsfolk betyder det inte att de per automatik lyckas som entreprenörer i Sverige. Det krävs att de applicerar sin entreprenörsanda till svenska förhållande och samhälle. Jag tror vi kan få se en positiv utveckling över tid.
Citera
2015-09-27, 20:57
Medlem
Jessica.Amins avatar
Hur många skulle göra de om de fick 40 lax i månaden skatte fritt? Kanske 90%

Ska ni inse att gränsen e inte nådd för länge sen . Vi kan 10 dubbla invandringen o de finns fortfarande lösningar
Citera
2015-09-27, 20:59
Medlem
Som jag skrev i annan tråd: Att 44% vill ta emot fler flyktingar i en situation där antalet asylsökande accelererat till 5-10k i veckan och man vädjar till allmänheten om bostäder är lika troligt som att stödet för kärnkraft skulle ha ökat i Kiev medan saneringsarbetet pågick för fullt i Chernobyl.

Propaganda som är för dum för att vara trovärdig.
Citera
2015-09-27, 21:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jessica.Amin
Hur många skulle göra de om de fick 40 lax i månaden skatte fritt? Kanske 90%

Ska ni inse att gränsen e inte nådd för länge sen . Vi kan 10 dubbla invandringen o de finns fortfarande lösningar

Det blir ganska snabb statsbankrutt med en halv miljon flyktingar om året och 40 lax i månaden per flykting. En miljon flyktingar gånger 40000 är 40 miljarder i månaden. Det är hela den svenska statsbudgeten.
Citera
2015-09-27, 21:10
Medlem
hazzos avatar
Kan konstatera att på min arbetsplats så skulle 70% förklara sig villiga att ta emot all världens flyktingar i sitt hem. Kommer aldrig att hända. Får frågan hur hittar man en bostad i Stockholm. Bor i andra hand. Svaret blir att det går att få nyproduktion i Rinkeby via bostadsakuten. Samma svar där dvs inget svar, Rinkeby finns inte i kartboken. Hyckleri.
Citera
2015-09-27, 22:57
Medlem
Sveamusselands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GIILAB
Det känns märkligt att när Svenska folket äntligen förstår flyktingproblematiken, visar mogenhet och humanism och den trovärdiga median median tydligt speglat detta.

Då misstror rasister, främlingsfientliga och invandringskritiska detta och pratar om lögner och bedrägeri.

Varför ?
Varför är motståndet mot flyktingpolitiken så starkt på Flashback och så svagt hos oss vanliga svenskar ?
Du drar nog lite för stora växlar på mediernas jättedrive för den fria invandringen. Den speglar pk-gängens lycka över att alla slussar nu tycks vara öppna och handlar bara om känsloargument för de vidöppna dörrarna.
Hur samhället ska klara av invasionen, vilka konsekvenser den får, skrivs inget om. Reaktionerna har börjat komma i Tyskland o kommer självfallet i Sverige också vad det lider. Don't u worry GILAB.
Citera
2015-09-27, 23:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hushlittledarling
Inte precis just nu. De har åkt vidare, men nästa vecka kommer fem st.

Har du några gamla pensionärer som behöver torkas i rumpan hemma hos dig nu?
SD gnäller ju på att sj är så dåligt. Har du lagt ut nån ny räls?

Nu handlar det väl om att det påstås att 31% av svenskarna kan tänka sig att ta emot en flykting i sitt hem. Det är ganska konkret, och därför är frågan som ställdes till dig relevant.
Dina motfrågor, däremot, är helt irrelevanta och ger bara intryck av att du troligen är flexibel med sanningshalten gällande dina inneboende.

Ingen har redovisat HUR frågorna till "svenska folket" var formulerade.

Många vill hjälpa RIKTIGA flyktingar. Dessa RIKTIGA flyktingar är ca 10% av alla som kommer hit.
Majoriteten av "svenska folket" vill garanterat INTE hjälpa åldersljugande 25-30-åringar som påstår att de är 17 år, balkanfolk som kommer hit som FLYKTINGAR bara för att de har det lite fattigare hemma och övriga som påstår sig vara från Syrien när de egentligen kommer från ett tryggt land som råkar ha lägre levnadsstandard än Sverige (vilket är ganska många länder på jorden).

Jag tänker inte diskutera föregående stycke med dig eftersom jag vet att jag har rätt. Och det vet du också.
Citera
2015-09-27, 23:21
Medlem
Dr.Spins avatar
Att tänka sig att göra något är inte samma sa som att faktiskt vara villig att göra det.

Sen beror det på faktorer. Skulle jag ta in en djupt troende jihadist på 30 bast eller ett ensamkommande barn? Vad är ersättningen?

Det är många faktorer som väger in men jag som är kritisk mot hur invandringen sker och hanteras skulle absolut kunna säga ja på frågan om jag kan tänka mig det.
Citera
2015-09-27, 23:30
Medlem
Den här undersökningen som har gjorts verkar ganska vinklad, på så vis att frågan och svarsalternativen struktureras så att resultatet ser ut att visa en sak men i grund och botten säger något helt annat. Ta en närmare titt på siffrorna; 30% vill ta emot färre flyktingar, 31% uppger att de är villiga att ta emot en flykting i sitt hem. Lite längre ner står det att siffran för de som känner oro inför flyktingkrisen har ökat till 39%. Tillsammans blir de tre alternativen 100% varför vi kan anta att de utgör de alternativ som fanns.

Att presentera dessa siffror på det här viset visar hur solidariska hela 31% av svenskarna är medan endast 30% är kritiska. Men vad säger resultatet egentligen? De två alternativ som inte ställer sig positiva till flyktingarna utgör tillsammans 69%, vilket givetvis är en mycket högre siffra än vad man vill presentera, och därför delas de "oönskade" åsikterna upp i två svarsalternativ.

Visst kan man vara positivt inställd till en ökad generös invandring och fortfarande svara att man känner oro inför flyktingströmmarna, men jag tror att om undersökningen gjorts med endast två, eller åtminstone lika många kritiska som positiva alternativ så hade resultatet definitivt visat en högre andel människor som är kritiska än endast 30%.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in