Hej, behöver lite råd och vägledning. Jag har väldigt små fötter, har egentligen inte så mycket att jämföra med storleksmässigt när det gäller kvalitetsskor men i mina RM Williams Blaxland har jag storlek 5.0 UK. Jag är sugen på att fylla på min skogarderob då jag har fått ett stort intresse för kvalitetsskor, men det är otroligt svårt att hitta butiker som ens har min storlek inne i sortimentet, många märken erbjuder inte ens min storlek(alltså 5.0 UK som jag brukar ha)
Så vart ska jag egentligen vända mig? Jag har kollat in mycket Carmina på deras hemsida, då de erbjuder
5.0 UK i storlek på nästan alla modeller vad jag kan se. Dock känns det lite jobbigt att beställda från deras hemsida om det skulle bli fel med storlek och att alla läster sitter ju olika på alla och kanske inte ens passar mig. Jag vill ju helst kunna testa skon i lugn o ro i butik för att ens se om jag kan ha skon. Jag mailade Skoaktiebolaget för hjälp, dom säljer Carmina men den minsta storleken dom har inne är 5.5 UK och svaret jag fick när jag frågade om 5.0 UK är något dom kan köpa in är att dom kan specialbeställa skor till mig i UK 5 som en Single MTO. Tyvärr tillkommer det då en kostnad på 50% extra eftersom ett par måste tillverkas specifikt för dig. Att få en 50% extra kostnad känns väl lite si sådär då jag är student och inte har hur mycket pengar som helst att lägga. Så vad ska jag göra och vart ska jag vända mig tycker ni?