Citat:
Ursprungligen postat av
MAJSY
Vad jag menade är att det är lättare att ta till sig om det är en person som begått brott tidigare. Det är skrämmande att en till synes normal människa helt plötsligt kan begå ett hemskt mord. Givetvis vill jag inte att en mördare ska gå fri därute!!!
"Livet leker" är ren spekulation från min sida. Om man bara varit gift i tre år så kanske det finns lite nykärs-känsla kvar. Jag har inga länkar på det. Ren och skär spekulation.
Givetvis är det lättare att ta till sig om det är en person med kriminellt förflutet. Man har svårt att tro att en "till synes helt normal människa plötsligt kan begå ett hemskt mord." Men, finns hur många exempel som helst på mördare som gett sken av att vara "helt normala", där familj och vänner blivit chockade när sanningen kommit fram - ingen har någonsin kunnat ana att den personen skulle ha gjort något så hemskt och man har beskrivit mördaren som snäll, någon som inte gör en fluga förnär.
Psykopatiskt beteende....inte därmed sagt att just MGM skulle vara psykopat.
Sen - vi har ingen aning om hur MGM är som person eller hur hans förhållande med frun är, om det är kärleksfullt eller inte. Personutredningen säger ju inget - det är uppgifter han själv och hans arbetsgivare lämnat. Det enda vi egentligen fått veta är att MGM skött sitt jobb bra och att det aldrig varit några problem alls, han har varit skötsam och duktig - enligt arbetsgivaren ( som kanske överdriver lovorden en smula så ingen skugga ska falla på honom som anställt en eventuell mördare ).
Vi har också fått veta att MGM arbetat några år i England och att han inte verkar ha haft något socialt umgänge förutom med arbetskamrater, sin fru och sin bror. De har mest hållit sig för sig själva.
Vi vet nästan inget alls om MGM egentligen men jag hoppas att vi så småningom kommer att få svar, om hur och varför LH mördades. Om MGM är skyldig så vore ett erkännande det bästa och förklaringar till varför det hemska skedde. Det hoppas jag, för Lisas familjs skull.