2015-09-26, 00:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Theforeigner
Eftersom det nu i media avslöjats att GM använt en "snara" när han mördade Lisa, så postar jag här info jag fick i ett PM i början av Juli, 2015:

"ryktet säger att fler, som jobbat i anknytning till Arne och gamla ladan vid caféet, är intagna på förhör och har blivit frågade om hur man binder upp slaktkroppar och hur man knyter knopar runt ben vid slakt."
Lät ju plötsligt intressant, men hade utredarna den bilden klar för sig så tidigt?
2015-09-26, 00:35
Medlem
Tyvärr så vet jag inte hur man här infogar länk, men i Skaraborgs läns Tidning på nätet http://www.skaraborgslanstidning.se/article/polisen-fick-halla-forhor-i-vilnius/ skriver man att båda bröderna och kvinnan fortsatt är misstänkta. Den hållne fortfarande för den starkare misstankegraden och brodern för den lägre misstanken om mord. Kvinnan fortsatt lätt misstänkt för skyddande av brottsling.

Men jag är fortfarande bekymrad över att man så stenhårt går in för att den anhållne mannen skulle vara mördaren. Då man hittade ett antal fynd/tillhörigheter så skall en del fynd(enligt tidningsuppgifter/ ha vandrat genom flera händer innan de gavs till polisen. Ett sådant fynd är väl bevismässigt totalt värdelöst? Vad jag hört på annat håll så är det inte enda fyndet som förstörts!
2015-09-26, 00:35
Medlem
Skaraborg2s avatar
Personligen vill jag inte tro att NB är en lustmördare.

Citat:
Ursprungligen postat av Shrink
Nej jag håller nog inte med här. MGM är den värsta sortens lustmördare. Han har smygit omkring och bara väntat på sin chans. Oavsett om LH hade hade blivit hämtade av sin far denna söndag så hade NB inväntat rätt tillfälle. Han var fixerad vid LH. Hon passade in i hans föreställning och sexuella preferens. Du kan ju själv tänka dig vad hand gjorde när LH sakta ströps till döds.
Det här är fråga om den otäckaste perversion en människa kan ha. Så lömsk och beräknande.
Vem vet hur många han har på sitt samvete? Vet hans fru om vad slags människa hon gift sig med?
Nej, puzzelbitarna och hypotesen om en lustmördare bekräftas succesivt efter varje info som släpps.

Visst kan du ha rätt i det du skriver. Jag hoppas att du har fel men det kan vara på det sättet.

Personligen vill jag inte tro att det är så. Skulle det visa sig att du har rätt så får jag naturligtvis ändra min inställning. Skulle du ha rätt, så är denne NB "en djäfvul i människohamn" som man kallade Nordlund efter massmorden på ångaren Prins Carl 1900.
Senast redigerad av Skaraborg2 2015-09-26 kl. 00:37.
2015-09-26, 00:36
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Southharbor
Lät ju plötsligt intressant, men hade utredarna den bilden klar för sig så tidigt?
Lisas kropp hittades tidigare. Det kan räcka för att föranleda frågorna.
2015-09-26, 00:39
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skaraborg2

Den yngre brodern är med stor sannolikhet också inblandad i alla högsta grad, men han kommer nog att slippa åtal och dom - tyvärr!

Jag hoppas emellertid att du har fel i detta att NB ville döda LH.
Men om båda bröderna utfört brottet mot Lisa gemensamt och i samförstånd som det heter,
och syftet att attackera henne var sexuellt, borde det då inte ha resulterat i fullbordade
våldtäkter och motivbilden varit så klar som den någonsin kunde vara redan från start så att
säga? Två starka karlar klarar nog av att hantera en späd tonårstjej om än aldrig så motspänstig.
Och lyckas göra vad man vill med henne.

Nu verkar inte något sexuellt övergrepp ha genomförts. I alla fall inga konkreta spår efter
ett sånt i form av sperma.
Att det som drev fram attacken mot flickan ifråga ändå var sexualrelaterat har jag själv inga
som helst tvivel om. Men det stupade längs vägen, och därför tror jag att den häktade
var ensam om själva överfallet och det som därefter följde.
I efterbrottsprocessen kan mycket väl den andre brodern ha involverats, det indikerar
omständigheten, om den nu är med sanningen överensstämmande, att 2 bilar i hög fart
syntes färdas mot området där Martorp Gård låg belägen. Och den ene bilen ska bestämt
vara tillhörande balterna.

Uppgiften, obekräftad förvisso likt en del annat, om en snara som kommit till användning
vid avlivningsprocessen, behöver inte innebära förekomsten av en renodlad lustmördare
som varit i farten där det primära alltså är själva dödandet av någon och att få studera
hela den akten medan den pågår, men det går definitivt inte att utesluta heller.

