2015-09-24, 22:15
Medlem
Literals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AVSYNAREN
Jag skall väl inte berätta för dig hur du skall belägga dina påståenden?
Det har han väl gjort redan!'Deras bevekelsegrunder',FB ska alltså censurera IR5 för att 10 knäppskallar leker nätpoliser.
Citera
2015-09-24, 23:08
Medlem
Xeliouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ljuget
En grupp vänner har startat 50 invandrarvänliga konton sedan 1 Juni. Alla har fått väldigt hög % av sina inlägg raderade i trådar där rasismen och hatet får härja fritt. De flesta har blivit avstängda också. Ett flertal har blivit avstängda utan att ens ha fått någon varning dessförinnan. En har tom blivit avstängd trots att hon aldrig ens hann posta något överhuvudtaget. Alla är bundna till ett Vänsterinfluerat IP. Var finns anonymiteten? Alla har i varierande grad anmält rasistiska debattörers inlägg, inte pga rasism utan oftast pga off topic, nästan inga av dessa inläggen har blivit raderade. Klart som fan att moderatorerna styr debatterna i trådarna genom just vilka inlägg som raderas. Hur många trådar finns det inte på Flashback där användare har upplevt just detta. Förstår inte varför ni förnekar. En av anledningarna till att jag uppskattar SD är ju ärligheten med vad de är.
Vad fan är ett vänsterinfluerat IP din idiot? Du ljuger dig blå om konton hit och dit. Vad har det med rasistiska moderatorer att göra när du inte kan visa vilka konton det är ens? Det finns inga konton med andra ord och du bara ljuger.
Citera
2015-09-24, 23:10
Medlem
Xeliouss avatar
Citat:
IR5 är en muslim och det är fullt förståeligt att han använder interjektioner som Allah. Vi svenskar skriver "herregud" och "vad i jösse namn" utan problem. Om du menar att han får sina inlägg raderade av dylika skäl måste detta givetvis tas på allvar.

Skriver han att profeten Muhammed byggde robotar?
Jag känner inte heller igen din beskrivning av hans texter. Han verkar förnuftig.
Allah är ingen vetenskaplig referens. Om en moderator eller användare tycker att IR5 är en idiot för att han använder koranen som bevis så är det fullt förståeligt. Som svar drar idioten fram rasistkortet.
Citera
2015-09-24, 23:36
Moderator
Gromguttens avatar
Citat:
Tycker synd om dig. Hoppas att det vänder för dig snart. Hoppas att hjälpen är på väg. Du mår ju uppenbarligen inte så bra.

PM:et om kontona som inte kan posta har inte ankommit ännu. Skickade du?
Citera
2015-09-24, 23:53
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Gromgutten
PM:et om kontona som inte kan posta har inte ankommit ännu. Skickade du?
Var på väg att posta men sedan kom jag på att min tillit till moderatorer är noll. Alla ggr mina vänner skickade PM till moderatorer eller admins så blev de avstängda. Ledsen att behöva säga det men hela ert klagosystem är ju värdelöst för oss användare. Allt ska göras i mörker och sedan kommer det upp avstängd.....

Vet du hur många användare som idag har låtsas vara vän med mig & skickat PM till mig för att luska vilka kontona var. Det blir ju patetiskt. En snabb koll gör ju att jag ser att det är rasistkonton typ alla. Några var kul, de som aldrig hade postat ett inlägg. Om ett år så tror jag att om er organisation är uppbyggd som ni säger så kommer ju några vänstersympatisörer ha nästlat sig in bland moderatorerna och då kanske vi får en bättre inblick om hur det verkligen ser ut bakom de lyckta dörrarna. Personligen tror jag inte det är uppbyggt på det sättet så det lär aldrig hända.
Citera
2015-09-25, 00:18
Moderator
Gromguttens avatar
Citat:
Var på väg att posta men sedan kom jag på att min tillit till moderatorer är noll. Alla ggr mina vänner skickade PM till moderatorer eller admins så blev de avstängda. Ledsen att behöva säga det men hela ert klagosystem är ju värdelöst för oss användare. Allt ska göras i mörker och sedan kommer det upp avstängd.....

