Citat:
Inger Rönnbäck angående TV4-programmet Brottsplats Sverige (källa : http://www.expressen.se/gt/ny-information-i-fallet-om-lisa-holm/)
– Jag tycker att det verkar vara en väldigt nära kontakt mellan programledningen och polisen, säger hon och fortsätter:
– Åklagaren har lång bit kvar till tillräckliga skäl för fällande dom och inget som visades i programmet förändrar det. Men det är möjligt att de har bevis som de inte har visat, som de bara har pratat med Hasse Aro om
– Munkavle på försvaret i ett läge där polis och åklagare själva sipprar ut uppgifter innebär att den misstänkte missgynnas kraftigt, säger hon.
Det fetade 1: Varför får polisen berätta saker och ting till Hasse men inte till advokaten? kan det vara för att påverka nämndemännens roll???
Det fetade 2: Om de har tillräckligt starkt bevis varför visar de inte det till Ingmar???
– Jag tycker att det verkar vara en väldigt nära kontakt mellan programledningen och polisen, säger hon och fortsätter:
– Åklagaren har lång bit kvar till tillräckliga skäl för fällande dom och inget som visades i programmet förändrar det. Men det är möjligt att de har bevis som de inte har visat, som de bara har pratat med Hasse Aro om
– Munkavle på försvaret i ett läge där polis och åklagare själva sipprar ut uppgifter innebär att den misstänkte missgynnas kraftigt, säger hon.
Det fetade 1: Varför får polisen berätta saker och ting till Hasse men inte till advokaten? kan det vara för att påverka nämndemännens roll???
Det fetade 2: Om de har tillräckligt starkt bevis varför visar de inte det till Ingmar???
Precis detta jag menade i tidigare inlägg, mycket oetiskt bara saker som talar mot mgm alltså väldigt partiskt. Självklart kommer detta att påverka alla som läser tidningar eller ser TV programmet.
Man ser ju här genomslagskraften här på fl*shback!.
Åklagare och polis väljer att läcka "rätt" saker för att rädda sin förundersökning.
De kämpar för sitt liv med alla metoder. För dem handlar det inte om vem som är skyldig, det handlar om att få jobbet gjort och sätta dit någon.
Detta var lågvattensmärket som fick mig att från att försöka vara objektiv ramla över till tvivlarna.
Riktig ruttet, det finns ett ansvar hos både åklagare, polis och media, så här får det fan inte gå till!
MGM (oskyldig eller skyldig) är ju garanterat helstekt i detta läget om inte nån annan ramlar i o erkänner.