2015-08-02, 23:43
Medlem
ieshos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kurrekotte
Om dom inte brytt sig om att du dokumenterat deras aktiviteter i över 20 år så är det nog ingen risk att dom plötsligt skulle bry sig nu... Det vore dock intressant om du kunde förklara vilka bättre bevis du har än foton på udda typer. Det har funnits websidor proppfulla med bilder på fula och konstiga människor ungefär lika länge, och inte bevisar dom någon gang stalking.

Om du verkligen vore rädd att dom skulle upptäcka att du är dom på spåren så hade du knappast suttit här och skrivit. Tror du att du är anonym på Internet? Och vaddå prata ihop sig? Är det inte själva kärnan i GANG stalking att dom är sammanpratade redan från start?
En del gillar verkligen överläge. Det var precis vad han skrev: vad kan en bild eller en film eller en ljudinspelning eller "vad du vill" bevisa här? Inte ens en film när någon erkänner gs är ett särskilt övertygande bevis. Så varför tjata om dokument eller annat konstigt fast ni vet att de inte skulle bevisa något? Bara för att förbli i ett inbillat överläge!

Sänk garden och diskutera sakfrågan eller förklara vad en ti skulle kunna visa upp som överbevisade er.
Citera
2015-08-03, 00:59
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Harfager
Men vad skulle denna bevisning med inspelade radiovågor säga dej?
Inte vet jag, det beror ju på vad den innehåller.. Det jag vet är att vi som omväxling skulle ha något hyfsat konkret att diskutera istället för den oändliga ström av påståenden som verkar vara normen i dessa sammanhang.

Citat:
Jag har tex bilder på folk som jag stött på då jag haft ärenden till vissa orter som uppträtt på ett udda sätt och så ofta och även i närheten av mitt hem,så att jag tyckt att det är intressant att ha bild på dessa, vad skulle en sådan bild kunna säga dej? Bilden är ju tänkt för en advokatfirma ska ha något att ge till åklagaren för att denne ska ha något att söka på i en utredning.
Det låter inte som om det skulle säga mig någonting - det kommer det troligen inte göra för en åklagare heller. Däremot skulle det kunna utgöra spaningsunderlag för en privatdetektiv om du har råd att anlita en sådan.
Har du ett antal bilder, eller t.o.m. filmer, på några personer när de stalkar dig vid kontinuerligt och upprepade tillfällen så hade det ju kunnat vara intressant att ta del av däremot.
Citera
2015-08-03, 01:34
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av iesho
En del gillar verkligen överläge. Det var precis vad han skrev: vad kan en bild eller en film eller en ljudinspelning eller "vad du vill" bevisa här? Inte ens en film när någon erkänner gs är ett särskilt övertygande bevis. Så varför tjata om dokument eller annat konstigt fast ni vet att de inte skulle bevisa något? Bara för att förbli i ett inbillat överläge!

Sänk garden och diskutera sakfrågan eller förklara vad en ti skulle kunna visa upp som överbevisade er.
Har vi inte förklarat det ett antal gånger redan?
Vad sägs om en övervakningsfilm från TI's hem där man ser några trallgökar komma in och möblera om eller vad de nu gör? Vad sägs om att ta med en kamera ut på stan och filma hur ni förföljs av röda bilar som bländas och folk som hostar? Vad sägs om att lägga ut en livekanal som spelar in ljudterrrorn med bilar som brummar på parkeringen och grannar som knackar i taket osv osv.

En enskild händelse som ni anser vara GS betyder förstås ingenting - det som krävs för att ens utgöra ett diskussionsunderlag vore just bevis på ett kontinuerligt förfarande.
Citera
2015-08-03, 04:22
Medlem
ieshos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Har vi inte förklarat det ett antal gånger redan?
Vad sägs om en övervakningsfilm från TI's hem där man ser några trallgökar komma in och möblera om eller vad de nu gör? Vad sägs om att ta med en kamera ut på stan och filma hur ni förföljs av röda bilar som bländas och folk som hostar? Vad sägs om att lägga ut en livekanal som spelar in ljudterrrorn med bilar som brummar på parkeringen och grannar som knackar i taket osv osv.

