Citat:
Ursprungligen postat av
Theforeigner
Det som du och "MGM-ÄR-skyldig-gänget" inte har fattat ännu, är att vi kritiker av utredningen "tror" eller "misstänker" eller "fruktar" eller "är oroliga för" att MGM kan vara oskyldig.
Att vi på olika vis inte med det vi vet, från utredningen + all annan info som är tillgänglig + våra individuella intellekt/intuition/magkänsla, kan få ihop det till en helhetsbild där MGM är Lisa's mördare.
Jag undrar en sak om "ni kritiker av utredningen".
Utgångspunkt är att det är en annan MGM och då granskas personer som skulle kunna vara skyldiga.
Så långt är jag med och tycker det är ok - en viss tid.
Jag är däremot inte med i förlängningen eftersom misstanke kräver
mer* än att enbart misstro en eller flera personer. Man lär väl hitta nåt som gör personen suspekt, nåt tecken som gör att denna är relevant att spekulera kring som alternativ GM?
* Med mer menar jag nån form av belägg: Att personen befunnit sig i trakten för försvinnandet, skrivit nåt suspekt offentligt, att dennes bil setts, nån som är bekant med denne och berättar nåt osv.
Är tanken att lämna ut olika namn via tråden och så ska polisen kolla albi?
För hur får man då annars nån mening i rotandet om det inte framkommer fakta som gör denna direkt suspekt?
Frågan är
inte ironisk utan baserad på att jag inte fattar hur du/ni tänkt det ska gå till - för framkommer inte nåt konkret till polisen finns det väl ingen mening med det alltså? Annars sitter han väl där han sitter lika tusan?
Sen begriper jag inte riktigt varför du är så bekymrad innan FUP ens är släppt? Oron du beskriver kan ju bli helt i onödan om det sen visar sig vara ytterst bärande bevisning - det har ju gått snart 4 månader och det framkommer ju inte nåt konkret om nån annan GM vad jag kan se via tråden?