2015-09-27, 22:07
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av grimas
Det som dom juridiskt kunniga redan påpekat. Han gör ett våldsamt ingripande utanför sin arbetsplats. Att han låtsas bli petad i ögat och gör en falskanmälan är en av många andra punkter han bör anmälas för

Vilka juridiskt kunniga?

Jag är utbildad i just den delen av juridiken och jag kan då inte så vad som är våldsamt med ingripandet, av det vi kan se iaf. Ser ut som att man tillämpar en simpel nedläggning, och att man använder handfängsel. Det med all rätt om det nu är så att kvinnan varit våldsam.

Att hon beter sig på ett sätt där PL13/LOB skall tillämpas råder inget tvivel om och det funkar heller inte som så att vakten inte har rätt/skyldighet att ingripa bara för att det är utanför krogen. Vaktens förordnadeområde är på krogen, och området i anslutning till detta. Detta område kan flytta sig också allteftersom hur ordningsstörningen flyttar sig.

Stämmer det att hon petat vakten i ögat och sparkat honom så är det våld mot tjänsteman och då kan vakten gripa kvinnan med stöd av 24:7 RB, dvs envarsgripande.
Citera
2015-09-27, 22:10
Medlem
Citat:
Det som dom juridiskt kunniga redan påpekat. Han gör ett våldsamt ingripande utanför sin arbetsplats. Att han låtsas bli petad i ögat och gör en falskanmälan är en av många andra punkter han bör anmälas för

Vad svamlar du om?

Bevis tack! Vänstertomte alt blatte...
Citera
2015-09-27, 22:25
Medlem
NyttAnonymtKontos avatar
Citat:
Jag håller med om att sättet OV beter sig på är helt uselt och förmodligen brottsligt men dom grejerna hon häver ur sej är inte så jävla snygga heller..

Vart gör han något brottsligt?
Citera
2015-09-27, 22:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av V-Villesson
Case closed.

Vakten begår en rad tjänstefel, och är omdömeslös nog att själv sprida filmbevis på sina grava överträdelser av direktiven, lägg därtill den troliga stölden av flickans telefon.

Den som tror att hennes framprovocerade fyllesvammel på något sätt skulle kunna påverka flickans arbetssituation är okunnig och svagsint.

22 inlägg där du försvarar denna kvinna.

Har du någon form av relation med henne?

Hennes beteende är förkastligt. Att du ens försvarar det är obegripligt. Jag skäms för dig.

Hon bör aldrig någonsin få jobba med personer som befinner sig i beroendeställning.

Hoppas att videon sprids rejält. Kan föreställa mig hennes ångest men i det här fallet så bör hon faktiskt få sin sanna karaktär publicerad.
Citera
2015-09-27, 22:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ricin
Syftet kan ju vara att man anser att det inte är skadligt för kund.
Sen måste jag också understrycka att ordningsvakter och väktare är inte som poliser, som är i tjänst när dom har slutat jobba. OV;aren har förmodligen lagt upp detta under sin privatatid, och då blir han som vilken privatperson som helst. Sen vet vi heller inte om det är OV;aren som har lagt upp videon, utan det är något som 99% av folket bara har antagit. Videon är ju som sagt offentlig för envar!

Offentlig när fu är inledd ja, vilket den kan vara.
Citera
2015-09-27, 22:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kaxium
Hur många lagar han än har att rätta sig efter så är det hennes ansvar att inte försätta sig i en sådan situation att hon behöver omhändertas. Det hon som avgör att hon vill bli full. Det är hon som avgör om hon vill bli otrevlig och dessutom utöva fysiskt våld mot OV. Den här incdententen kan aldrig skyllas på OV. Man kan heller inte skylla hennes prat som "fylleprat". Om hon inte redan hade de orden i sitt ordförråd och visste hur de används i nyktert tillstånd skulle hon aldrig ha uttalat dom i onyktert tillstånd. Fördomarna hade hon redan och när fernissan krackelerade kom dom fram.

Det var inte det jag syftade till utan hur han skall hantera filmen.
Citera
2015-09-27, 22:47
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av NyttAnonymtKonto
Vart gör han något brottsligt?

Förutom utläggningen av filmen, som i vart fall är onödigt och oprofessionellt så kan jag faktiskt inte ens se att han är i närheten av något brottsligt på filmen.
Citera
2015-09-27, 23:03
Medlem
CarolSeavers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av E259
Förutom utläggningen av filmen, som i vart fall är onödigt och oprofessionellt så kan jag faktiskt inte ens se att han är i närheten av något brottsligt på filmen.

Nä, så är det nog. Men onödigt och oprofessionellt var det alltid, med besked.

Bara det faktum att videon nu återigen finns, textad och allt, med avsändare "svenska ovgruppen". Man tar sig för pannan.

Hon var ju för annars för djävla skön. Mycket "fitta!" som okvädningsord.
Senast redigerad av CarolSeaver 2015-09-27 kl. 23:10.
Citera
2015-09-27, 23:15
Medlem
crillecrilles avatar
Citat:
Fast nu frågade jag dig, inte någon annan. Du verkar tämligen övertygad om att du har rätt i sak och bör således kunna uttrycka vad det är han gör som är rättsvidrigt.

Att du påstår att han låtsas bli petad i ögat är bara trams. Så är också att du kallar det för falsk anmälan(tillvitelse) när kvinnan är våldsam och gör motstånd.

Utanför sin arbetsplats? Vad menar du med det? Hon är gripen för våld mot tjänsteman och man väntar in polisen. Inga konstigheter överhuvudtaget med att göra detta på en lugnare plats än vid en uteservering full av berusade människor.
Citera
2015-09-27, 23:25
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av kaxium
Vem som helst får filma var som helst utan att begära tillstånd, utom där det råder fotoförbud. Sådan är lagen. Dina egna problem finns det personal tillgänglig för på närmaste psykiatriska klinik.

Men nu gäller inte själva ämnet dina aggressionsutbrott här och hur vi andra mentalt stabila måste taga itu med det(dig),utan om hur uppenbart denne(liksom du, då) mentalt svage ordningsvakten utnyttjade sin ställning/ sin position till att provocera fram just det han visste att han kunde provocera fram.
Vilken mentalt stabil människa som helst både ser och hör detta i videon.

Är krogen ifråga upplyst om vilken dålig publicitet densamma fått genom ordningsvaktens här agerande?
Citera
2015-09-27, 23:26
Medlem
NyttAnonymtKontos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av E259

Du uttrycker dig som om O.V beter sig brottsligt eller på annat vis fel i filmen.

Jag håller med om att det är olämpligt att dela filmen - eventuellt olagligt. Det beror ju helt och hållet på vad en tingsrätt dömer.
Att hänga ut någon är aldrig smart, men det är inte heller smart att bete sig som en idiot, hota och använda våld mot en ordningsvakt.

Vore intressant att veta om filmen är gammal och rättegången är avslutat eller om det pågår en F.U just nu.
Citera
2015-09-27, 23:29
Medlem
CarolSeavers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NyttAnonymtKonto
Jag håller med om att det är olämpligt att dela filmen - eventuellt olagligt. Det beror ju helt och hållet på vad en tingsrätt dömer.

Givet den lagstiftning vi har, borde det kunna räknas som förtal. Eller tänker jag fel?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in