2015-09-26, 12:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PeoFallmo
Du kan vara lugn. Aset NB kommer att få det hett om öronen.
Det kan vara ett ödets ironi att inget, om det stämmer, sexuellt övergrepp skedde så kommer han inte att placeras bland andra sexdömda utan bland "vanligt" sällskap.
De kommer säkerligen se honom som den barnsexmördare han är. Längst ner i hierarkin alltså.
För hans egen säkerhets skull är det inte omöjligt han kommer att behöva hållas isolerad långa tider.
Det blir livstid, dvs ca 20 år, som han får sitta och tyna bort i ensamhet.

Han är inte dömd än, försvarar ingen.
Och jo, han kommer med all säkerhet sättas bland andra sexförbrytare, antagligen på samma avdelning som Hagamannen satt på och Eklund fortfarande sitter på.
Däremot finns det sexdömda som ser ner på barnsexmördare också.

Fast detta verkar vara en ickefråga då det enligt uppgift inte ska ha rört sig om något sexövergrepp.
2015-09-26, 12:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Theforeigner
Det skulle stå "GT"

Här är länken (till infon) som tydligen inte funkade i min post, hoppas denna funkar:

http://www.expressen.se/gt/uppgifter-lisa-holm-dodades-med-snara/

Angående mjölkrummet; ja antigen menar dom väl då att själva ladan, där handsken hittades, är mordplatsen, eller också ljög polisen om att det inte var mjölkrummet.

Men det står klart och tydligt att det är GWs teori i den länken.
2015-09-26, 12:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lawnmover1
Varför bodde de här i flera år, kan de ha begått ett mord i litauen också? Som de håller sig undan därifrån? Sen av gammal vana begick han/de mord här också.

NB ska ha befunnit sig i Storbritannien i ca 4 år innan han kom till Sverige och Göteborg, för att sen få jobb hos AJ.
Om man ser på Brottsplats Sverige så berättas hela hans resa där.
2015-09-26, 12:54
Medlem
PeoFallmos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chrisemil
Han är inte dömd än, försvarar ingen.
Och jo, han kommer med all säkerhet sättas bland andra sexförbrytare, antagligen på samma avdelning som Hagamannen satt på och Eklund fortfarande sitter på.
Däremot finns det sexdömda som ser ner på barnsexmördare också.

Fast detta verkar vara en ickefråga då det enligt uppgift inte ska ha rört sig om något sexövergrepp.

Det var just det. Om det inte ingår i brottet sätts han inte bland såna. Men de han hamnar hos ser honom i alla fall som sådan.
2015-09-26, 12:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PeoFallmo
Det var just det. Om det inte ingår i brottet sätts han inte bland såna. Men de han hamnar hos ser honom i alla fall som sådan.

Som en barnmördare kanske ja, men han hamnar nog ändå på tidigare nämnda avdelning om en hotbild uppenbarar sig. Det daltas rätt mycket med svin som dessa.
Eklund har dock fått rejält med stryk, men för mig det var på en helt annan anstalt.
2015-09-26, 12:59
Medlem
Hur ni om det talas om snara så måste han ju hängt henne nånstans?
Fy fan vilket svin. Dödsstraff filmat av en tv-kanal!
2015-09-26, 13:04
Avstängd
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Det är mycket svårt att för två personer att ge varandra falskt alibi. Svaren måste vara samstämmiga in i minsta detalj. Låt oss ta ett exempel.

Två personer säger att de var ute på en romantisk middag. De måste, för att alibit ska vara trovärdigt, komma överens om alla klockslag, hur de åkte till restaurangen, hur de var klädda, vilken restaurang, vem som tog emot dem, om de hade förbokat, vilket bord de satt vid, vad servitören hette och hur han såg ut, vad de åt, vad de drack, vad de pratade om, vad notan slutade på... Varenda detalj måste stämma.

Hur svårt är det då inte för tre personer att ge varandra ömsesidigt falskt alibi? Någon missförstår något i överenskommelsen och det är kört.
Hur ofta går du på restaurang och vet vem som guidade dig från dörren till bordet, samt vilken numrering bordet har eller vad din servitör heter ..

Jag och maken äter ute dagligen på semestern - och jag har aldrig någonsin haft den kunskapen ..

Vad notan slutade på skulle jag inte heller kunna besvara - eftersom det är maken som hanterar den ..

