2015-09-25, 02:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PhantasyStar
Om du läser igen så ser du säkert att jag frågade vem NB är då jag inte läst tråden på flera veckor och inte vet vem det är(antar NB=MGM) men är ej helt säker så därför frågade jag. Jag har redan talat om det för dig varför jag gjort min bedömning men skriver det igen då, 200 meter mot sitt eget hem(på den enda lilla grusvägen som leder dit)och utplacerat föremål från BO tyder antingen på total idioti(IQ<80) eller helt annan GM än den som sitter häktad. Finns inget annat, tyvärr hur mycket du än vill det enligt enkel logik. Jag finner det mest sannolikt att GM har högre IQ än 80 och således är någon annan än den som sitter häktad nu, skillnaden i % bedömer jag till ca 65-70 mot 30-35(och det enbart med tanke på det som framkommit om MGM beteende i cellen hittils)

Dom hitta ju blodspår på Lisas tillhörigheter/föremål så det är nog med sannolikhet Litauen.
2015-09-25, 02:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NaturTjej
Dom hitta ju blodspår på Lisas tillhörigheter/föremål så det är nog med sannolikhet Litauen.

Jag vet,har läst om det ,men i vilken form blodspåren består vet ingen(förutom utredarna). Det handlar om att kunna binda DNA till MGM. För att jag ska bli övertygad om MGM:s skuld så måste det finnas DNA från Lisa i någon bil som MGM haft tillgång till, (pga MGM idioti att sprida Lisas tillhörigheter ett hundratals meter upp på den enda vägen som leder till MGM:s hem, så är det extremt sannolikt att DNA-spår av Lisa finns i någon bil som MGM haft tillgång till) och detta borde vara lika lätt att konstatera som att stjäla godis ifrån ett barn om MGM är skyldig ( med tanke på dennes då låga IQ).

Även om Hasse Aro presenterar övertygande bevis så står jag fast, en skyldig MGM är extremt ointelligent (IQ<85), eller annan GM (som jag finner mer sannolikt med tanke på MGM:s beteende i cellen och resultatet på den personliga undersökningen (psykologiska undersökningen i cellen som jag utgår ifrån är gjord av professionell personal) framför allt).
Senast redigerad av PhantasyStar 2015-09-25 kl. 03:05.
2015-09-25, 03:03
Medlem
Grandiosos avatar
I torsdagens premiäravsnitt uppger TV4:s kriminalmagasin ”Brottsplats Sverige” att den tekniska bevisningen är mer omfattande än vad som är tidigare känt.

Dna-spår knyter inte bara 35-åringen till offrets tillhörigheter – teknisk bevisning binder även den misstänkta direkt till själva gärningen, enligt programmet.

Fingeravtryck från GM på offrets hals kanske som någon föreslog tidigare?
Hudavskrap från GM under offrets naglar?

Vidhåller strypning som sannolikaste tillvägagångssättet vid avlivandet.

Och sen lite väntat gnäll från tanten som har den otacksamma uppgiften att försvara
herr Billeviscious eller vad fanken han nu heter:

Inger Rönnbäck var upprörd efter att ha sett ”Brottsplats Sverige”.

– Det var partiskt och de dömde honom direkt. De hade klippt ihop saker som jag sa, men inget som talade till fördel för min klient. Det passade väl inte in i deras koncept, säger hon till tidningen GT.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article21471974.ab

Kanske det är så enkelt att det just inte finns något som talar till vederbörandes
fördel i den här oerhört uppmärksammade mordhistorien från den undersköna lantidyllen
i lilla Svea Rike?
2015-09-25, 03:25
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PhantasyStar
Jag vet,har läst om det ,men i vilken form blodspåren består vet ingen(förutom utredarna). Det handlar om att kunna binda DNA till MGM. För att jag ska bli övertygad om MGM:s skuld så måste det finnas DNA från Lisa i någon bil som MGM haft tillgång till, (pga MGM idioti att sprida Lisas tillhörigheter ett hundratals meter upp på den enda vägen som leder till MGM:s hem, så är det extremt sannolikt att DNA-spår av Lisa finns i någon bil som MGM haft tillgång till) och detta borde vara lika lätt att konstatera som att stjäla godis ifrån ett barn om MGM är skyldig ( med tanke på dennes då låga IQ).

Även om Hasse Aro presenterar övertygande bevis så står jag fast, en skyldig MGM är extremt ointelligent (IQ<85), eller annan GM (som jag finner mer sannolikt med tanke på MGM:s beteende i cellen och resultatet på den personliga undersökningen (psykologiska undersökningen i cellen som jag utgår ifrån är gjord av professionell personal) framför allt).
1. Offret kan ha placerats i en takbox exempelvis under transporten till Martorp.
Lisa, död eller fortfarande i ett levande skick, behöver inte nödvändigtvis ha befunnit
sig inne i någon bil så därför heller inga spår efter henne.

2. Den där personutredningen är ju för jösse namn mest bestående av vad vederbörande
anser om sig själv. Fritt fram att skryta hur mycket han vill om sitt hittillsvarande leverne.
Sen lite goda vitsord från en arbetsgivare i Sverige och något annat är väl inte att vänta
heller.
2015-09-25, 03:34
Medlem
ursäkta språket men ifall det var en våldtäkt syns väl inte det 5 dagar efteråt.