Emellertid borde kanske ett och annat te sig något annorlunda ifall man har med
en lustmördartyp att göra. De brukar vara mera välstrukturerade och inte sprida
saker från ett offer omkring sig på det mindre genomtänkta sätt som tycks vara fallet
i Blomberg.
Här skvallrar så mycket om en förövare agerande i panik och föga av rationalitet märks av.
Jo, jag tror NB var ensam om själva överfallet och mordet.

Men snart var både bror och fru medvetna om vad den tredje i hemmet haft för sig på
söndagskvällen. För frugan säkerligen presenterat i något friserad version.
Senast redigerad av Grandioso 2015-09-26 kl. 00:42.
2015-09-26, 00:39
Medlem
Shrinks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skaraborg2
Visst kan du ha rätt i det du skriver. Jag hoppas att du har fel men det kan vara på det sättet.

Personligen vill jag inte tro att det är så. Skulle det visa sig att du har rätt så får jag naturligtvis ändra min inställning. Skulle du ha rätt, så är denne NB "en djäfvul i människohamn" som man kallade Nordlund efter massmorden på ångaren Prins Carl 1900.

Berätta bara lite kort vad det handlar om? Låter intressant!
2015-09-26, 00:40
Medlem
Gusselbys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Lisas kropp hittades tidigare. Det kan räcka för att föranleda frågorna.
Du tror att de hittade henne innan litauerna togs in? Det skulle faktiskt inte förvåna mig.
2015-09-26, 00:42
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
Men om båda bröderna utfört brottet mot Lisa gemensamt och i samförstånd som det heter,
och syftet att attackera henne var sexuellt, borde det då inte ha resulterat i fullbordade
våldtäkter och motivbilden varit så klar som den någonsin kunde vara redan från start så att
säga? Två starka karlar klarar nog av att hantera en späd tonårstjej om än aldrig så motspänstig.
Och lyckas göra vad man vill med henne.

Nu verkar inte något sexuellt övergrepp ha genomförts. I alla fall inga konkreta spår efter
ett sånt i form av sperma.
Att det som drev fram attacken mot flickan ifråga ändå var sexualrelaterat har jag själv inga
som helst tvivel om. Men det stupade längs vägen, och därför tror jag att den häktade
var ensam om själva överfallet och det som därefter följde.
I efterbrottsprocessen kan mycket väl den andre brodern ha involverats, det indikerar
omständigheten, om den nu är med sanningen överensstämmande, att 2 bilar i hög fart
syntes färdas mot området där Martorp Gård låg belägen. Och den ene bilen ska bestämt
vara tillhörande balterna.

Uppgiften, obekräftad förvisso likt en del annat, om en snara som kommit till användning
vid avlivningsprocessen, behöver inte innebära förekomsten av en renodlad lustmördare
som varit i farten där det primära alltså är själva dödandet av någon och att få studera
hela den akten medan den pågår, men det går definitivt inte att utesluta heller.

Emellertid borde kanske ett och annat te sig något annorlunda ifall man har med
en lustmördartyp att göra. De brukar vara mera välstrukturerade och inte sprida
saker från ett offer omkring sig på det mindre genomtänkta sätt som tycks vara fallet
i Blomberg.
Här skvallrar så mycket om en förövare agerande i panik och föga av rationalitet märks av.
Jo, jag tror NB var ensam om själva överfallet och mordet.

Men snart var både bror och fru medvetna om vad den tredje i hemmet haft för sig på
söndagskvällen. För frugan säkerligen presenterat i något friserad version sannolikt.
Och vem skulle den andra bilen tillhöra? Har bröderna två bilar, eller har någon lånat ut en bil till bröderna utan att höra av sig?
2015-09-26, 00:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gusselby
Du tror att de hittade henne innan litauerna togs in? Det skulle faktiskt inte förvåna mig.
Men aktiviteten på martorp och hundarna som skällde kom efter dom plockats in....

Frågan är vad som egentligen gjorde att dom plockades in, vad gjorde dom exakt och vilken plats var dom på?
2015-09-26, 00:44
Medlem
Gusselbys avatar
Citat:
Och vem skulle den andra bilen tillhöra? Har bröderna två bilar, eller har någon lånat ut en bil till bröderna utan att höra av sig?
Det kanske inte är sant att det var två bilar?
2015-09-26, 00:44
Medlem
Citat:
Kanske den svarta suven det spekulerats i, ingen aning
2015-09-26, 00:45
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gusselby
Nej, men jag tror de hittade henne innan #Theforeigner fick PM:et, i början av juli.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in