Citat:
Ursprungligen postat av
SnakePlisssken
Och jag har för flera veckor sedan tipsat dig om att det finns telefoner, brev, mail, budfirmor, personbesök etc etc som man kan använda för att komma i kontakt med någon för en anmälan.. Att skicka iväg ett (förmodat förvirrat) brev till en jurist eller polis och sen sitta stillatigande i sin lägenhet år efter år medan inget händer tyder inte direkt på handlingskraft.
Men om du inte har tid att skriva på ett par dagar nu så antar jag att detta beror på att du äntligen ska palla dig iväg för ett personligt besök hos polis eller jurist? Lycka till i sådant fall och glöm inte att rapportera hur det gick.
Du vet , det går inte att bara kliva in på en polisstation med en bunt papper av flera anledningar
1 Brotten sträcker sig över nästan 20 år= svensklagstiftning säger att de i början är preskriberade, tortyrbrotten gäller inte i Sverige så det finns ingen som utreder hela brottet om jag inte med en jurist spaltar upp och organiserar det hela och sedan kan driva hela paketet i Europadomstolen ev Haag.
2, Jag har då jag var yngre för nästan 35 år sedan suttit 2 år i fängelse (för rån med en pluggad pistol bland annat då jag var i penningknipa och var ung , inte bra att skrämma människor så, om det var ens egen morsor eller farsor som var banking personalen så .... ) och dessa har bla här (grannarna ) börjat sedan jag kom hit för 2 år sedan att säga att grejer försvunnit, samma granne som stal en maskin här direkt i början , och som jag upptäckte direkt då jag gått husesyn och kände igen maskinen som ett bra fabrikat , maskinen sålde denne till min närmsta granne, men då jag sade till så kom den tillbaka.
Jag misstänker att den som säger sig ha fått stulet bara är skitsnack som endast är till för att sprida rykten på bygden trotts att det var 20 år sedan jag i samband med mitt bråk behövde pengar och öppnade ett konto för att hämta pengar (Till vad, lämnar jag åt er fantasi men de som var i grupp 2 kände helt klart till delar av dessa ) , blir ju lätt att vinkla det till "vem har suttit inne även om det är decennier sedan så....
Närmste granne började direkt då jag kom hit för ett par år sedan att säga att denne kände ägaren /chefen på två utav mina tidigare hyresställen, Jag hade inte ochhar inte nämnt att jag bott på de ställena där det på bägge hände mycket som vissa hot och annat på stan, väckningar ,pikningar utav folk som precis flyttat in , väckningar etc. Och skulle polisen hjälpa mig igenom detta 20 års om denne får antydningar av sina chefer att nej detta är en skojare öda ingen tid på det.
Det blev så då jag tidigare lade in anmälan och samtidigt lämnade hela berättelsen som tyngde mig på disketter som kring info, men det hade tydligen bara tittat och sedan sagt "oläsligt " ungefär och då de jag ville skydda i arbetsgivarväg ej var på säker mark ännu så hade jag också hoppats på ett sådant förfarande, men tänkte då jag sände med det att allt kan nu komma fram och jag får åka slalom mellan vad jag vill och inte kan säga.
Det var helt enkelt fel tid punkt att börja gå till pressen och gorma lite och sedan då man på ett nytt ställe hajade att de varit före mig och flyttat in långt innan och en ny granne väckte mig natt efter natt ( har en maskerad bild på han med de andra bilderna , och dessutom bandinspelning där han hävdar att han inte behöver ta hänsyn till mig då jag inte bodde i förstahand , då jag bad han att ta det lugnt på nätterna) så blev jag så förbannad i fyllan (precis i julhelgerna) också och även hade tagit sömnmedel då han började igen så jag ringde , dagen efter så såg jag att jag hade ring en tidning och sedan somnat i luren ....Jag gjorde sedan polisanmälan och CU anmälan.
Första dagen då jag kom till mitt nya jobb för anställningsintervju så väntade jag i deras huvudreception för att få anvisning vart jag skulle gå, medan jag stod där och väntade så kom det in en snygg brud och skulle leverera ett paket då hon vände så tittade hon argt mot mig och gick ut, jag tänkte hon var snygg men gillade inte att jag som är 40+ tittade mot henne (det var ju en skönhet så

)Men då det blir min tur så går jag fram och tittar till på paketet och det var samma efter namn som en som avslagit min CU anmälan några år tidigare (har aldrig hört namnet innan så det är inte vanligt) och jag drömde lite där att de kanske pikade om att de börjar utredningen nu. men efter kort tid på nya jobbet så började helvetet med att få dels göra andras jobb, förseningar mycket extra jobb och nya chefer kom och gick och jag fick höra påståenden som man inte säger till folk. Och då jag tittade på en utav de på jobbets fb sida så såg jag en stor likhet på ögonen som den som hade varit nyinflyttade på de första utav de ovannämnda ställen och som pikat kort om ett namn som sedan nu jag hittat på nätet med mitt namn i 12 år senare.
Hände ett par saker till med den kort namn nämnande herren och jag har hans regnummer och ville ha passfotot så att det är alldeles rätt person så att det inte har lånat någon bil som bara varit parkerad utav någon senil person som inget vet . En jurist kan beställa passfoto , inte jag som privatperson , jag har alla pusselbitarna och behöver bara lägga dem på plats men för en privatperson så är det svårare att öppna dessa register.
En sak har du rätt i , har haft tid nu att skriva då jag drog sönder ryggen på andras jobb och har varit hemma nästan 6 månader och börjar nu snart igen att jobba. Har alltid varit en workingman med avslutat jobb till punkt och pricka men är det likadant nu så blir det sjukskrivning igen och bara foto utläggning mindre eller inget maskerat , kostat mig för många år och jag gillar inte krypen som saboterar levebröd för en och gör mig så trött så att jag inte kan tänka och än mindre orka med att söka jurister. Dessa planerar varje minut för dig och ger du upp och bara väntar på sossbidrag så passar de på att skriva ned dig allt vad de kan. Nästan så att jag hoppas att det strular på jobbet nu för det är helt misär med både jobbet , tider och lön och af saboterade min fortsatta karriär genom att stoppa kursen jag redan gjort bra på testerna för. Kanske hänger ihop med att de vill också idiotförklara en och det blir väl svårt om det visar sig att jag har läshuvud.
Allt negativt förstärker dessa och det positiva begravs...