Kroppen reagerar ju oftast likadant som man skulle haft sex.

Jag har svårt att tro att det skulle synas efter en så lång tid ifall GM inte spilt några kroppvätskor.
2015-09-25, 04:00
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Theforeigner
Den äldre polis/krim experten "Bertil" chef för "cold case gruppen i Stockholm" i kvällens program svarade, då han blev frågad om varför polis och åklagren är, och har varit, så förtegna i detta mord fallet:

HA: Varför har dom varit så förtegna i den här utredningen tror du?

Bertil: Ja mord är ju det allvarligaste brott som finns i landet då vill man inte risikera att sprida för mycket information om det här.
Skulle det vara så att man har gått vilse i utredningen och det är fel misstänkta som man har kan man inte släppa på dom här uppgifterna som man har för då betyder det att det går en mördare lös.
Och från början har ju Johansson och Wennerholm varit väldigt överens om att nu är det locket på som gäller det här förstärks sedan när det blir häknings förhandligar och det blir yppandeförbud då är det definitivt locket på.

HA: Tack så mycket Bertil

Är det bara jag som läser inn för mycket här ?
Eller insinuerar "Bertil" i verkligheten att anledningen till att polisen/åklagaren varit så förtegna i den här utredningen mycket väl kan vara att dom själva vet att dom möjligtvis har fel man misstänkt/häktad för mordet på Lisa ?

Det är väl också anledningen till att avspärrningar finns kvar.
2015-09-25, 05:02
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FUP-12
Jag påstod väl knappast att 17-åriga kvinnor utgör idealtypen för dem som drabbas av detta sjukdomstillstånd?
Tvärtom är det ovanligt förekommande i låga åldrar.
Metastudier visar att ca 90 % av de drabbade är kvinnor och där är endast 3-5 % under 50 år. Mortaliteten ligger på endast 2-3 %.

Jag fick det som svar att det var ett bra exempel på hur hon kunde dött samt att du skrev:
Citat:
Ursprungligen postat av FUP-12
Det finns gott om exempel på att även unga personer, utan tidigare historik av hjärtproblem, har avlidit genom dessa mekanismer.

Jag ser snarare exemplet som rent skräp med tanke på hur ytterst ovanligt (=inte gott om exempel) det är då Lisa var endast 17 år inklusive låg mortalitet öht. Därav svar med citeringar med fakta.
2015-09-25, 05:15
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ME077
Inget nytt under solen:

"– Jag tycker att det verkar vara en väldigt nära kontakt mellan programledningen och polisen, säger hon och fortsätter: – Åklagaren har lång bit kvar till tillräckliga skäl för fällande dom och inget som visades i programmet förändrar det. Men det är möjligt att de har bevis som de inte har visat, som de bara har pratat med Hasse Aro om".
http://www.expressen.se/gt/ny-information-i-fallet-om-lisa-holm/

"I torsdagens premiäravsnitt uppger TV4:s kriminalmagasin ”Brottsplats Sverige” att den tekniska bevisningen är mer omfattande än vad som är tidigare känt. Dna-spår knyter inte bara 35-åringen till offrets tillhörigheter – teknisk bevisning binder även den misstänkta direkt till själva gärningen, enligt programmet. Spaningsledare Lars Johansson vill vare sig bekräfta eller dementera de nya uppgifterna om den tekniska bevisningen."
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article21471974.ab

Det här är väl positivt? Har fått för mig att han skulle ha dementerat uppgiften om det var fel.
2015-09-25, 05:29
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Skaraborg2
Hörde detta också. Verkligen intressant.

Var kan detta ha skett någonstans?

Kan DNA-bevisningen knyta MGM till själva mordet, så kommer han att få det svettigt.

Kan 35-åringens bil vara mordplatsen? Den är fortfarande beslagtagen.
2015-09-25, 05:31
Bannlyst
Nu är en snara inblandad:

Nya uppgifter till säger att en form av snara misstänks ha använt vid mordet på lisa Holm.
Mordet karaktäriseras också som "udda" och ovanligt enligt uppgifterna.

http://www.expressen.se/gt/uppgifter-lisa-holm-dodades-med-snara/
Senast redigerad av Maya35 2015-09-25 kl. 05:38.
2015-09-25, 05:41
Medlem
Le Grand Maîtres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maya35
Nu är en snara inblandad:

Nya uppgifter till säger att en form av snara misstänks ha använt vid mordet på lisa Holm.
http://www.expressen.se/gt/uppgifter-lisa-holm-dodades-med-snara/
De skriver ju där också att "kvävning" har en ganska bred innebörd, och betyder inte uteslutande betyda "strypning" Vare sig med snara eller händerna alltså.
Kvävning kan ju också vara att bli nertryckt i myllan och på det sättet inte kunna andas. Det kan också ske utan uppsåt. Tex om hon blivit slagen medvetslös och hamnat med huvudet i dynga elelr en pöl eller något sådant.
2015-09-25, 05:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hansomvet
ursäkta språket men ifall det var en våldtäkt syns väl inte det 5 dagar efteråt.

Kroppen reagerar ju oftast likadant som man skulle haft sex.

Jag har svårt att tro att det skulle synas efter en så lång tid ifall GM inte spilt några kroppvätskor.
Du är man o det märks, det bildas blåmärken och skadade slemhinnor. Vaginan går lixom lite sönder om man inte är kåt som kvinna.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in