2015-09-25, 01:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av henkess
Snillen spekulerar ser jag. Så det är inte möjligt att NB hade tänkt att flytta kroppen vid ett senare skede, för att sedan dumpa den på någon annan plats. Sedan när polisen utökade sökområdet, så fanns det helt ingen tid att hinna dumpa kroppen. Han drog ut på det för länge helt enkelt. Finns många anledningar till varför. När man är desperat så agerar man oftast inte rationellt.

NB=? Jag har ingen aning om hur det gått till mer än att jag finner det mest sannolika att "Polacken/Litauern" som sitter häktad är falskt anklagad och någon annan planerat sätta dit honom i korta ord.

Visar de upp ett transportfordon med Lisas DNA i så har de en GM, och med tanke på Polackens/Litauerns låga intelligens så borde där finnas massor med DNA i den bil/bilar han haft tillgång till om han mördat henne.
Senast redigerad av PhantasyStar 2015-09-25 kl. 01:31.
2015-09-25, 01:34
Medlem
henkesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PhantasyStar
NB=? Jag har ingen aning om hur det gått till mer än att jag finner det mest sannolika att "Polacken/Litauern" som sitter häktad är falskt anklagad och någon annan planerat sätta dit honom i korta ord.

Hur kan du göra en sådan bedömning, när du inte ens verkar veta vem NB är. Skriver du i rätt tråd verkligen. Det här är tråden om mordet på Lisa holm.
2015-09-25, 01:37
Medlem
Kellywomans avatar
Citat:

Visar de upp ett transportfordon med Lisas DNA i så har de en GM, och med tanke på Polackens/Litauerns låga intelligens så borde där finnas massor med DNA i den bil/bilar han haft tillgång till om han mördat henne.

Men om man väljer att delta i en tråd som denna som pågått sedan början av juni, är det inte rätt självklart att ändå ha lite koll på läget.
Om du väljer att kalla en MGM för ett folkslag såsom du gjort i flera inlägg där du valt polacken, hur kan du ha misstagit dig så grovt efter tusentals inlägg och mediauppbåd?

Jag är rätt säker på att du inte använt ordet svensken (om det nu varit en svensk häktad) om du inte velat nervärdera ett folkslag. Så det minsta vi ändå kan göra om vi inte vill kalla honom för MGM eller NB, så kalla honom i alla fall Litauern. Allt annat är direkt felaktigt.

Finns så mycket rasism på fb överhuvudtaget så man skäms. Men vi kan väl i alla fall försöka använda rätt nationalitet
2015-09-25, 01:41
Medlem
Pre 1914s avatar
Citat:

Kollade lite på dina inlägg tidigare och både i juni och juli verkar det ha varit en självklarhet för dig att mgm var litauer.
Dock har du rätt i att befinns mgm skyldig går han till historien som en av de knepigare mördarna.
2015-09-25, 01:44
Medlem
Citat:
Hur kan du göra en sådan bedömning, när du inte ens verkar veta vem NB är. Skriver du i rätt tråd verkligen. Det här är tråden om mordet på Lisa holm.

Om du läser igen så ser du säkert att jag frågade vem NB är då jag inte läst tråden på flera veckor och inte vet vem det är(antar NB=MGM) men är ej helt säker så därför frågade jag. Jag har redan talat om det för dig varför jag gjort min bedömning men skriver det igen då, 200 meter mot sitt eget hem(på den enda lilla grusvägen som leder dit)och utplacerat föremål från BO tyder antingen på total idioti(IQ<80) eller helt annan GM än den som sitter häktad. Finns inget annat, tyvärr hur mycket du än vill det enligt enkel logik. Jag finner det mest sannolikt att GM har högre IQ än 80 och således är någon annan än den som sitter häktad nu, skillnaden i % bedömer jag till ca 65-70 mot 30-35(och det enbart med tanke på det som framkommit om MGM beteende i cellen hittils)
Senast redigerad av PhantasyStar 2015-09-25 kl. 01:48.
2015-09-25, 01:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ydrik
Förslag på teknisk bevisning?:

Snickare som är nöjda med sitt hantverk skriver alltid och tvångsmässigt sitt namn och datum på en plats som blir dold när deras arbete är klart.

