2015-09-25, 15:44
Medlem
farlings avatar
Med tanke på deras rådande ekonomiska situation så satsar jag på att det var ett BigPack 3 smaker hon fick.
Citera
2015-09-25, 16:15
Medlem
Gafflens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av farling
Med tanke på deras rådande ekonomiska situation så satsar jag på att det var ett BigPack 3 smaker hon fick.

De kanske beställde glassen i någon annans namn
Citera
2015-09-26, 17:38
Medlem
Cousin Cocaines avatar
Vilka som ska gå på rättegång får ni ta i PM.

/Moderator
Citera
2015-09-26, 22:06
Medlem
Cousin Cocaines avatar
Har aldrig brytt mig om denna människa förut, men har bläddrat lite i FUP:en och där dyker de vanliga bortförklaringarna, som används av kriminella kvinnor när de ställs mot överväldigande bevis, upp: "ångest", "jag var så borta", "minns inget", "psykiska problem" etc. Det enda jag inte har sett är att "en man tvingade mig" (eller så har jag inte läst ordentligt). Men så dyker det upp en grej (s. 131):
Citat:
Tidigare blivit sexuellt utnyttjad av familjen. Det har funnits en brottsutredning angående
detta. Efter utredningen har hennes mamma och pappa ganska ofta satt in olika summor av
pengar till Berny. Enligt Berny sätter de in pengar eftersom de vill att hon ska hålla käften
angående övergreppen. Utöver pengar har hennes mamma även öppnat ett IKEA-konto åt
henne som hon har kunnat använda för köpa möbler under sommaren 2014. Kontot öppnades
kort innan Berny fick dessa leveranser.
Vad ledde denna utredning till, finns det belägg för att hon blivit sexuellt utnyttjad? Eller är det ytterligare lögner från den här, uppenbarligen kriminella människan?
Citera
2015-09-26, 23:13
Medlem
William Hainess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cousin Cocaine
Vad ledde denna utredning till, finns det belägg för att hon blivit sexuellt utnyttjad? Eller är det ytterligare lögner från den här, uppenbarligen kriminella människan?

Kort sagt så finns dessa "utredningar" endast i hennes eget huvud och hon har hållit på och försökt övertyga folk om motsatsen de senaste fem åren. Denna fantasifulla berättelse ska vara grunden till hennes tredje bok som såklart ska handla om henne själv. Igen.
Citera
2015-09-27, 01:44
Medlem
Denosynliges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av William Haines
Kort sagt så finns dessa "utredningar" endast i hennes eget huvud och hon har hållit på och försökt övertyga folk om motsatsen de senaste fem åren. Denna fantasifulla berättelse ska vara grunden till hennes tredje bok som såklart ska handla om henne själv. Igen.

Det är ju det jag säger, hon pratar typ bara om "R" och Opus Dei när hon missbrukar aktivt eller är institutionaliserad. När hon har klara och "nyktra" perioder så brukar hon inte säga ett knyst om "R" och Opus Dei. Men om det Berny påstår är sant, så innebär det alltså att hon säljer ut sig för pengar istället för att "bryta våldskedjan" som hon skulle göra. Hon är alltså en sellout.
Citera
2015-09-28, 01:34
Medlem
Cousin Cocaines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av William Haines
Jaså, det fanns inte ens en utredning. Nå, det förstärker bilden av nerknarkad lögnare. Fann för övrigt hänvisningar till den katolska organisationen Opus Dei i den andra delen (s. 51) av FUP:en. Hon kanske har förläst sig på böcker av Dan Brown?

Citat:
Inställning kvarstår, Berny FÖRNEKAR brott.
Förhörsledaren ber Berny berätta lite om sin bakgrund.
Berny berättar att hon kommer från Stockholm. Hon berättar att hon har blivit utsatt för
sexuella övergrepp av sin bror och sin pappa, och en sekt som Opus Deii. Det har varit en
brottsutredning gällande detta. Berny berättar att hon har levt under hot under denna period i
ett år och bodde då på ett boende i Simrishamn. Denna händelse skedde för cirka två- tre år
sedan.

Dessutom verkade koncentrationen inte vara på topp (s. 54):
Citat:
Uppgiften avser
Berny Pålssons uppträdande i förhör
Uppgift
Berny har uppträtt mycket störande under förhörets gång samt uttalat sig vulgärt. Berny blir
även väldigt upprörd och aggresiv samt lyssnar ej på det förhörsledaren säger. Benry har under
förhöret pillat på pennor,mobiler,telefoner trots tillsägelser. Berny tog bland annat upp en
cigarett och hann tända den en kort stund innan förhörsledare och förhörsvittne tog den från
henne.
Förhörsledaren beslutade att vidare förhör angående övriga misstankar ej är genomförbart och
valde att avsluta.
Citera
2015-09-28, 02:09
Medlem
William Hainess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cousin Cocaine
Jaså, det fanns inte ens en utredning. Nå, det förstärker bilden av nerknarkad lögnare. Fann för övrigt hänvisningar till den katolska organisationen Opus Dei i den andra delen (s. 51) av FUP:en. Hon kanske har förläst sig på böcker av Dan Brown?

För att dra det hela kort - hon anmälde sin äldste bror för våldtäkt kring 2008 och det är väl där historien egentligen började. Hennes flickvän vid tillfället, som är minst lika nerpundad som fröken Pålsson, har påstått i efterhand att Berny ska ha berättat något om att de hade sex under en julgran medans hans fru tittade på... eller något sådant.