En enskild händelse som ni anser vara GS betyder förstås ingenting - det som krävs för att ens utgöra ett diskussionsunderlag vore just bevis på ett kontinuerligt förfarande.
Du vet att allt sånt kan fejkas och det är precis vad du skulle hävda om någon t.ex. visade en film från en övervakningskamera. Ni känns varken som ärliga eller begripliga. Vad får ni ut av att delta i tråden?
Citera
2015-08-03, 07:28
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Du vet att allt sånt kan fejkas och det är precis vad du skulle hävda om någon t.ex. visade en film från en övervakningskamera. Ni känns varken som ärliga eller begripliga. Vad får ni ut av att delta i tråden?

Ja det har vi väl också konstaterat tidigare? Det var därför jag skrev att det skulle kunna utgöra ett diskussionsunderlag och att det vore trovärdigare om ni kunde visa mer än en enskild händelse... Läser du inte alls vad andra skriver innan du svarar?
Citera
2015-08-03, 08:25
Medlem
Harfagers avatar
Det är uppenbarligen några med i tråden som enbart vill vara de som skrivit de sista ordet och det genom att förlöjliga brottsoffer som stått ut med tortyr och övergrepp i flera år.

Nyttiga idioter tjänar de jag haft efter mig på och det är så de även får med sig andra oinsatta , genom förlöjligande och halvsanningar så kan de få en hel ort att titta snett mot BO .Frågan är om de med sin frenesi är betalda/hotade medlöpare eller som sagt bara deras nyttiga idioter ?

Jag kommer att lägga upp bilder och bevisningen, vittnesmålet i övrigt på bloggar om det tar för lång tid med juristerna.

Alt PM info
Senast redigerad av Harfager 2015-08-03 kl. 08:34.
Citera
2015-08-03, 08:35
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Harfager
Det är uppenbarligen några med i tråden som enbart vill vara de som skrivit de sista ordet och det genom att förlöjliga brottsoffer som stått ut med tortyr och övergrepp i flera år.

Nyttiga idioter tjänar de jag haft efter mig på och det är så de även får med sig andra oinsatta , genom förlöjligande och halvsanningar så kan de få en hel ort att titta snett mot BO.

Att folk kan bli utfrysta eller mobbade är det väl ingen som har förnekat, men det är ju inte samma sak som att någon organisation skulle ha satt i system att stalka personen ifråga.
Det är ett av problemen med att diskutera den här frågan - så fort det blir lite krångligt att bemöta frågorna så är det många som ändrar definitionen av GS eller börjar beskylla dem som frågar för att vara en del av stalkningen.

Citat:
Frågan är om de med sin frenesi är betalda/hotade medlöpare eller som sagt bara deras nyttiga idioter ?

Jag kommer att lägga upp bilder och bevisningen, vittnesmålet i övrigt på bloggar om det tar för lång tid med juristerna.
Det skulle onekligen vara intressant.
Citera
2015-08-03, 19:06
Medlem
kurrekottes avatar
Citat:
Jag tycker ärligt att ni verkar vara en hög lättkränkta mytomaner med överblåsta egon. Nästa tråd handlar troligen om att ni skall tävla i konsten att skryta om vem som utgör centrum av det största universumet. Blev det mer begripligt så?

Jag har för övrigt jättebra bevis på att ni bara inbillar er och att gang stalking inte existerar. Jag har tillverkat dom med papper och färgkritor. Men jag vill inte dela med mig av dom av rädsla för att ni skall organisera er i syfte att börja gang stalka mig.

En övervakningsfilm hade jag knappast ifrågasatt om det inte fanns anledning att göra det. Helt osannolika snyftberättelser om att personer med sagolikt starka psyken varit utsatta för nedbrytande tortyr i åratal och ibland till och med decennier och ändå kämpar vidare är betydligt mindre övertygande. Det är till och med så att det bara förstärker uppfattningen om att ni är en hög lättkränkta mytomaner med överblåsta egon.

Vad får ni själva ut av att påstå en massa saker med extremt låg trovärdighet?
Citera
2015-08-03, 19:26
Medlem
ieshos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kurrekotte
En övervakningsfilm hade jag knappast ifrågasatt om det inte fanns anledning att göra det. Helt osannolika snyftberättelser om att personer med sagolikt starka psyken varit utsatta för nedbrytande tortyr i åratal och ibland till och med decennier och ändå kämpar vidare är betydligt mindre övertygande. Det är till och med så att det bara förstärker uppfattningen om att ni är en hög lättkränkta mytomaner med överblåsta egon.

