2015-09-27, 02:40
Medlem
Shrinks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kellywoman
frugan hängde tvätt och AB spelade dataspel......min gissning
eller kanske tvärtom.......hm

Inge kaffe alltså?
2015-09-27, 02:42
Medlem
Kellywomans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shrink
Inge kaffe alltså?

du menar först kaffe och sen kommer man på att man vill ha fryspizza?

kaffet är nog mammans önsketänkande
2015-09-27, 02:44
Medlem
Kellywomans avatar
så om ni får lov att gissa.
Hur många förhör har genomförts hitintills i utredningen?

Min gissning är 351 stycken
2015-09-27, 02:49
Medlem
develis avatar
Citat:
tja reaktionen kan också vara ett sätt att "tappa hoppet". Om frun nu ändå trott att NB var oskyldig men sen bli överbevisad, såklart det är traumatiskt.
Men jag tror att både frun och AB svarat ärligt i de första förhören och där berättat att NB inte var i huset vid den aktuella tidpunkten, men troligen trodde de han var någonannanstans.

Känns mycket svårare (i alla fall för mig) att få ihop tanken att dagarna efter försvinnandet så fick NB sina närstående att ändå vistas så nära MP samt uppträda egendomligt. De måste ju ha undrat varför NB ville de skulle spana.
Det hela känns aning långsökt

Håller med. Det är så jag menar med "inte insett allvaret" - nu fick de ta del av bevisningen och reagerade.
Jag tror också de har svarat ärligt och alibi gick åt fanders.
Är han skyldig så tror jag inte han invigt henne i det hela. Att undanröja kroppen var nog inte ämnat frun att veta...
Möjligen vet broderna nåt.
Senast redigerad av develi 2015-09-27 kl. 02:52.
2015-09-27, 02:54
Medlem
Shrinks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Det är ju inte omöjligt att de kan ha gått med på att klockan kan ha varit 18.00; t.o.m. 17.45; en halvtimme fram och tillbaka kan vara svårt att komma ihåg. - Tur att mamman då har en mer specificerad tidsangivelse... Även de grannar mamman pratat med kan ha misstagit sig på tiden; behöver bara ha angett ungefärlig tidpunkt (de kan t.o.m. ha misstagit sig på dag). - Om man ser det från NB:s horisont bör han ha satt sig i bilen senast 17.30-50, kan man tycka. Han kände ju till rutinerna kring kaféet och kan ha varit säker på att ingen anställd skulle visa sig förrän allra tidigast 18.00.

Den här tidsuppgiften är ju väldigt intressant. Under antagandet att en granne tittat på sin klocka under kaffedrickandet och att klockan visat 18.15 så kan NB inte ha begett sig till kaféet förrän kanske 18.17 och bör då ha nått fram efter att LH passerat långsidan och redan befann sig vid sin moped.

Tja, känner att hjärnan börjar bli lite oredig just kl 2.47 på natta. Jag får inte riktigt ihop detta.
Om NB hävdat att han druckit kaffe 18.15 och inte gjort detta så måste ju frun och brodern, om han var närvarande vid kaffedrickandet, blivit tämligen förvånade!!! Minst sagt.
Berättar brodern och frun då direkt att det inte stämmer eller håller de bara tyst. Ev tystnad leder till anhållan. Senare berättar de sanningen efter lite påtryckning från polisen och NB får neddragna byxor.

Om NB druckit kaffe så blir ju tidsbristen i ögonfallande. Han ska ev parkera bilen ev bakom den andra ladan och sedan smyga sig på LH. Verkar rätt osannolikt scenario.

Alltså måste NB ha blivit påkommen med en lögn?
Senast redigerad av Shrink 2015-09-27 kl. 03:17.
2015-09-27, 02:55
Medlem
Kellywomans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Håller med. Det är så jag menar med "inte insett allvaret" - nu fick de ta del av bevisningen och reagerade.
Jag tror också de har svarat ärligt och alibi gick åt fanders.
Är han skyldig så tror jag inte han invigt henne i det hela. Att undanröja kroppen var nog inte ämnat frun att veta...
Möjligen vet broderna nåt.

också en svår nöt.
Oavsett släktskap, vem skulle ha en bror eller syster där man erkänt att man tagit livet av en ung tjej och sen verkligen trott att den skulle hjälpa till?
I min värld är det endast grövre brottslingar som liksom sysslar med och inviger omgivningen.

Men vi vet ju inte om NB har någon form av makt över AB.
Men jag har fått uppfattningen att de är ganska jämbördiga även om NB verkar ha haft det större ansvaret när det gäller arbetet
2015-09-27, 02:58
Medlem
develis avatar
Citat:
så om ni får lov att gissa.
Hur många förhör har genomförts hitintills i utredningen?
Min gissning är 351 stycken

Ööökaa!
15 juli
http://www.skaraborgslanstidning.se/article/400-forhor-om-lisa-holm/
2015-09-27, 03:02
Medlem
Kellywomans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Ööökaa!
15 juli
http://www.skaraborgslanstidning.se/article/400-forhor-om-lisa-holm/

shit vad kass jag är. Och den nyheten var från 15 juli

Pinsam vurpa.

521 menade jag kanske
2015-09-27, 03:05
Medlem
develis avatar
Citat:
också en svår nöt.
Oavsett släktskap, vem skulle ha en bror eller syster där man erkänt att man tagit livet av en ung tjej och sen verkligen trott att den skulle hjälpa till?
I min värld är det endast grövre brottslingar som liksom sysslar med och inviger omgivningen.
Men vi vet ju inte om NB har någon form av makt över AB.
Men jag har fått uppfattningen att de är ganska jämbördiga även om NB verkar ha haft det större ansvaret när det gäller arbetet

Det verkar vara nåt som gnager brodern, han mår dåligt och jag undrar om det är samvetet.
Han verkar känsligare än sin bror via det lilla som kommit via media.
Har MGM fått halvpanik då han inte fått möjlighet att flytta henne från Martorp så kanske han slutligen sagt nåt, bett om hjälp - men de hann inte.
2015-09-27, 03:12
Medlem
develis avatar
Citat:

Surrogatkaffe har fått en ny innebörd.
2015-09-27, 03:15
Medlem
Shrinks avatar
Citat:

Nja, kolla vad letsdoit och jag skriver om så förstår du vad jag menar.
2015-09-27, 03:23
Medlem
Kellywomans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shrink
Nja, kolla vad letsdoit och jag skriver om så förstår du vad jag menar.

Tja nog kollar jag vad ni skriver så nog förstår jag vad du menar.
Men det bygger på din gissning att NB påstått att de druckit kaffe. Jag tror inte alls att NB sagt att han druckit kaffe. Det är mammans utsago i tredje led då hon säger att hon pratar med grannar som sagt de sett sönerna dricka kaffe.
Jag tror varken, NB, AB eller frun sagt något om kaffe

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in