2015-09-25, 06:46
Medlem
Nu råkar jag ha lite medicinsk utb, dock inte läkare. Men av egen erfarenhet så får man skavsår om man inte är tillräckligt våt.
2015-09-25, 06:56
Medlem
Le Grand Maîtres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rocknrullstol
Nu råkar jag ha lite medicinsk utb, dock inte läkare. Men av egen erfarenhet så får man skavsår om man inte är tillräckligt våt.
Det låter ju mer som sk "ålderdoms-torrhet" du tänker på. Med tilltagande ålder kan det hände för kvinnor att de inte blir lika blöta som vanligt.
Men det finns ju hjälpmedel för det.
Du menar väl inte att du bara fortsatte raspa på iaf? det låter ju som sadism nästan ...

Även fullt funktionella tjejer kan såklart bli torra, men då vanligtvis pga mentala komplikationer - motsvarande mäns prestationsångest alltså)..
Men jag tror inte att ett våldtäktsoffer direkt tänker i de banorna när hon håller på att bli våldtagen.

Fast visst, det Kan såkalrt hända.
Men vanligtvis är det en myt, tillsammans med andra myter i samband med våldtäkt som tex att kvinnor som blivit våldtagna inte kan bli gravida, eller att våldtagna kvinnor inte kan få orgasm etc.

Allt detta kan faktiskt hända. Det har inget att göra med något godkännande eller njutning elelr så. det är biologiska responser bara, helt naturliga och förväntade.
En del av den stora skammen som våldtagna tvingas gå gnom är ju just hur deras kroppar reagerade. De skäms för att "fittan blev våt" tex.
Men det finns inget att skämmas för. Det är en naturlig respons. I just våldtäktsfallet dessutom en försvarsrespons - för att förhindra skador.
2015-09-25, 07:00
Medlem
Le Grand Maîtres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av krackelerar
Det behöver inte finnas några konkreta tecken på att han var intresserad av "udda" saker eller hade ovanliga böjelser.
Han hade kanske aldrig sysslat med något i praktiken som rörde sig i hans tankevärld.
En människa kan ha hemligheter och tankar han aldrig delger någon.
Kanske levde han ut sina fantasier på sin kammare framför dataskärmen.
En personutredning ger inte alla svar.
I det fall man har udda intressen rörande t.ex. sexuella lekar, sadism, bondage osv så hittar man ofta sådana spår i hans hemliga rum, persondatorn.
Hade han sådant material i sin dator så säger det mycket, som bekant är det inga problem att återställa nyligen raderade bilder och filmer.
Gissar att hans datorvanor ger en bild. Han kan ju för all del dumpat sin dator då det började brännas.
Använder man en snara för att döda eller få utlopp då är man bra sjuk i huvudet.
Kan ha varit så att LH avled "av misstag" innan han kunde fullborda sina fantasier, därav inga spår av sexuella övergrepp, av penetrering. Det handlar om sex hursom, det är det som triggar honom.
Kanske nöjde han sig med att "leka" med henne, att se henne dö.
En sadist från Litauen i den svenska försommaridyllen?
Nej, men de undersökte ju inte hans sexuella förmåga heller. det var inte det personundersökningen syftade till.

Däremot går det att jämföra resultaten med den kunskap som finns om sådana här brott, såna här brottslingar, och då ser man att han inte passar in i bilden.
Det framstår som mycket udda att en sådan person skulle kunna utföra ett sånt brott. Iaf om brottet såg ut så som det diskuteras i tråden.
det behöver det ju inte.
2015-09-25, 07:01
Medlem
Är det någon som kan länka profilen till facebook till NB mamma syster mm?

vill komma i kontakt med dom
2015-09-25, 07:07
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
I torsdagens premiäravsnitt uppger TV4:s kriminalmagasin ”Brottsplats Sverige” att den tekniska bevisningen är mer omfattande än vad som är tidigare känt.

Dna-spår knyter inte bara 35-åringen till offrets tillhörigheter – teknisk bevisning binder även den misstänkta direkt till själva gärningen, enligt programmet.

Fingeravtryck från GM på offrets hals kanske som någon föreslog tidigare?
Hudavskrap från GM under offrets naglar?

Vidhåller strypning som sannolikaste tillvägagångssättet vid avlivandet.

Och sen lite väntat gnäll från tanten som har den otacksamma uppgiften att försvara
herr Billeviscious eller vad fanken han nu heter:

Inger Rönnbäck var upprörd efter att ha sett ”Brottsplats Sverige”.

