• 1
  • 2
2015-09-27, 21:04
Medlem
http://www.vk.se/1537447/ovalkommen-...la-polis?mobil Någon som vet vem denna festprisse är?
Citera
2015-09-27, 21:04
Moderator
blomvattnares avatar
Lite citat:

Citat:
På lördagskvällen pågick en privat fest i en lägenhet på Hissjövägen på Haga i Umeå. Helt plötsligt dök en kraftigt berusad man i 50-årsåldern upp, utan att ha någon koppling till vare sig lägenheten eller personerna i den.

– När festdeltagarna försökte avvisa mannen blev han irriterad och misshandlade två personer, berättar Ola Kleinert, jourhavande förundersökningsledare vid polisen i Umeå.

Mannen ska, förutom att ha misshandlat personerna med knytnävsslag, även ha hotat dem till livet. Han ska också ha gått bärsärk i lägenheten och slagit sönder saker.

Citat:
Mannen misstänks för misshandel, olaga hot, hemfridsbrott, skadegörelse, försök till våld mot tjänsteman och våldsamt motstånd.
Citera
2015-09-27, 21:12
Medlem
Hur i helvete får man spö av en full 50 åring? Speciellt då man är två?
Jag är ingen tuffing, men är 191 cm och 106 kilo - vem kan du inte brotta ned? speciellt om ni är två mot en fyllskalle? gå på en double leg takedown och be den andra ta stryptag. Herregud vilka fags.

Vf är det för kvinnor?
Citera
2015-09-27, 21:23
Medlem
RonnyRasks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av quezen
Jag är ingen tuffing, men är 191 cm och 106 kilo - vem kan du inte brotta ned? speciellt om ni är två mot en fyllskalle? gå på en double leg takedown och be den andra ta stryptag. Herregud vilka fags.

Vf är det för kvinnor?

Står ju att det var en ungdomsfest, kanske var fesdeltagarna inte äldre än 15-16 år? Fyllgubben kanske beväpnade sig med något? Finns många faktorer som spelar in.
Citera
2015-09-27, 21:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RonnyRask
Står ju att det var en ungdomsfest, kanske var fesdeltagarna inte äldre än 15-16 år? Fyllgubben kanske beväpnade sig med något? Finns många faktorer som spelar in.
jag var typ 185-187 cm redan då så inget försvar- speciellt då han även var en 50 årig fossil.
Citera
2015-09-27, 22:08
Medlem
Man kan väl anta att den genomsnittlige ungdomsfesten engagerar genomsnittliga ungdomar som besitter genomsnittlig erfarenhet och kompetens i fråga om att ta hand om överrumplande våldsamma fyllskallar.
För de flesta är det inte så självklart att Chuck Norrisa ut en äldre okänd person, immun mot resonemang, driven av alkohol, tjack och/eller galenskap och som gärna delar ut äkta smärtsamma snytingar omkring sig. Inte alltid så enkelt att få en sån i knät på en annars trivsam fest.
Lättare att sitta här och i efterhand slå ihjäl fyllot med sin FB-dase.
Citera
2015-09-27, 22:19
Medlem
Vem har sagt att jag är någon slagskämpe? är också i 20 års åldern så har inte någon erfarenhet av slagsmål- men brottats mot folk som är brottare och tävlat i VM.
Så jävla svårt är det inte att brotta ned någon om han är full, speciellt om ni är två.
Citera
2015-09-27, 23:29
Medlem
S-cups avatar
Citat:

Vf är det för kvinnor?

Citat:
jag var typ 185-187 cm redan då så inget försvar- speciellt då han även var en 50 årig fossil.
wow, vad relevant din vikt och längd är. Har du sett andra ungdomar än din egen spegelbild? Ganska många är små och taniga.

Sen finns det ytterligare faktorer som kan påverka att ingen ingrep:
Det var en väldigt liten fest, så när två stycken blev nedslagna kunde/vågade inte den lilla resterande gruppen göra något.
Ungdomarna var redigt packade/pårökta/whatever.
50-åringen var en slagskämpe
50-åringen var beväpnad
50-åringen såg ut som en 50-årig Arnold
etc. etc.

Så lägg ner ditt tuffa snack, du skämmer bara ut dig själv.
Citera
2015-09-27, 23:51
Bannlyst
Är det verkligen så smart att släppa lös en galning som precis misshandlat och mordhotat två personer?
Hur känner sig BO när galningen går lös?
Citera
2015-09-27, 23:53
Medlem
haha , misshandlade 2 personer när han blev irriterad vilken jävla stolle.

ska misshandla kärringen på banken när jag inte får ta ut lån nästa gång

länge leve
Citera
2015-09-27, 23:56
Medlem
Citat:

Vf är det för kvinnor?

men nu är ju inte alla lika långa och tunga som dig, 106 kilo är ju på gränsen för tungt .
Medellängden på en man ligger väl runt 180-185 kan jag tänka, många är ju inte längre än 180-185 och väger kanske 80
Citera
2015-09-28, 00:40
Medlem
develis avatar
Citat:
Vf är det för kvinnor?
Men tjena.. att vara fet har ingenting med saken att göra. Däremot att vara påverkad och gå bärsärk.
Det hörs att du inte har nån erfarenhet av personer som flippar och styrkan som påföljer...
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in