2015-09-26, 11:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av krackelerar
De har sagt att de har teknisk bevisning som binder litauern till mordet alltså själva gärningen.
Kan det vara en anordning som de vet använts med hans DNA eller fingeravtryck på, kan det vara tejp som använts på BO? Vem fan vet.
De har kommunicerats att den häktade är bunden till mordet.
Fy fan vad skönt det ska bli när FUP blir tillgänglig och vi får ta del av den överväldigande bevisningen så att foliehattarna kan krypa ur tråden och börja på ny kula i ett annat fall.
Den här jeppen kommer att bli lika säkert dömd som etiopiern som mördade Elin Krantz, Yohannes blånekade tom genom rättegången trots DNA- bevisning. Det blir samma sak med litauern.
Den tråden påminner en hel del om denna, förnekare och konspirationer, denna tråd är dock 10 x värre
Litauern åker på livstid 16-18 år, det som är knivigt är den yngre broderns och fruns ev. medverkan och skuld. Ska vi slå vad?
Kanske hans livrem besudlad är "snaran"
2015-09-26, 12:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Det är mycket svårt att för två personer att ge varandra falskt alibi. Svaren måste vara samstämmiga in i minsta detalj. Låt oss ta ett exempel.

Två personer säger att de var ute på en romantisk middag. De måste, för att alibit ska vara trovärdigt, komma överens om alla klockslag, hur de åkte till restaurangen, hur de var klädda, vilken restaurang, vem som tog emot dem, om de hade förbokat, vilket bord de satt vid, vad servitören hette och hur han såg ut, vad de åt, vad de drack, vad de pratade om, vad notan slutade på... Varenda detalj måste stämma.

Hur svårt är det då inte för tre personer att ge varandra ömsesidigt falskt alibi? Någon missförstår något i överenskommelsen och det är kört.

Man behöver inte göra det så komplicerat, "Vi var alla tre och handlade, klockan var runt 18:15. Minns inte riktigt när vi var hemma, det kan ha varit runt 18:30 sen åt och hade gruppsex"
2015-09-26, 12:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Theforeigner
"Enligt nya utredningsuppgifter så skedde mordet i en byggnad mitt emot kaféet i Blomberg och har en karaktär av att vara "udda" och "ovanligt" genomfört.
En form av snara ska också ha använts, enligt nya uppgifter till G
."

Rykten bara om du frågar mig, det blev handgemäng och han ströp henne för att hon skulle bli tyst.
2015-09-26, 12:16
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 8332
Man behöver inte göra det så komplicerat, "Vi var alla tre och handlade, klockan var runt 18:15. Minns inte riktigt när vi var hemma, det kan ha varit runt 18:30 sen åt och hade gruppsex"
"Hade gruppsex". Har du hört förhöret med den tilltalade i vatchareeyamålet i tingsrätten? Han påstod att han och Vatchareeya hade oralsex, och fick redogöra för varenda detalj, i vilken ordning kläderna åkte av, i vilken ordning vem gjorde vad, hur lång tid momenten tog. Och då handlade det inte om att styrka alibi, den som hade kunnat styrka var död.
Senast redigerad av XeniaOnatopp 2015-09-26 kl. 12:24.
2015-09-26, 12:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frijidpink
De här börjar bli väldigt märkligt, har den misstänkte alibi nu oxå?

Kan väl knappast röra pizzaköpet på söndagskvällen för där fanns butikskamera om jag minns rätt eller fanns de inte med där?
2015-09-26, 12:23
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lekatt
Kan väl knappast röra pizzaköpet på söndagskvällen för där fanns butikskamera om jag minns rätt eller fanns de inte med där?
Det fanns kamera, förhören handlade sannolikt om att knäcka ett ömsesidigt alibi.
2015-09-26, 12:27
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MAJSY
Vad jag menade är att det är lättare att ta till sig om det är en person som begått brott tidigare. Det är skrämmande att en till synes normal människa helt plötsligt kan begå ett hemskt mord. Givetvis vill jag inte att en mördare ska gå fri därute!!!
"Livet leker" är ren spekulation från min sida. Om man bara varit gift i tre år så kanske det finns lite nykärs-känsla kvar. Jag har inga länkar på det. Ren och skär spekulation.

Givetvis är det lättare att ta till sig om det är en person med kriminellt förflutet. Man har svårt att tro att en "till synes helt normal människa plötsligt kan begå ett hemskt mord." Men, finns hur många exempel som helst på mördare som gett sken av att vara "helt normala", där familj och vänner blivit chockade när sanningen kommit fram - ingen har någonsin kunnat ana att den personen skulle ha gjort något så hemskt och man har beskrivit mördaren som snäll, någon som inte gör en fluga förnär.
Psykopatiskt beteende....inte därmed sagt att just MGM skulle vara psykopat.

