2015-09-25, 09:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MissJaneMarple
Inger Rönnbäck angående TV4-programmet Brottsplats Sverige (källa : http://www.expressen.se/gt/ny-information-i-fallet-om-lisa-holm/)

Jag tycker att det verkar vara en väldigt nära kontakt mellan programledningen och polisen, säger hon och fortsätter:

– Åklagaren har lång bit kvar till tillräckliga skäl för fällande dom och inget som visades i programmet förändrar det. Men det är möjligt att de har bevis som de inte har visat, som de bara har pratat med Hasse Aro om

– Munkavle på försvaret i ett läge där polis och åklagare själva sipprar ut uppgifter innebär att den misstänkte missgynnas kraftigt, säger hon.

Det fetade 1: Varför får polisen berätta saker och ting till Hasse men inte till advokaten? kan det vara för att påverka nämndemännens roll???
Det fetade 2: Om de har tillräckligt starkt bevis varför visar de inte det till Ingmar???

Precis detta jag menade i tidigare inlägg, mycket oetiskt bara saker som talar mot mgm alltså väldigt partiskt. Självklart kommer detta att påverka alla som läser tidningar eller ser TV programmet.
Man ser ju här genomslagskraften här på fl*shback!.
Åklagare och polis väljer att läcka "rätt" saker för att rädda sin förundersökning.
De kämpar för sitt liv med alla metoder. För dem handlar det inte om vem som är skyldig, det handlar om att få jobbet gjort och sätta dit någon.
Detta var lågvattensmärket som fick mig att från att försöka vara objektiv ramla över till tvivlarna.
Riktig ruttet, det finns ett ansvar hos både åklagare, polis och media, så här får det fan inte gå till!
MGM (oskyldig eller skyldig) är ju garanterat helstekt i detta läget om inte nån annan ramlar i o erkänner.
2015-09-25, 09:28
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Här kan jag vända på det som du brukar göra, säger hon att det inte finns något till fördel för klienten? Men jag avstår och väljer istället att citera GT: http://www.expressen.se/gt/ny-information-i-fallet-om-lisa-holm/

Hon säger inte att det finns några fördelar för hennes klient. Hade hon gjort det, kunde jag förstå att hon surar.
2015-09-25, 09:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Southharbor
Enligt Expressen har mordet skett på ett udda och ovanligt sätt, undrar vad som menas med det....
Buntbandad i korsfästningsposition leder till långsam död genom kvävning. Det är en udda metod. Känslan av "Fan, varför kom vi inte lite tidigare" är nog mer påtaglig än om ligaturen legat om halsen. Därav gråtande poliser. Vid vanlig hängning hade man nog inte behövt tveka om BO dog första dagen. Korsfästningsposition leder till större tveksamhet om tiden för dödens inträde.
2015-09-25, 09:35
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av X-pert
Buntbandad i korsfästningsposition leder till långsam död genom kvävning. Det är en udda metod. Känslan av "Fan, varför kom vi inte lite tidigare" är nog mer påtaglig än om ligaturen legat om halsen. Därav gråtande poliser. Vid vanlig hängning hade man nog inte behövt tveka om BO dog första dagen. Korsfästningsposition leder till större tveksamhet om tiden för dödens inträde.
Den avrättningsmetoden rimmar illa med uppgifterna att mordet skedde i ladan och att Lisas pappa var på plats två timmar efter försvinnandet.
2015-09-25, 09:47
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MissJaneMarple
Inger Rönnbäck angående TV4-programmet Brottsplats Sverige (källa : http://www.expressen.se/gt/ny-information-i-fallet-om-lisa-holm/)

Jag tycker att det verkar vara en väldigt nära kontakt mellan programledningen och polisen, säger hon och fortsätter:

– Åklagaren har lång bit kvar till tillräckliga skäl för fällande dom och inget som visades i programmet förändrar det. Men det är möjligt att de har bevis som de inte har visat, som de bara har pratat med Hasse Aro om

– Munkavle på försvaret i ett läge där polis och åklagare själva sipprar ut uppgifter innebär att den misstänkte missgynnas kraftigt, säger hon.

