2015-09-26, 01:01
Medlem
Skaraborg2s avatar
Mot Martorps gård.

Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
Men om båda bröderna utfört brottet mot Lisa gemensamt och i samförstånd som det heter,
och syftet att attackera henne var sexuellt, borde det då inte ha resulterat i fullbordade
våldtäkter och motivbilden varit så klar som den någonsin kunde vara redan från start så att
säga? Två starka karlar klarar nog av att hantera en späd tonårstjej om än aldrig så motspänstig.
Och lyckas göra vad man vill med henne.

Nu verkar inte något sexuellt övergrepp ha genomförts. I alla fall inga konkreta spår efter
ett sånt i form av sperma.
Att det som drev fram attacken mot flickan ifråga ändå var sexualrelaterat har jag själv inga
som helst tvivel om.
Men det stupade längs vägen, och därför tror jag att den häktade
var ensam om själva överfallet och det som därefter följde.
I efterbrottsprocessen kan mycket väl den andre brodern ha involverats, det indikerar
omständigheten, om den nu är med sanningen överensstämmande, att 2 bilar i hög fart
syntes färdas mot området där Martorp Gård låg belägen. Och den ene bilen ska bestämt
vara tillhörande balterna.

Uppgiften, obekräftad förvisso likt en del annat, om en snara som kommit till användning
vid avlivningsprocessen, behöver inte innebära förekomsten av en renodlad lustmördare
som varit i farten där det primära alltså är själva dödandet av någon och att få studera
hela den akten medan den pågår, men det går definitivt inte att utesluta heller.

Emellertid borde kanske ett och annat te sig något annorlunda ifall man har med
en lustmördartyp att göra. De brukar vara mera välstrukturerade och inte sprida
saker från ett offer omkring sig på det mindre genomtänkta sätt som tycks vara fallet
i Blomberg.
Här skvallrar så mycket om en förövare agerande i panik och föga av rationalitet märks av.
Jo, jag tror NB var ensam om själva överfallet och mordet.

Men snart var både bror och fru medvetna om vad den tredje i hemmet haft för sig på
söndagskvällen. För frugan säkerligen presenterat i något friserad version.

Ej heller jag hyser några tvivel om att attacken mot LH var sexuellt relaterad.

Det kan mycket väl ha varit att själva attacken, den s. k. "inledningen", så var NB ensam. Även bortslängandet av Lisas mobil kan han ha utfört ensam.

Däremot så tror jag starkt på att efter denna "inledning", så kom AB att snabbt bli indragen i det hela. Du tog upp detta med att två bilar körde efter varandra i hög fart mot Martorp. Stämmer detta att den ena bilen tillhörde litauerna, så råder de inget tvivel, som jag ser det, att de båda i allra högst grad var inblandade någon gång strax innan färden till Martorp gård.

NB kan mycket väl ha varit ensam om själva överfallet och mordet men AB kom därefter att dras in i mordhärvan - och ställde upp på detta för att hjälpa sin bror!
Senast redigerad av Skaraborg2 2015-09-26 kl. 01:04.
2015-09-26, 01:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Shrink
Tja, släpps NB fri så tippar jag att han överlever max en månad i frihet!

jag tänkte mer på hans lille bror , är övertygad om att han vet vad som hänt , därför ska han få det ultimata straffet även han , och du har rätt släpps NB är även han körd.
2015-09-26, 01:03
Medlem
Kellywomans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lekatt
Bröderna höll på med illegal slakt i mindre format för försäljning av kött i sitt hemland eller för eget bruk, kan det varit så?.
Om djurblod hittats i deras bil så kan polisen fått upp spår tidigt. Hade bröderna frysboxar och la köttet där och midsommar låg inte så långt fram med lediga dagar. Fixade de med sådant kanske resa till hemlandet var på gång. Om inte andra vänner från Litauen kom på besök och fick med sig hem.
LH kan upptäckt detta och hotat berätta för sin pappa och vilken position han har. Säkert är bröderna rädda för myndighetspersoner sedan landet inte var fritt.

ha ha det var en av de roligaste teorier.
Du menar att en ung 17årig tjej på ett nytt jobb skulle syssla med privatspaning efter köttsmuggling och sen till på köpet ställa Litauerna till svars? tjena......
2015-09-26, 01:05
Medlem
Är det någon som vet FB till NB syster mamma på FB? vet att jag hitta det för några månader sedan?
2015-09-26, 01:18
Medlem
Skaraborg2s avatar
Långvarigt och kännbart straff.

