2015-09-15, 22:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lacrima
Sedan hela sajten krånglade för någon dag sedan så laddar nu avatarerna trögt. Tar typ ett par sekunder innan alla avatarer syns. Tror inte det är min dator och undrar om någon annan upplever samma sak?

Nej. Åtminstone har inte jag tänkt på det. Nu är det i alla fall inga problem med det, men på vissa andra sidor händer det ibland att bilder laddas trögt. Kan kanske bero på hur många som besöker sidan, hur överföringen mellan routrar sker, eller hur många bytes min dator har uppe för stunden.
2015-09-15, 22:46
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Sedan hela sajten krånglade för någon dag sedan så laddar nu avatarerna trögt. Tar typ ett par sekunder innan alla avatarer syns. Tror inte det är min dator och undrar om någon annan upplever samma sak?
Har inte märkt något av det, varken på två olika datorer, en mobil eller en läsplatta.
2015-09-18, 21:18
Medlem
.Chloes avatar
(FB) Går inte att surfa med TOR på Flashback

Testade innan och det stämmer, dock kan sidan rätta till sig efter lite F5:ande. Jag testade i FF, Chrome och TBB och fick samma problem, enligt Chrome var detta https://i.imgur.com/naDcCra.png

Vet inte vad felet kan vara faktiskt, har inte felsökt via min exitnode eller tor-cli'n. Kan ju vara så att ni fixade nya proxy/lastbalanserare som spårar ur.
2015-09-19, 15:41
Medlem
Rob.Mooneys avatar
Ikonerna framför prenumerationerna har försvunnit, istället för de vanliga är nu en sorts blandning mellan ( och [ på något sätt. Funkar fortfarande att klicka på så är bara en kosmetisk sak.
2015-09-19, 15:49
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rob.Mooney
Ikonerna framför prenumerationerna har försvunnit, istället för de vanliga är nu en sorts blandning mellan ( och [ på något sätt. Funkar fortfarande att klicka på så är bara en kosmetisk sak.
Mina ikoner finns kvar.
2015-09-19, 17:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av .Chloe
(FB) Går inte att surfa med TOR på Flashback

Testade innan och det stämmer, dock kan sidan rätta till sig efter lite F5:ande. Jag testade i FF, Chrome och TBB och fick samma problem, enligt Chrome var detta https://i.imgur.com/naDcCra.png

Vet inte vad felet kan vara faktiskt, har inte felsökt via min exitnode eller tor-cli'n. Kan ju vara så att ni fixade nya proxy/lastbalanserare som spårar ur.

Samma problem här. Ibland fungerar det direkt, ibland genom att ladda om sidan ett par gånger, ibland fungerar det inte hur många gånger jag än laddar om sidan.

Jag vet inte om det har med saken att göra, men det verkar vara kopplat till static.flashback.org. Ibland laddar sidorna inte in ordentligt när jag använder andra browsers och då brukar det vara att det skickas en begäran till static.flashback.org som inte behandlas korrekt. Har väl varit så i ett par veckor åtminstone.

Blir lite surt att försöka ladda sidan i typ 10-20 minuter för att kunna läsa ett PM, hehe.
2015-09-19, 20:43
Medlem
SpecialEditions avatar
Citat:
Har ett liknande problem sen ett par dagar men jag får inte upp några bilder (avatarer, ikoner osv) förrän jag refreshar sidan.
2015-09-22, 19:03
Medlem
I ett fall laddar bild långsamt för mig. Om man klickar på en extern länk kommer man ju först till ett meddelande att man lämnar Flashback. I det meddelandet är en s k "Flashback-ikon". Den visas först efter några sekunder, jag tror inte att det har varit så tidigare. I övrigt har jag inga problem med att visa bilder.
2015-09-27, 18:37
Medlem
Ricolas avatar
Tjenare, har uppstått problem nu för några dagar sedan. Det står att jag endast har 168 inlägg på min profil när jag egentligen har 180 inlägg, när jag gör nya inlägg så hjälper det inte. Samma problem på vissa andras profiler. Inget stort problem egentligen men om andra ser att jag har 168 inlägg så tror dom ju att min flashback kuk är mindre än vad den egentligen är

Edit: Självklart så ändras det till 169 efter detta inlägg
2015-09-27, 19:21
Medlem
st0ckiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ricola
Tjenare, har uppstått problem nu för några dagar sedan. Det står att jag endast har 168 inlägg på min profil när jag egentligen har 180 inlägg, när jag gör nya inlägg så hjälper det inte. Samma problem på vissa andras profiler. Inget stort problem egentligen men om andra ser att jag har 168 inlägg så tror dom ju att min flashback kuk är mindre än vad den egentligen är

Edit: Självklart så ändras det till 169 efter detta inlägg

Inlägg i vissa forum visas inte på inläggsräknaren, t.ex Humorforumet och Länktips. Orkar inte kolla igenom var du postat, men det är säkert nåt åt det hållet och går man in på din profil och söker efter inlägg hittar man alla 180+ inlägg du gjort. Sök lite nästa gång.
Senast redigerad av st0ckis 2015-09-27 kl. 19:24.
2015-09-27, 19:42
Medlem
Ricolas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av st0ckis
Inlägg i vissa forum visas inte på inläggsräknaren, t.ex Humorforumet och Länktips. Orkar inte kolla igenom var du postat, men det är säkert nåt åt det hållet och går man in på din profil och söker efter inlägg hittar man alla 180+ inlägg du gjort. Sök lite nästa gång.

Jag vet att det står rätt siffra där men det jag menar är att det inte står på min profil!
Tack för att du svarade iaf
2015-09-27, 19:44
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ricola
Jag vet att det står rätt siffra där men det jag menar är att det inte står på min profil!
Tack för att du svarade iaf
Det är räknaren i profilen som inte räknas upp i vissa delforum.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in