Det fetade 1: Varför får polisen berätta saker och ting till Hasse men inte till advokaten? kan det vara för att påverka nämndemännens roll???

Det fetade 2: Om de har tillräckligt starkt bevis varför visar de inte det till Ingmar???

Du (och advokaten) får det att låta ungefär som att det i samförstånd inom utredningen, beslutats att ge ut info till media - I detta fallet, till Hasse A´s redaktion.
2015-09-25, 09:54
Medlem
Dna på en snara. Är advokaten sjuk eller alltid dum i huvudet? Bättre hon håller käft.
2015-09-25, 09:55
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maya35
Hon säger inte att det finns några fördelar för hennes klient. Hade hon gjort det, kunde jag förstå att hon surar.
Hon säger att de klippte ihop saker som hon sa, men inget fördelaktigt om klienten.
Citat:
– Det var partiskt och de dömde honom direkt. De hade klippt ihop saker som jag sa, men inget som talade till fördel för min klient. Det passade väl inte in i deras koncept, säger Inger Rönnbäck.
Alltså sa hon något som talade till fördel för klienten, men som klipptes bort.
2015-09-25, 09:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Southharbor
Enligt Expressen har mordet skett på ett udda och ovanligt sätt, undrar vad som menas med det....

Men betänk om hon genom t ex olycka ( påkörd av bil ) av t ex en berusad förare och blir så svårt skadat (skallskador) att förövaren handlar i panik. Han drar in henne i bilen och tänker bara att han måste göra sig av med henne på något sätt. Snaran kanske användes för att göra slut på lidandet. Hela mordet måste ha skett så snabbt och resten verkar vara paniklösningar som att t ex slänga ut id handlingar och andra tillhörigheter.
2015-09-25, 10:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av birkaboo
Men betänk om hon genom t ex olycka ( påkörd av bil ) av t ex en berusad förare och blir så svårt skadat (skallskador) att förövaren handlar i panik. Han drar in henne i bilen och tänker bara att han måste göra sig av med henne på något sätt. Snaran kanske användes för att göra slut på lidandet. Hela mordet måste ha skett så snabbt och resten verkar vara paniklösningar som att t ex slänga ut id handlingar och andra tillhörigheter.

Jag lovar att svälja alla dina bajskorvar 8761 dagar om hon blivit påkörd. Och det vill jag absolut inte. Men jag gör det.

Inga skador på moppe eller påsen till exempel. Om det var det hade polisen gått ut med det. Och hon skulle åka hem nör hon smsade. Inte gå till mjölkrummet och pissa.
Senast redigerad av Bigrabbit 2015-09-25 kl. 10:06.
2015-09-25, 10:01
Bannlyst
Citat:
Hon säger att de klippte ihop saker som hon sa, men inget fördelaktigt om klienten.

Vad hindrade henne att ta upp de fördelarna i tidningsintervjun? Var det viktigare för henne att gnälla? Det du påstår är bortklippt kunde hon upprepa igen men det finns visst inga fördelar att nämna.
2015-09-25, 10:04
Medlem
Citat:

Varför talar hon då inte om vad det var som hon sa som talade till fördel för klienten? Enligt henne har hon ju nämnt det en gång i tv-programmet, då borde hon kunna "rätta" till det som klipptes bort genom att tala om nu vad hon sa som klipptes bort?
2015-09-25, 10:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rotesau
Du (och advokaten) får det att låta ungefär som att det i samförstånd inom utredningen, beslutats att ge ut info till media - I detta fallet, till Hasse A´s redaktion.

Det är väldigt lätt att dra den slutsatsen ja!
Du måste ju se att allt som visades går mot den OBS! MISSTÄNKTE ej dömde.
Ett opartiskt program hade rapporterat om utredningsläget och vägt information så att man inte riskerar att påverka utredning och ev åtal.
Som sag ett riktigt lågvattenmärke.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in