Citat:
Ursprungligen postat av hansomvet
jag tänkte mer på hans lille bror , är övertygad om att han vet vad som hänt , därför ska han få det ultimata straffet även han , och du har rätt släpps NB är även han körd.

Javisst vet AB vad som hände, även om han kanske inte var med från allra första början.

Även den yngre hedersknyffeln skall naturligtvis ha ett långvarigt och kännbart straff men så verkar tyvärr inte att ske. Fast vi får väl se om åklagare/polis kan få fram något även mot honom?

Skulle NB släppas fri så drar han så fort han kan till närmaste färjeläger för att ta färjan tillbaka hem till Litauen. Han skulle aldrig någonsin våga att stanna kvar i Sverige.
2015-09-26, 01:18
Medlem
Gusselbys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Southharbor
Det jag tänkt om det är att han tog i handsken, och sen verkar det som han gått och letat föremålen som slängts ut, och förmodligen skulle han plocka upp något fynd för att få sina avtryck på dom, och då såg MPS detta, det är min tanke
Aha, det var ingen dum tanke. Vad smart du är. Skojar inte. Låter riktigt troligt.
2015-09-26, 01:21
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Hade jag varit LH pappa och det visar sig på något sätt att NB bror skulle vara inblandad samt vetande om själva mordet hade han inte levt länge. Detta då förstås efteratt FUB släpps och man själv kan dra sina slutsatser.
Vad har du för tankar om Lisas pappa? Tror du att han skulle mörda någon som är inblandad i mordet på Lisa?
2015-09-26, 01:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skaraborg2
Javisst vet AB vad som hände, även om han kanske inte var med från allra första början.

Även den yngre hedersknyffeln skall naturligtvis ha ett långvarigt och kännbart straff men så verkar tyvärr inte att ske. Fast vi får väl se om åklagare/polis kan få fram något även mot honom?

Skulle NB släppas fri så drar han så fort han kan till närmaste färjeläger för att ta färjan tillbaka hem till Litauen. Han skulle aldrig någonsin våga att stanna kvar i Sverige.

Ang NB bror: straffet han får är inte via svenska staten utan mer en personlig utdelning.

Fan vilket jävla as lille brodern är alltså, jag hoppas inte FUP pekar något emot en inblanding för hans del för hans skull.
2015-09-26, 01:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gusselby
Aha, det var ingen dum tanke. Vad smart du är. Skojar inte. Låter riktigt troligt.
Nu kommer jag inte ihåg om det var han eller AB som tog i handsken i ladan, men det mest logiska jag kom på var att han skulle förstöra bevis, polismannen sa ju även i intervjun: när man sett hur dom RÖRT sig och BETETT sig så koppla vi ihop 1+1, kan ju vara så att dom varit i närheten av flera fynd
2015-09-26, 01:24
Medlem
Gusselbys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Helalf
Tyvärr så vet jag inte hur man här infogar länk, men i Skaraborgs läns Tidning på nätet http://www.skaraborgslanstidning.se/article/polisen-fick-halla-forhor-i-vilnius/ skriver man att båda bröderna och kvinnan fortsatt är misstänkta. Den hållne fortfarande för den starkare misstankegraden och brodern för den lägre misstanken om mord. Kvinnan fortsatt lätt misstänkt för skyddande av brottsling.

Men jag är fortfarande bekymrad över att man så stenhårt går in för att den anhållne mannen skulle vara mördaren. Då man hittade ett antal fynd/tillhörigheter så skall en del fynd(enligt tidningsuppgifter/ ha vandrat genom flera händer innan de gavs till polisen. Ett sådant fynd är väl bevismässigt totalt värdelöst? Vad jag hört på annat håll så är det inte enda fyndet som förstörts!
Ok. Du vet inte vilkas händer som har varit där och förstört?
2015-09-26, 01:26
Medlem
Skaraborg2s avatar
Personlig utdelning.

Citat:
Ang NB bror: straffet han får är inte via svenska staten utan mer en personlig utdelning.

Fan vilket jävla as lille brodern är alltså, jag hoppas inte FUP pekar något emot en inblanding för hans del för hans skull.

Förstår hur du menar.
2015-09-26, 01:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Vad har du för tankar om Lisas pappa? Tror du att han skulle mörda någon som är inblandad i mordet på Lisa?

Är själv far till en dotter , hade jag varit lisas pappa hade jag haft ihjäl båda 2 ifall FUP knyter dom till själva brottet, även om NB bror bara varit "vetande" om själva brottet och hållit tyst hade han rykt även han.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in