2014-01-05, 17:04
Medlem
Ser inte vad bluffen är. Står klart och tydligt att priset gäller pluskunder.

Fast har själv handlat på Willys, och har då fått frågan om jag vill bli medlem för det var extra pris på en vara. Tackade nej för jag orkar inte fylla i formulär och vara medlem i alla affärer.
Citera
2014-01-05, 17:59
Medlem
TS tror precis som vagner.love säger att de kostar 500 kr/kg. Finns inget annat som är möjligt, men hur tänker då TS? Det finns ju ingen som kan tro att att de kostar 500 kr/kg.. Varför kommer inte TS tillbaka och berättar..
Citera
2014-01-09, 10:57
Medlem
Remloffs avatar
Tack TS för en festlig tråd.

Alltså, Willys plus - bli medlem och få vissa varor kraftigt rabatterade.
Genom att göra det, får du incitament att välja Willys framför konkurrenterna när du handlar. I dealen ingår att du berättar vem du är.

Ditt andra val - stå utanför. Behåll din integritet och betala mer.

Willys Gula skyltar har väl inte undgått någon vid det här laget? Kanske TS behöver en plats att gnälla på om denne inte förstår detta enkla koncept. Alternativt nya glasögon.
Citera
2014-01-11, 21:59
Medlem
godboys avatar
De flesta butiker kör ju med detta, dvs är du bonuskund eller liknade, så lockas du med vissa erbjudanden. Inget konstigt egentligen.
Citera
2014-01-12, 00:17
Medlem
ThisIsTheZodiacs avatar
Skaffa Willys + då så slipper du bry dig? Det billigare priset står större så att du ska se vad du sparar om du skaffar +, det är reklam, ingen bluff.
+ Kan ju vara världens enklaste rabattsystem, allt kopplat till kortet du i vilket fall som helst betalar med. I övrigt finns det gott om människor som inte kan läsa på skyltar hur tydliga dom än är och tror att butiken luras för att dom inte kan se efter innan.
Citera
2015-09-25, 15:18
Medlem
DIEXELs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lillstark
Precis, tänk om ICA, Coop och City Gross kunde göra samma sak så man slipper hålla reda på deras kort.

Jag håller med för fan. Nu fick den jävla Ica-affären över 200 kr extra efter att jag glömde kortjäveln hemma.

Nej, vi vill leva kvar på 90-talet så vi kan tjäna mer pengar på de hjärndöda som glömmer att ta med sina kort istället för att hänga med i utvecklingen.
Citera
2015-09-25, 17:36
Medlem
irkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DIEXEL
Jag håller med för fan. Nu fick den jävla Ica-affären över 200 kr extra efter att jag glömde kortjäveln hemma.

Nej, vi vill leva kvar på 90-talet så vi kan tjäna mer pengar på de hjärndöda som glömmer att ta med sina kort istället för att hänga med i utvecklingen.

Fast det där är bara bullshit, har du medlemskort på ICA så kan du be om att få registrera dig via Personnummer om du har glömt kortet hemma, inga större problem med det. Kassören kanske inte blir asglad, men du sparar dina pengar.
Citera
2015-09-25, 18:53
Medlem
DIEXELs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av irken
Fast det där är bara bullshit, har du medlemskort på ICA så kan du be om att få registrera dig via Personnummer om du har glömt kortet hemma, inga större problem med det. Kassören kanske inte blir asglad, men du sparar dina pengar.

Det hade jag ingen aning om och den i kassan nämnde inget om det... ej oväntat dock.
Citera
2015-09-27, 10:33
Medlem
godboys avatar
Jag begriper inte detta. Har du ICA-kort har du väl alltid det i plånboken? Är ni två i hushållet har ni ju självklart var sitt ICA kort. Jag gillar inte Willys idé att koppla ihop mitt bankkort med deras rabattsystem. Jag kanske vill använda ett annat kort nån gång.
Citera
2015-09-27, 17:22
Moderator
HelgeBuks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av godboy
Jag begriper inte detta. Har du ICA-kort har du väl alltid det i plånboken? Är ni två i hushållet har ni ju självklart var sitt ICA kort. Jag gillar inte Willys idé att koppla ihop mitt bankkort med deras rabattsystem. Jag kanske vill använda ett annat kort nån gång.

Och den dagen visar du istället legitimation (eller bara säga personnummer borde också funka - finns ju inget att vinna på att ange nån annans nummer). Funkar lika bra.
Citera
2015-09-30, 21:27
Avstängd
Takpapps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av christinafonw
Nyligen var i en Willys affär och upptäckte att Willys vill lura kunder med optiska trick.

Lockpriset som gäller bara för "Plus Kunder" är sådär 10 gånger större än verkliga priset. Och det är svårt att upptäcka bluffen.

Se bilden här:

https://christinafonw.files.wordpres...pg?w=640&h=480

Samma lurendrejeri drivs av Coop / Kooperativa Förbundet med sk. medlemspriser trycka mycket större är riktiga priser. Inte det hjälper KF. KF går back år efter år.

Hoppas att detsamma blir med Willys och familjen Axelsson oxå förlorar pengar.

Gör din röst hörd

Vad är ditt problem??? Förutom att du uppenbarligen är dum i huvudet!
Citera
2015-10-01, 00:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pripps3.5
Det jag ogillar är kartläggningen av kunderna.
Varför inte ha det som innan, med vanliga erbjudanden?
Vad "tjänar" Willys på att jag blir medlem?
Tvivlar på att de får fler kunder eller säljer mer pga. Willys+.

Ja, jag är en misstänksam j-vel.
Det är för att stävja fusket med väldigt prisnedsatta priser på medlemsvaror. Det registreras på ditt medlemskap hur många av varje vara du har köpt (brukar alltid finnas ett "max 3st per kund"), så att du inte kan komma tillbaka senare och köpa ännu mer billiga saker. Det finns dom generella kampanjerna till för.

Som några käbblat om i tråden, att koppla W+ till sitt betalkort är valfritt och det funkar lika bra att använda sitt personnummer/legitimation. Om nån korkad jävel prompt vill ha ett kort så finns dessa också att få, även om dom främst är till för dom butiker med självscanning.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in