Hursom så har denna incesthistoria vidareutvecklats till att hennes pappa även ska ha varit med i denna familjeaktivitet. Han har även skrivit böcker om just Opus Dei vilket är där hon har fått den kopplingen. I omgångar så ska hon ha blivit utsatt för tortyr, bajsätande, våldtäkter och gud-vet-vad. Hon påstod vid något tillfälle att hon blivit upplärd för att just skriva av dom, tills en dag då de tröttnade på att tortera henne. Typ. Hon hävdar även att hennes två första böcker är skrivna på något slags kodspråk, eftersom denna nya fantasifulla historia direkt motsäger vad hon påstått i dom.

Berny skickade även vid ett tillfälle kring papper från bland annat soc och andra myndigheter till sina bekanta som otvetydigt bevis på att hennes historia är minsann sann. Sagda dokument "råkade" läcka ut här i tråden och de flestas omdöme är delvis att det inte finns ett dugg som stödjer att Berny ska ha blivit utsatt för det hon påstår och om man faktiskt läser mellan raderna så kunde soctanterna lika gärna skrivit att hon ljuger som en häst travar.

Hennes syskon känner för övrigt inte alls igen sig i Bernys berättelser.
Citera
2015-09-28, 09:27
Avslutad
Enligt Berny ska hon i unga år varit inlåst i en källare där hon tvingades skriva. Syftet var att hon skulle bli en superduper-martyr, och nunnor och präster och hela köret hällde varmt stearin på henne, utsatte henne för sexövergrepp och slog henne. Tydligen skulle denna tortyr öva upp hennes smärtnivå. Eller nåt.
Hon är också, enligt egen utsago, väldigt tränad i konsten Bajsförtäring. Blev mycket i källaren.

Varför Opus Dei, efter allt besvär, lät sitt helgon gå, är det ingen som förstår. Men det kanske föddes ett annat barn som var bättre lämpat för uppgiften.

Så, i perioder, vanligtvis när Berny är hög, återkommer hon till detta och det svävar ut mer och mer för varje gång. Började med att brodern våldtagit henne och än så länge är vi vid att hela Opus Dei är inblandad och Berny är på flykt, ty de vill kanske ha sin martyr tillbaka?

Brodern ska ha våldtagit Berny runt jul, och mitt i allt kommer broderns fru in i rummet, står och tittar på ett tag och vänder sedan på klacken och går.
Senast redigerad av GenesisP 2015-09-28 kl. 09:38. Anledning: tillägg
Citera
2015-09-28, 09:47
Avslutad
Berny har också hävdat att hennes mor gjorde henne hemlös genom att betala hennes hyresvärd pengar för att vräka henne. B hade hotat med att berätta sin story offentligt. Att Berny (och hennes partner för tillfället, minns ej vilken nu) praktiskt taget drev bordell i lägenheten med torskar in och ut alla tider på dygnet, tror jag är vad som egentligen orsakade vräkningen.

Och alla pengar Berny får och har fått av sina föräldrar är, enligt henne, övertydliga bevis för deras skuld. Hush-hush money.
Citera
2015-09-29, 20:26
Medlem
Har läst hela tråden under ett par veckors tid nu men var tvungen att skumma en del tjafs och upprepningar.

Det är helt fantastiskt läsning, det är så knäppt att man tror knappt det är sant - men så är där länkar till Jannes Facebook och grejer! Och då är plötsligt världen ännu en gång konstigare än man kunnat föreställa sig i den mest fantastiska feberdröm man haft! Särskilt Sinfon och Habilgerbil har med perfekt balans mellan allvar och pricksäker gapflabbshumor bidragit till att jag orkade ta mig igenom allt även under de mest tjafsiga perioderna av diskussionen. Men...

En pusselbit saknar jag för att fullständigt förstå den här tråden! Det har med bajsätandet att göra - när/var/hur har Berny tillkännagett sin påtvingade koprofagi? Skulle gärna vilja läsa orden direkt som de föll ur munnen så att säga. Går det? Var?
Citera
2015-09-29, 22:06
Medlem
Gafflens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av enondgris
Har läst hela tråden under ett par veckors tid nu men var tvungen att skumma en del tjafs och upprepningar.

Det är helt fantastiskt läsning, det är så knäppt att man tror knappt det är sant - men så är där länkar till Jannes Facebook och grejer! Och då är plötsligt världen ännu en gång konstigare än man kunnat föreställa sig i den mest fantastiska feberdröm man haft! Särskilt Sinfon och Habilgerbil har med perfekt balans mellan allvar och pricksäker gapflabbshumor bidragit till att jag orkade ta mig igenom allt även under de mest tjafsiga perioderna av diskussionen. Men...

En pusselbit saknar jag för att fullständigt förstå den här tråden! Det har med bajsätandet att göra - när/var/hur har Berny tillkännagett sin påtvingade koprofagi? Skulle gärna vilja läsa orden direkt som de föll ur munnen så att säga. Går det? Var?

Det tror jag minsann att hon erkände på bloggen för några år sedan.
Men hon har bytt blogg ett x antal gånger, så det blir nog mycket läsning om du vill hitta det exakta inlägget.

Bernysbravader kanske kan hjälpa dig?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in