2015-09-27, 23:30
Medlem
OneStepBeyonds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hee4r
Men nu gäller inte själva ämnet dina aggressionsutbrott här och hur vi andra mentalt stabila måste taga itu med det(dig),utan om hur uppenbart denne(liksom du, då) mentalt svage ordningsvakten utnyttjade sin ställning/ sin position till att provocera fram just det han visste att han kunde provocera fram.
Vilken mentalt stabil människa som helst både ser och hör detta i videon.

Är krogen ifråga upplyst om vilken dålig publicitet densamma fått genom ordningsvaktens här agerande?

Ja, för Engelen har ett rykte att vara rädd om?

Citera
2015-09-27, 23:33
Medlem
OneStepBeyonds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CarolSeaver
Givet den lagstiftning vi har, borde det kunna räknas som förtal. Eller tänker jag fel?

Går ju att pröva som enskilt fall.

Blir dyrt om hon förlorar.
Citera
2015-09-27, 23:37
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av OneStepBeyond
Ja, för Engelen har ett rykte att vara rädd om?

Vet jag inget om, men ALLA är rädda om sin inkomst.
Vilket ordningsvakten här OCKSÅ borde vara.

Sedan också ett litet sidospår(?), men aldrig upplevt ett större moraliserande här på Flashback än just detta kring tjejens här språkbruk? Plötsligt är alla "dödsknarkarnazister" som bortblåsta.
Avslöjar sig själva som bara blåsta.
DÅ går det minsann bra att moralisera och det så pass att det skall hålla liv i hela tråden?
Senast redigerad av hee4r 2015-09-28 kl. 00:23.
Citera
2015-09-27, 23:39
Medlem
-88-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OneStepBeyond
Sprit, sena nätter, solarium, pressa på beachen sliter på utseendet.

Hon såg ut att vara närmare 50 än 40.

Ja, kanske till och med närmre 60 än 40 utseendemässigt, jag håller med dig att hon ser jävligt sliten ut, hon går knappast in i första femman bland 88-orna.
Citera
2015-09-27, 23:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hee4r
Är krogen ifråga upplyst om vilken dålig publicitet densamma fått genom ordningsvaktens här agerande?

Personligen kan man ju bara konstatera tvärt om. Bra krog där ordningsvakter tar ut rasistkärringar med dåligt ölsinne. Däremot ska man nog inte besöka den krogen om man har för avsikt att stå skrika okvädningsord till personalen med grova rasistiska tillmälen. Men å andra sidan tror jag inte heller att detta är gäster som krogen vill ha i alla fall. Om såna som hon slutar gå dit låter kanon, då kanske jag kan börja gå dit.

Så som läget är nu så har vi ju EN film därifrån, och den är när en helgalen, makt-tokig rasist-social-kärring står och talar om för krogens personal att dess mamma är en "könsstympad Irans hora".

Om de enda filmer som kommer därifrån är när offentligt anställda med hyfsad makt över andra männskor visar sina rätta rasistiska och nedlåtande sidor så har jag inga problem med att de postas ut här.
Citera
2015-09-27, 23:51
Medlem
TheJackets avatar
socionom och socialsektreterare är inte samma sak.
Citera
2015-09-28, 00:12
Medlem
NyttAnonymtKontos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CarolSeaver
Givet den lagstiftning vi har, borde det kunna räknas som förtal. Eller tänker jag fel?

Väldigt enskilt det där. Faller inte heller under allmänt åtal.

Syftet med förtal är ju att få en person att se dålig ut. Då måste det finnas motiv och uppsåt att just hon skulle bli uthängd.

Diskussionen i och för sig är en annan sak - då han inte censurerade ansiktet. Hon outar sig själv som Socialsekreterare dock.
Citera
2015-09-28, 00:14
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Tanig
Personligen kan man ju bara konstatera tvärt om. Bra krog där ordningsvakter tar ut rasistkärringar med dåligt ölsinne. Däremot ska man nog inte besöka den krogen om man har för avsikt att stå skrika okvädningsord till personalen med grova rasistiska tillmälen. Men å andra sidan tror jag inte heller att detta är gäster som krogen vill ha i alla fall. Om såna som hon slutar gå dit låter kanon, då kanske jag kan börja gå dit.

Så som läget är nu så har vi ju EN film därifrån, och den är när en helgalen, makt-tokig rasist-social-kärring står och talar om för krogens personal att dess mamma är en "könsstympad Irans hora".

Om de enda filmer som kommer därifrån är när offentligt anställda med hyfsad makt över andra männskor visar sina rätta rasistiska och nedlåtande sidor så har jag inga problem med att de postas ut här.

Makten här har ju definitivt INTE den fulla tjejen här.
Intressant och detta f. ö att du tog upp just maktutövandet här. Var precis och just dit jag(med flera)ville komma också.

Ska bli intressant att följa och följa upp detta och se vad den "riktiga makten" här kommer att komma fram till.
Citera
2015-09-28, 00:17
Medlem
Einzberns avatar
Det här är två bilder på Sophi* P*lm från Oxid Bar (Finns ju bara en Sophi* P*lm som stavar med ph i sthlm)

Sophia1 (tjejen längst till höger är Sophia)
Sophia2

Här är hennes facebook:

facebooklänk

Kan dock inte säga bu eller bä om det är hon i videon.
Citera
2015-09-28, 00:25
Medlem
LitehalvtoPKiblands avatar
En blond svensk kvinna beter sig som en idiot mot en manlig ordningsvakt, och folk tycker det är förfärligt att hon hängs ut.

Hade ni tyckt det varit lika förfärligt ifall den som hängdes ut istället varit en mörk somalisk man som betedde sig som en idiot mot en kvinnlig ordningsvakt...?
Citera
2015-09-28, 00:30
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av LitehalvtoPKibland
En blond svensk kvinna beter sig som en idiot mot en manlig ordningsvakt, och folk tycker det är förfärligt att hon hängs ut.

Hade ni tyckt det varit lika förfärligt ifall den som hängdes ut istället varit en mörk somalisk man som betedde sig som en idiot mot en kvinnlig ordningsvakt...?

Du verkar fortfarande tycka att det är okej att folk hängs ut?
Citera
2015-09-28, 00:46
Medlem
sonicguides avatar
Vakten gör allting rätt i själva ingripandet. Filmen har han sedan möjlighet att visa för polisen eller internt. Däremot att lägga ut den med de texter han gör är inget annat än förtal. Jag kan inte se hur en rättegång med det videomaterialet skulle kunna tolka det på annat sätt.

Fortsätter sånt här från ordningsvakters sida kan man säkert tänka sig motreaktioner och mer bråk framför restaurangerna.

Tjejen ser jag inget större hopp för....
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in