Vad får ni själva ut av att påstå en massa saker med extremt låg trovärdighet?
Det är sant, jag har känt mig förföljd. För ganska länge sedan! Men jag har aldrig upplevt det som skulle kunna kallas för "gruppstalkarteknik", d.v.s. det som beskrivs här i tråden och i klipp på Youtube. Kanske fanns inte den tekniken utvecklad i Sverige på den tiden?

Men jag kan tro att det utvecklas och experimenteras en del med sådant och liknande. Det vore det perfekta brottet att kunna neutralisera viktiga personer på ett sätt som inte går att utreda, som mycket lätt skulle kunna förnekas och som förlöjligar dem som har placerats mellan tumme och pekfinger. Men innan de sätter in tekniken mot de framtida tilltänkta offren så kan de mycket väl behöva experimentera och träna personal.

Man kan ana att misslyckade polisiära övervakningsoperationer med tiden födde idén om GS-teknik. Klumpiga övervakare som avslöjades försatte vissa av de övervakade i ett tillstånd som uppfattades som önskvärt. Det är för övrigt en medlem som har beskrivit hur enskilda poliser mobiliserar GS-grupper för att störa ut knarklangare och få dem att begå misstag...

Det här skriver jag till dem som inte bestämt sig för att förneka GS-teknik och trakassera medlemmar som skriver om det, det är bara till formen ett svar på ditt inlägg.
Senast redigerad av iesho 2015-08-03 kl. 19:31.
Citera
2015-08-03, 20:01
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Det är sant, jag har känt mig förföljd. För ganska länge sedan! Men jag har aldrig upplevt det som skulle kunna kallas för "gruppstalkarteknik", d.v.s. det som beskrivs här i tråden och i klipp på Youtube. Kanske fanns inte den tekniken utvecklad i Sverige på den tiden?

Men jag kan tro att det utvecklas och experimenteras en del med sådant och liknande. Det vore det perfekta brottet att kunna neutralisera viktiga personer på ett sätt som inte går att utreda, som mycket lätt skulle kunna förnekas och som förlöjligar dem som har placerats mellan tumme och pekfinger. Men innan de sätter in tekniken mot de framtida tilltänkta offren så kan de mycket väl behöva experimentera och träna personal.

Man kan ana att misslyckade polisiära övervakningsoperationer med tiden födde idén om GS-teknik. Klumpiga övervakare som avslöjades försatte vissa av de övervakade i ett tillstånd som uppfattades som önskvärt. Det är för övrigt en medlem som har beskrivit hur enskilda poliser mobiliserar GS-grupper för att störa ut knarklangare och få dem att begå misstag...

Det här skriver jag till dem som inte bestämt sig för att förneka GS-teknik och trakassera medlemmar som skriver om det, det är bara till formen ett svar på ditt inlägg.

Det enda logiska om man vill neutralisera viktiga personer och kunna dölja/förneka det man gjort vore såklart att blanda in så få som möjligt för att minska risken att avslöjas. GS vore nog något av det mest korkade man kan göra då det både är lätt att avslöja på övervakningskameror (som ofta finns runt viktiga personer) och blandar in ett alltför stort antal möjliga whistleblowers bara för att nämna några problem...

Det här skriver jag till dem som inte bestämt sig för att GS-teknik är verklighet och trakasserar medlemmar som ifrågasätter dess existens, det är bara till formen ett svar på ditt inlägg.
Citera
2015-08-03, 20:24
Medlem
ieshos avatar
Det är inte förbjudet att stå någonstans och göra en bara lite ovanlig handling bara för att det står någon i varje hörn längs offrets väg och gör liknande eller annorlunda något ovanliga handlingar som bara en enda person i världen skulle kunna uppfatta. Inga övervakningskameror kan hjälpa personer som känner sig på det sättet förföljda av personer som uppenbarligen har studerat offrets vanor.
Citera
2015-08-03, 20:36
Medlem
kurrekottes avatar
Citat:
Det är inte förbjudet att stå någonstans och göra en bara lite ovanlig handling bara för att det står någon i varje hörn längs offrets väg och gör liknande eller annorlunda något ovanliga handlingar som bara en enda person i världen skulle kunna uppfatta. Inga övervakningskameror kan hjälpa personer som känner sig på det sättet förföljda av personer som uppenbarligen har studerat offrets vanor.
Det hade varit jättelätt att fånga på kamera om det handlade om faktiska händelser och inte bara kändes så. Bristen på bevis är inget bevis, men den är väldigt talande.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in