– Det var partiskt och de dömde honom direkt. De hade klippt ihop saker som jag sa, men inget som talade till fördel för min klient. Det passade väl inte in i deras koncept, säger hon till tidningen GT.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article21471974.ab

Kanske det är så enkelt att det just inte finns något som talar till vederbörandes
fördel i den här oerhört uppmärksammade mordhistorien från den undersköna lantidyllen
i lilla Svea Rike?
Eller så finns det saker som talar till den misstänktes fördel. Advokaten skulle inte uttala sig så som hon gör annars. Programmet var en partsinlaga för åklageriet, som därmed stärker sin ställning hos allmänheten, där det finns vittnen och blivande nämndemän.
2015-09-25, 07:16
Medlem
krackelerars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Le Grand Maître
Nej, men de undersökte ju inte hans sexuella förmåga heller. det var inte det personundersökningen syftade till.

Däremot går det att jämföra resultaten med den kunskap som finns om sådana här brott, såna här brottslingar, och då ser man att han inte passar in i bilden.
Det framstår som mycket udda att en sådan person skulle kunna utföra ett sånt brott. Iaf om brottet såg ut så som det diskuteras i tråden.
det behöver det ju inte.
Visst, men nu har han gjort det. Dina tröttsamma haranger, halvsidesinlägg du ägnat dig åt genom tråden var som vi alla visste intet värda.
Många mördare "passar inte in i bilden", din kunskap är lika med noll.
Människans inre rum är i sanning ett mysterium , litauern likväl som du och ett antal deltagare i den här tråden.
2015-09-25, 07:18
Bannlyst
Jag tittade på brottscentralen igår kväll. Leif Silbersky var med och han öste beröm över polis och åklagare för hur de hanterat detta fall med yppandeförbud etc. Det tycker jag var roligt.
2015-09-25, 07:28
Medlem
Lisa Holm har strypts av en snara i ladan mitt emot kaféet.

Ett udda mord med andra ord på många sätt.
Det ter sig då troligt att uppsåtet enbart var att döda flickan.

Inget sexuellt eller kidnappning

(Och som jag sa så kunde ni glömma tejp-jäveln som ni tjatade om. Lyssna nästa gång).
Senast redigerad av Ulf-Utredaren 2015-09-25 kl. 07:30.
2015-09-25, 07:30
Medlem
skotten324s avatar
– Vi har inget erkännande i det här ärendet och om är det någon som kommer in och erkänner så vill vi ha uppgifter kvar för att kunna köra det mot den personen och se om den pratar sanning.

Så var det med det goda bevisläget!
Medlem
Le Grand Maîtres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av krackelerar
Visst, men nu har han gjort det. Dina tröttsamma haranger, halvsidesinlägg du ägnat dig åt genom tråden var som vi alla visste intet värda.
Många mördare "passar inte in i bilden", din kunskap är lika med noll.
Människans inre rum är i sanning ett mysterium , litauern likväl som du och ett antal deltagare i den här tråden.
Vi ska nog se att jag får rätt till slut.
Min profil över balten visade sig ju stämma överens med den som kriminalvården själv redovisade (kanske de läst tråden här och klippt ut det jag skrev?) till punkt och pricka.

Och min analys över vad häktningsgraderna visar - och inte visar - kopierade ju den där Inger Rönnbäck rakt av och pratade om i TV4.

Så visst har jag haft rätt - jag har tillomed haft så mycket rätt att de som har haft hand om saken inspirerats av vad jag skrivit här på FB.
Det borde ju betyda att det finns goda skäl att anta (tillräckliga skäl??? ...) att även fler i brottsutredningen och däromkring har läst vad jag skrivit och blivit inspirerade. Åklagaren har säkert läst mina analyser och det är väl därför han fortsätter häktningen för att han hopps att den verkligen gärningsmannen ska göra bort sig, så att de kan få tag i honom.
Medlem
Bergakungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HusvagnSvensson
Att Lisa Holm skulle dött till följd av olyckliga omständigheter men genom medvetna handlingar mot hennes frihet från gärningsmannens sida innebär en massa extra antagande och strider därför mot Ockhams rakkniv. GM har med all säkerhet använt dödligt våld mot henne, med vilket uppsåt förstås oklart.

Du missförstår kanske? Det jag framhåller är att OM det varit fråga om tejp, så är tejp vanligtvis en guldgruva vad gäller fingeravtryck. Framförallt kan man hitta fingeravtryck, väl skyddade, inne i tejplagren.

Men vi vet INTE om det varit fråga om tejp, och en medveten brottsling (Dexter, t e x) kommer att ha handskar. Jag pekar bara ut att det inte ens idag bara handlar om DNA, utan fingeravtryck, fotspår, fibrer etc etc är fortfarande dugliga indicier.
2015-09-25, 07:33
Medlem
krackelerars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ulf-Utredaren
Lisa Holm har strypts av en snara i ladan mitt emot kaféet.

Ett udda mord med andra ord på många sätt.
Det ter sig då troligt att uppsåtet enbart var att döda flickan.

Inget sexuellt eller kidnappning

(Och som jag sa så kunde ni glömma tejp-jäveln som ni tjatade om. Lyssna nästa gång).
Nej, hon har strypts med en snara av en litauer vad det verkar.
Har du svårt med orden också? Udda!

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in