Citat:
Ursprungligen postat av
PhantasyStar
NB=? Jag har ingen aning om hur det gått till mer än att jag finner det mest sannolika att "Polacken/Litauern" som sitter häktad är falskt anklagad och någon annan planerat sätta dit honom i korta ord.
Visar de upp ett transportfordon med Lisas DNA i så har de en GM, och med tanke på Polackens/Litauerns låga intelligens så borde där finnas massor med DNA i den bil/bilar han haft tillgång till om han mördat henne.
Men om man väljer att delta i en tråd som denna som pågått sedan början av juni, är det inte rätt självklart att ändå ha lite koll på läget.
Om du väljer att kalla en MGM för ett folkslag såsom du gjort i flera inlägg där du valt polacken, hur kan du ha misstagit dig så grovt efter tusentals inlägg och mediauppbåd?
Jag är rätt säker på att du inte använt ordet svensken (om det nu varit en svensk häktad) om du inte velat nervärdera ett folkslag. Så det minsta vi ändå kan göra om vi inte vill kalla honom för MGM eller NB, så kalla honom i alla fall Litauern. Allt annat är direkt felaktigt.
Finns så mycket rasism på fb överhuvudtaget så man skäms. Men vi kan väl i alla fall försöka använda rätt nationalitet