NB kanske snabbt spikade ihop en låda i slaktrummet där han har tillgång till bandsåg och förvarar sina handverktyg.
När han packat lådan, och innan han spikade fast den sista brädan, skrev han av gammal vana sitt namn och datum på brädans insida...

Cred till din makalösa fantasi den har jag även sett tidigare. Tycker du detta verkar rimligt?
2015-09-25, 01:57
Medlem
henkesss avatar
Citat:
Om du läser igen så ser du säkert att jag frågade vem NB är då jag inte läst tråden på flera veckor och inte vet vem det är(antar NB=MGM) men är ej helt säker så därför frågade jag. Jag har redan talat om det för dig varför jag gjort min bedömning men skriver det igen då, 200 meter mot sitt eget hem(på den enda lilla grusvägen som leder dit)och utplacerat föremål från BO tyder antingen på total idioti(IQ<80) eller helt annan GM än den som sitter häktad. Finns inget annat, tyvärr hur mycket du än vill det enligt enkel logik. Jag finner det mest sannolikt att GM har högre IQ än 80 och således är någon annan än den som sitter häktad nu, skillnaden i % bedömer jag till ca 65-70 mot 30-35(och det enbart med tanke på det som framkommit om MGM beteende i cellen hittils)

Är du verkligen rätt person för att anklaga NB för lågt IQ. Det är bara att gratulera, 5996 sidor och du har ingen aning om att den du sitter och försvar har initialerna NB. Det har man fått reda på för betydligt längre tid än några veckor tillbaka. Snälla läs åtminstone en sammanfattning från trådstarten. Och återkom sen så får du svar från mig. Trist att inte ens folk orkar läsa trådstarten, innan dom ska komma med teorier och föra diskussioner.
2015-09-25, 01:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kellywoman
Men om man väljer att delta i en tråd som denna som pågått sedan början av juni, är det inte rätt självklart att ändå ha lite koll på läget.
Om du väljer att kalla en MGM för ett folkslag såsom du gjort i flera inlägg där du valt polacken, hur kan du ha misstagit dig så grovt efter tusentals inlägg och mediauppbåd?

Jag är rätt säker på att du inte använt ordet svensken (om det nu varit en svensk häktad) om du inte velat nervärdera ett folkslag. Så det minsta vi ändå kan göra om vi inte vill kalla honom för MGM eller NB, så kalla honom i alla fall Litauern. Allt annat är direkt felaktigt.

Finns så mycket rasism på fb överhuvudtaget så man skäms. Men vi kan väl i alla fall försöka använda rätt nationalitet

Det är inte så att jag sitter och följer nyhetsuppdateringen dagligen i fallet(gjorde det typ första månaden kanske) men inte nu längre och om man kommer in efter flera veckor och läser "NB" i tråden, såklart man undrar vad det betyder (men antar att NB=MGM). Från början var han en Polack, sedan blev han en MGM och sedan en NB?, eller Litauer? Det är diffust vad man ska kalla honom för och därför tycker jag MGM borde stå sig, i alla fall fram tills ev dom.

Nu drar du iväg här, men visst jag skulle aldrig använt uttrycket "svenne" om det varit en Svensk i alla fall, det har du rätt i.
2015-09-25, 02:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pre 1914
Kollade lite på dina inlägg tidigare och både i juni och juli verkar det ha varit en självklarhet för dig att mgm var litauer.
Dock har du rätt i att befinns mgm skyldig går han till historien som en av de knepigare mördarna.

Du har till viss del rätt, då jag ansett sannolikheterna svängt fram och tillbaks sedan mordet men jag står fast vid min bedömning nu med ca 70-30 för att MGM är oskyldig.