Sanningen är tvärtom - stämmer alla detaljer för väl överens så utgår man från att det är överenskommet och intränat vittnesmål -- vilket det då vanligen också är.

Människor ser, uppfattar, noterar och minns helt enkelt inte exakt samma detaljer eller saker på exakt samma sätt.
2015-09-26, 13:06
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Theforeigner
Mitt fetande.

Här är info jag postade i nat:

(FB) 17-åriga Lisa Holm försvann i Blomberg på Kinnekulle 2015-06-07 och hittades mördad

Citat:

Denna info (i mitt inlägg ovan) jag fick i början av Juli synes att stämma mycket bra överens med den nya info att mordet skedde i en byggnad mitt emot kaféet och att mordet var "udda" och "ovanligt" genomfört.

http://www.expressen.se/gt/uppgifter...des-med-snara/

Publicerad 25 sep 2015 05:02

"Enligt nya utredningsuppgifter så skedde mordet i en byggnad mitt emot kaféet i Blomberg och har en karaktär av att vara "udda" och "ovanligt" genomfört.
En form av snara ska också ha använts, enligt nya uppgifter till G
."

Inget otrevligt menat nu, men kom igen... Jag ska ge lite källkritik:

Ska Polisen ha plockat in/begärt in personer som arbetar/arbetat/vistats - i och kring ladan (slaktrummet) / Arne (jaktvänner?)

- Till förhör angående hur man generellt gör vid hantering av slaktvilt?

Sådana förhör har definitivt inte hållits varken under aktuell vecka eller i efterhand, då det skulle strida mot yppandeförbudet och i det starkt skulle kunna äventyra utredningen.
Det hela låter helt orimligt, och lägger sig snarare kring att någon glappat käft till media om något som är en underbyggd ryktesspridning.

Jag kan givetvis ha fel, men det ser inget vidare alls ut med en "snara". Det ser mer ut som en efterkonstruktion av infon om "kvävning".
2015-09-26, 13:09
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Hur ofta går du på restaurang och vet vem som guidade dig från dörren till bordet, samt vilken numrering bordet har eller vad din servitör heter ..

Jag och maken äter ute dagligen på semestern - och jag har aldrig någonsin haft den kunskapen ..

Vad notan slutade på skulle jag inte heller kunna besvara - eftersom det är maken som hanterar den ..

Sanningen är tvärtom - stämmer alla detaljer för väl överens så utgår man från att det är överenskommet och intränat vittnesmål -- vilket det då vanligen också är.

Människor ser, uppfattar, noterar och minns helt enkelt inte exakt samma detaljer eller saker på exakt samma sätt.
Det är riktigt, jag överdrev. Men om du åkte buss hem, och maken taxi, då anas ugglor i mossen.

Ett övertygande ömsesidigt alibi bygger på "lagom" samstämmighet, och det är svårt att få.
2015-09-26, 13:10
Medlem
Hyltrans avatar
Nu ska de skjuta på det igen, förvånar väll ingen?

Det kommer att sluta med att de försöker åtala honom för brott mot griftefriden, eller vad det heter bara för att slippa betala ut skadestånd.

Det var säkert bara några dumma rasister i missing people som tyckte att balterna betedde sig konstigt, därför att de ville att det skulle vara så, därför att de vill få första bästa utlänningar dömda, bara för att de är dumma.
2015-09-26, 13:12
Avstängd
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Violetta56
Hur ni om det talas om snara så måste han ju hängt henne nånstans?
Fy fan vilket svin. Dödsstraff filmat av en tv-kanal!
Nej, han behöver inte ha hängt henne utan kan ha strypt henne med en snara ...
2015-09-26, 13:12
Medlem
Theforeigners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bigrabbit
Men det står klart och tydligt att det är GWs teori i den länken.

Ja det har du rätt i, men det var polisen som sedan dementerade att mordplatsen var i mjölkrummet.
Men sen i går meddelades det ju att mordplatsen, enligt utredningsuppgifter (alltså polisen), är i en byggnad mitt emot kaféet, vilket ju då kan vara både själva ladan där handsken hittades eller mjölkrummet iom båda lokalerna är i byggnaden mitt emot kaféet.

http://www.expressen.se/gt/uppgifter-lisa-holm-dodades-med-snara/
Publicerad 25 sep 2015

"Enligt nya utredningsuppgifter så skedde mordet i en byggnad mitt emot kaféet i Blomberg"

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in