2015-09-25, 11:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Point Blank
Svårt att erkänna att du inte har alla flingor i filen när det gäller kvalitetsskor?

/PB
Det har jag redan erkänt ett flertal gånger i olika sammanhang i denna tråd.
Citera
2015-09-25, 12:22
Medlem
doughies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ChiLLon
Det har jag redan erkänt ett flertal gånger i olika sammanhang i denna tråd.

Det är inte fel att vara dåligt påläst. Det är inte fel att fråga mycket. Det som är fel är att ena dagen fråga och vara dåligt påläst, för att nästa dag uttala sig som om man visste allt och vetat det hela livet.

Även om man i teorin får lite tips från folk här inne så är det praktisk kunskap som är viktigast. Ali G, girouf och många andra här inne har många års erfarenhet av kvalitets(fin)skor, skoputs och olika tillverkare.
Citera
2015-09-25, 23:06
Medlem
Mr.Kekes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ChiLLon
Nu var det ju så att personen i fråga inte var så förtjust i prispåslag för exempelvis varumärke utan ville ha förslag för mest kvalitet för pengarna, så min åsikt att C&J är överprissatta var enbart i relation till kvalitet.

Givetvis kostar det att ha en gedigen supply chain.

Finansbranschen är nog ganska så pang på rödbetan med tanke på att det oftast är vad som behövs när kunderna har absolut noll koll och behöver någon som pekar med hela handen, men sen så är jag nog extra verbal.

Din åsikt är alltså att CJ är överprissatta men struntar samtidigt att nämna Church's och Allen Edmonds... OKEJ Grabben. Håll dig till finans, förresten.. När börjar du/kraschar börsen?
Citera
2015-09-26, 07:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Keke
Din åsikt är alltså att CJ är överprissatta men struntar samtidigt att nämna Church's och Allen Edmonds... OKEJ Grabben. Håll dig till finans, förresten.. När börjar du/kraschar börsen?
Nä nu får du faktiskt ge dig, hade jag kommenterat huruvida de märkena du precis nämnde är överprissatta eller ej hade ni ju korsfäst mig då jag ej äger eller har testat dem. Nån måtta får det vara.
Citera
2015-09-26, 12:03
Medlem
Efter att ha tvättat och behandlat ett par mörkbruna carmina skor med div. lädertvål och Renomat så tycker jag mig se svarta partier/pigment framträda och blandas med den bruna färgen. Är det inbillning att det sitter i lädret eller kan det vara smuts som "åkt runt" ?
Senast redigerad av criztal 2015-09-26 kl. 12:15.
Citera
2015-09-26, 12:17
Medlem
ebqts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av charmkvarken
Äger sedan tidigare ett par skor på meermins hiro-läst som passar riktigt bra, men med en tajt passform. Tänkte nu köpa ett par kängor på samma läst. Tror ni det är en bra idé att gå upp en halv storlek för att få plats med ett par tjockare strumpor? Eller gör en halvstorlek större skillnad än så?
Om du provar dina nuvarande skor på samma läst fast med tjockare strumpor i, hur känns det då? Det blir ju inte helt samma känsla beroende på modellen du äger, men ett hum kanske du ändå kan få. Blir det för tight eller skaver bör du kanske gå upp i storlek.
Citera
2015-09-26, 13:21
Medlem
Sapphiruss avatar
Som ebqt säger ovan. Jag tycker att kängor är lite mindre känsliga om de blir aningen för stora. Bättre med lite luft i en känga, även med tjockare strumpor, än en som är väldigt tajt.
Citera
2015-09-26, 18:44
Medlem
JohnnyDungeons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av charmkvarken
Tror ni det är en bra idé att gå upp en halv storlek för att få plats med ett par tjockare strumpor? Eller gör en halvstorlek större skillnad än så?

Definiera "tjockare". En raggsocka fyller ut en halvstorlek.
Citera
2015-09-27, 06:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pörr
Som så ofta lär det inte vara någon som bryr sig huruvida ljust är att föredra under vintern men av någon anledning har det blivit att man under hösten och vintern bär mörkare färger än under våren och sommaren.
Tja, visst finns det skäl, men knappast några som väger riktigt tungt.

Ljusa skor blir lättare missfärgade och mörka kläder är varmare när solen ligger på.
Citera
2015-09-27, 06:15
Medlem
En fråga till er proffs här. Jag köpte ett par Yanko, och efter mindre än ett halvår har ovanlädret spruckit i gångvecken. Skorna är välskötta med kräm och renovateur från Saphir och skoblock. De är dessutom rätt sparsamt använda, och användes knappt alls de första två månaderna. Skulle ni säga att det är acceptabelt?

http://tinypic.com/view.php?pic=24d21zr&s=8#.Vgdsu6PRv8c
Citera
2015-09-27, 09:21
Medlem
Pörrs avatar
Personligt tjafs får ni ägna er åt i pm.

/Moderator
Citera
2015-09-27, 09:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av brouge
En fråga till er proffs här. Jag köpte ett par Yanko, och efter mindre än ett halvår har ovanlädret spruckit i gångvecken. Skorna är välskötta med kräm och renovateur från Saphir och skoblock. De är dessutom rätt sparsamt använda, och användes knappt alls de första två månaderna. Skulle ni säga att det är acceptabelt?

http://tinypic.com/view.php?pic=24d21zr&s=8#.Vgdsu6PRv8c

Om lädret spricker efter 6 månader måste du väl kunna returnera skorna? Även om du skulle ha struntat helt i allt vad skovård heter är det orimligt att ovanlädret ska spricka efter så kort tid.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in