Sen - vi har ingen aning om hur MGM är som person eller hur hans förhållande med frun är, om det är kärleksfullt eller inte. Personutredningen säger ju inget - det är uppgifter han själv och hans arbetsgivare lämnat. Det enda vi egentligen fått veta är att MGM skött sitt jobb bra och att det aldrig varit några problem alls, han har varit skötsam och duktig - enligt arbetsgivaren ( som kanske överdriver lovorden en smula så ingen skugga ska falla på honom som anställt en eventuell mördare ).
Vi har också fått veta att MGM arbetat några år i England och att han inte verkar ha haft något socialt umgänge förutom med arbetskamrater, sin fru och sin bror. De har mest hållit sig för sig själva.

Vi vet nästan inget alls om MGM egentligen men jag hoppas att vi så småningom kommer att få svar, om hur och varför LH mördades. Om MGM är skyldig så vore ett erkännande det bästa och förklaringar till varför det hemska skedde. Det hoppas jag, för Lisas familjs skull.
2015-09-26, 12:28
Medlem
PeoFallmos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hansomvet
Är själv far till en dotter , hade jag varit lisas pappa hade jag haft ihjäl båda 2 ifall FUP knyter dom till själva brottet, även om NB bror bara varit "vetande" om själva brottet och hållit tyst hade han rykt även han.

Du kan vara lugn. Aset NB kommer att få det hett om öronen.
Det kan vara ett ödets ironi att inget, om det stämmer, sexuellt övergrepp skedde så kommer han inte att placeras bland andra sexdömda utan bland "vanligt" sällskap.
De kommer säkerligen se honom som den barnsexmördare han är. Längst ner i hierarkin alltså.
För hans egen säkerhets skull är det inte omöjligt han kommer att behöva hållas isolerad långa tider.
Det blir livstid, dvs ca 20 år, som han får sitta och tyna bort i ensamhet.
2015-09-26, 12:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Theforeigner
Mitt fetande.

Här är info jag postade i nat:

(FB) 17-åriga Lisa Holm försvann i Blomberg på Kinnekulle 2015-06-07 och hittades mördad

Citat:

Denna info (i mitt inlägg ovan) jag fick i början av Juli synes att stämma mycket bra överens med den nya info att mordet skedde i en byggnad mitt emot kaféet och att mordet var "udda" och "ovanligt" genomfört.

http://www.expressen.se/gt/uppgifter...des-med-snara/

Publicerad 25 sep 2015 05:02

"Enligt nya utredningsuppgifter så skedde mordet i en byggnad mitt emot kaféet i Blomberg och har en karaktär av att vara "udda" och "ovanligt" genomfört.
En form av snara ska också ha använts, enligt nya uppgifter till G
."

Ursäkta. Jag fattar inte vad G är. Gt,gp,gw?
I brottsplats sverige sa dom ju att det inte är i mjölkrummet. Men det kanske är andra rum där? Vad?

På expressenlänken står det error 404

Edit. Nu fattar jag. Gårdagens gt. Men där var väl GW persson som har sagt att det var i den byggnaden. JAG tror mer på brottsplats sverige.
Senast redigerad av Bigrabbit 2015-09-26 kl. 12:49.
2015-09-26, 12:43
Medlem
klurigklurings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lekatt
Butiksbesök i Källby kan ändå finnas med som möjlig alibi, beroende av hur samstämmiga vittnesmål det finns om tidpunkten med eller utan bilder från bevakningskamera. Andra uppgifter som kan finnas är kontokortstransaktioner, kvitton mm. Bevisen kan ha hamnat i "slasken" av misstag, eller inte kollats upp alls. Även poliser gör misstag ibland till försvarets och de misstänktas förtret om det inte går att få fram uppgifter i efterhand.

Xenias exempel om en romantisk middag är svammel och ett riktigt dåligt exempel. Allt behöver inte stämma i detalj för att ge ett trovärdigt alibi.
2015-09-26, 12:47
Medlem
Theforeigners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bigrabbit
Ursäkta. Jag fattar inte vad G är. Gt,gp,gw?
I brottsplats sverige sa dom ju att det inte är i mjölkrummet. Men det kanske är andra rum där? Vad?

På expressenlänken står det error 404

Det skulle stå "GT"

Här är länken (till infon) som tydligen inte funkade i min post, hoppas denna funkar:

http://www.expressen.se/gt/uppgifter-lisa-holm-dodades-med-snara/

Angående mjölkrummet; ja antigen menar dom väl då att själva ladan, där handsken hittades, är mordplatsen, eller också ljög polisen om att det inte var mjölkrummet.
2015-09-26, 12:48
Medlem
Varför bodde de här i flera år, kan de ha begått ett mord i litauen också? Som de håller sig undan därifrån? Sen av gammal vana begick han/de mord här också.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in