Ang att MGM är Lituaer så har jag helt enkelt bara glömt bort det för jag inte varit inne på lång tid och därför skrivit Polacker idag.
2015-09-25, 02:07
Medlem
Citat:
Är du verkligen rätt person för att anklaga NB för lågt IQ. Det är bara att gratulera, 5996 sidor och du har ingen aning om att den du sitter och försvar har initialerna NB. Det har man fått reda på för betydligt längre tid än några veckor tillbaka. Snälla läs åtminstone en sammanfattning från trådstarten. Och återkom sen så får du svar från mig. Trist att inte ens folk orkar läsa trådstarten, innan dom ska komma med teorier och föra diskussioner.

Ska du och jag göra ett vad?.(ej pengar inblandat utan enbart förtroende) Jag säger att MGM som sitter häktat har ett IQ under 82.5 och du säger emot? (om han döms skyldig och det framkommer att landet Sverige lyckats vara så smarta så de utfört ett IQ test på MGM förstås, annars blir det void och oavgjort?)
2015-09-25, 02:12
Medlem
1. Om trådsanningen om tejp. Eltejp är säkert bra till handfängsel och fotfängsel. Men silvertejp sköter om det lika bra och är dessutom suverän som munkavle. När man hanterar silvertejp och river av en bit så kommer 4 till 6 cm att "flagga" lös innan man trycker fast den mot rullen. Därför kommer på klistersidan den fullt legitime användarens dna att kunna återfinnas på ett så långt stycke. Förutom då på utsidan och kanten. Det på utsidan kan dessutom vid hantering smeta av sig på klistersidan var som helst.
2. Åter till mitt inlägg om åkgräsklipparen som var en älg. NFC kan tydligen i stort sett bara svara ja eller nej på uttryckliga frågor. Min poäng är att ju fler frågor som måste ställas desto mindre inkriminerande. (Direktöversättning. Finns inte i SAOL.) Utredande polis vill ha ett jakande svar på värsta tänkbara scenario:
"Kan GMs blod ha droppar på tillhörigheten? Nehej."
"Kan GM haft blod på händerna då han hanterat tillhörigheten? Nehej."
"Kan tillhörigheten landat i GMs färska blod? Nehej."
"Kan tillhörigheten släpats äver GMs intorkade blod? Nehej."
"Kan tillhörigheten först blivit fuktig av dagg och sedan släpats över GMs intorkade blod? Jaha."
Ju fler gånger man måste fråga desto oskyldigare och vardagligare blir förklaringen eftersom man frågar om det som skulle snärja GM ohjälpligt först.
3. Man kvävs av korsfästning också. Det har nämnts ett utrymme som använts till slakt. Där kan man spänna upp BO i korsfästningsposition med buntband. När GM återkom efter ett ärende fann han att BO slutat andas. Se där en ny trådsanning.
2015-09-25, 02:25
Medlem
MissJaneMarples avatar
Inger Rönnbäck angående TV4-programmet Brottsplats Sverige (källa : http://www.expressen.se/gt/ny-information-i-fallet-om-lisa-holm/)

Jag tycker att det verkar vara en väldigt nära kontakt mellan programledningen och polisen, säger hon och fortsätter:

– Åklagaren har lång bit kvar till tillräckliga skäl för fällande dom och inget som visades i programmet förändrar det. Men det är möjligt att de har bevis som de inte har visat, som de bara har pratat med Hasse Aro om

– Munkavle på försvaret i ett läge där polis och åklagare själva sipprar ut uppgifter innebär att den misstänkte missgynnas kraftigt, säger hon.

Det fetade 1: Varför får polisen berätta saker och ting till Hasse men inte till advokaten? kan det vara för att påverka nämndemännens roll???

Det fetade 2: Om de har tillräckligt starkt bevis varför visar de inte det till Ingmar???
Senast redigerad av MissJaneMarple 2015-09-25 kl. 02:33.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in