Mot Martorps gård.
Citat:
Men om båda bröderna utfört brottet mot Lisa gemensamt och i samförstånd som det heter,
och syftet att attackera henne var sexuellt, borde det då inte ha resulterat i fullbordade
våldtäkter och motivbilden varit så klar som den någonsin kunde vara redan från start så att
säga? Två starka karlar klarar nog av att hantera en späd tonårstjej om än aldrig så motspänstig.
Och lyckas göra vad man vill med henne.
Nu verkar inte något sexuellt övergrepp ha genomförts. I alla fall inga konkreta spår efter
ett sånt i form av sperma.
Att det som drev fram attacken mot flickan ifråga ändå var sexualrelaterat har jag själv inga
som helst tvivel om. Men det stupade längs vägen, och därför tror jag att den häktade
var ensam om själva överfallet och det som därefter följde.
I efterbrottsprocessen kan mycket väl den andre brodern ha involverats, det indikerar
omständigheten, om den nu är med sanningen överensstämmande, att 2 bilar i hög fart
syntes färdas mot området där Martorp Gård låg belägen. Och den ene bilen ska bestämt
vara tillhörande balterna.
Uppgiften, obekräftad förvisso likt en del annat, om en snara som kommit till användning
vid avlivningsprocessen, behöver inte innebära förekomsten av en renodlad lustmördare
som varit i farten där det primära alltså är själva dödandet av någon och att få studera
hela den akten medan den pågår, men det går definitivt inte att utesluta heller.
Emellertid borde kanske ett och annat te sig något annorlunda ifall man har med
en lustmördartyp att göra. De brukar vara mera välstrukturerade och inte sprida
saker från ett offer omkring sig på det mindre genomtänkta sätt som tycks vara fallet
i Blomberg.
Här skvallrar så mycket om en förövare agerande i panik och föga av rationalitet märks av.
Jo, jag tror NB var ensam om själva överfallet och mordet.
Men snart var både bror och fru medvetna om vad den tredje i hemmet haft för sig på
söndagskvällen. För frugan säkerligen presenterat i något friserad version.
och syftet att attackera henne var sexuellt, borde det då inte ha resulterat i fullbordade
våldtäkter och motivbilden varit så klar som den någonsin kunde vara redan från start så att
säga? Två starka karlar klarar nog av att hantera en späd tonårstjej om än aldrig så motspänstig.
Och lyckas göra vad man vill med henne.
Nu verkar inte något sexuellt övergrepp ha genomförts. I alla fall inga konkreta spår efter
ett sånt i form av sperma.
Att det som drev fram attacken mot flickan ifråga ändå var sexualrelaterat har jag själv inga
som helst tvivel om. Men det stupade längs vägen, och därför tror jag att den häktade
var ensam om själva överfallet och det som därefter följde.
I efterbrottsprocessen kan mycket väl den andre brodern ha involverats, det indikerar
omständigheten, om den nu är med sanningen överensstämmande, att 2 bilar i hög fart
syntes färdas mot området där Martorp Gård låg belägen. Och den ene bilen ska bestämt
vara tillhörande balterna.
Uppgiften, obekräftad förvisso likt en del annat, om en snara som kommit till användning
vid avlivningsprocessen, behöver inte innebära förekomsten av en renodlad lustmördare
som varit i farten där det primära alltså är själva dödandet av någon och att få studera
hela den akten medan den pågår, men det går definitivt inte att utesluta heller.
Emellertid borde kanske ett och annat te sig något annorlunda ifall man har med
en lustmördartyp att göra. De brukar vara mera välstrukturerade och inte sprida
saker från ett offer omkring sig på det mindre genomtänkta sätt som tycks vara fallet
i Blomberg.
Här skvallrar så mycket om en förövare agerande i panik och föga av rationalitet märks av.
Jo, jag tror NB var ensam om själva överfallet och mordet.
Men snart var både bror och fru medvetna om vad den tredje i hemmet haft för sig på
söndagskvällen. För frugan säkerligen presenterat i något friserad version.
Ej heller jag hyser några tvivel om att attacken mot LH var sexuellt relaterad.
Det kan mycket väl ha varit att själva attacken, den s. k. "inledningen", så var NB ensam. Även bortslängandet av Lisas mobil kan han ha utfört ensam.
Däremot så tror jag starkt på att efter denna "inledning", så kom AB att snabbt bli indragen i det hela. Du tog upp detta med att två bilar körde efter varandra i hög fart mot Martorp. Stämmer detta att den ena bilen tillhörde litauerna, så råder de inget tvivel, som jag ser det, att de båda i allra högst grad var inblandade någon gång strax innan färden till Martorp gård.
NB kan mycket väl ha varit ensam om själva överfallet och mordet men AB kom därefter att dras in i mordhärvan - och ställde upp på detta för att hjälpa sin bror!
Senast redigerad av Skaraborg2 2015-09-26 kl. 01:04.
Senast redigerad av Skaraborg2 2015-09-26 kl. 01:04.