Vet du hur många användare som idag har låtsas vara vän med mig & skickat PM till mig för att luska vilka kontona var. Det blir ju patetiskt. En snabb koll gör ju att jag ser att det är rasistkonton typ alla. Några var kul, de som aldrig hade postat ett inlägg. Om ett år så tror jag att om er organisation är uppbyggd som ni säger så kommer ju några vänstersympatisörer ha nästlat sig in bland moderatorerna och då kanske vi får en bättre inblick om hur det verkligen ser ut bakom de lyckta dörrarna. Personligen tror jag inte det är uppbyggt på det sättet så det lär aldrig hända.

Du verkar ha valt ett passande nick.
Citera
2015-09-25, 07:34
Moderator
Gromguttens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IR5
Be gärna Xelious PM:a bevis för sina påståenden?
Vill du ha tips för vilka PM du borde kolla upp? Vilka hot som postas i PM?

Hot i PM är ju bara att skicka RP på. Det är enkelt och säkert eftersom PMet då är helt i sin originalform.
Citera
2015-09-25, 12:31
Medlem
Literals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xelious
Allah är ingen vetenskaplig referens. Om en moderator eller användare tycker att IR5 är en idiot för att han använder koranen som bevis så är det fullt förståeligt. Som svar drar idioten fram rasistkortet.
1.Allah är ingen vetenskaplig referens.
2.(Om) en moderator eller användare 'tycker'....

IR5 använder inte den boken som en vetenskaplig referens.
Om moderatorn/användaren ändå 'tycker' att han gör det kan detta förklaras utifrån ett maktperspektiv.
Naturligtvis kan moderatorn också vara en psykisk störd person.Men givet att vissa användare utsätts för detta med sina rötter i samma kultur blir sannolikheten störst för rasism.
Citera
2015-09-25, 13:36
Medlem
Bahrams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IR5

Jag vill göra FB uppmärksamma på att konsekvenserna av en dold högerextrem agenda av den typen som bedrivs på FB kan leda till att forumet på sikt förstörs av internetkrigare. Det här är internet, eller en gata hela världen kan promenera på och beteendet som ventileras här talar för att det kliar någonstans på ringrävarna som provocerar för liknande reaktioner.
Fyfan va skönt det skulle va om Irans cyber-armé läxade upp moderatorn. Admin här kan ju inte själv ta hand om honom.
Citat:
IR5 är en muslim och det är fullt förståeligt att han använder interjektioner som Allah. Vi svenskar skriver "herregud" och "vad i jösse namn" utan problem. Om du menar att han får sina inlägg raderade av dylika skäl måste detta givetvis tas på allvar.

Skriver han att profeten Muhammed byggde robotar?
Jag känner inte heller igen din beskrivning av hans texter. Han verkar förnuftig.
Jag är själv en av användarna som försvarade den moderatorn i början. Men den jäveln går överstyr med sin indoktrinerade hjärna och raderar IR5 och övriga iranierna efter hans egna politiska åsikter. Jag är iranie och inte försvarare av några mullor heller men vad har det egentligen med robotar att göra?
Citera
2015-09-25, 13:39
Medlem
svarttaxins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CPU5
Du ska inte nog kolla hur varning jag har fått... Kanske en annan konto ?
Nej jag skolkade bara svenskan

Ja, det märks.

Men som vanligt i denna debatt så är ju "SD" dom som kommer med riktiga argument till skillnad från andra sidan som oftast svarar med saker som "MEN VI ÄR 87%!!!!111 OCH DU ÄR RASIST!!!!!111" vilket i regel inte brukar bidra till debatten.
Citera
2015-09-25, 14:03
Medlem
Literals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svarttaxin
Ja, det märks.

Men som vanligt i denna debatt så är ju "SD" dom som kommer med riktiga argument till skillnad från andra sidan som oftast svarar med saker som "MEN VI ÄR 87%!!!!111 OCH DU ÄR RASIST!!!!!111" vilket i regel inte brukar bidra till debatten.
På vilket sätt märker man det?
Vilka är SD här?Vad har modereringen med SD att göra?
Kritiken mot den vinklade modereringen som sker lite i smyg är befogade på alla sätt.Skribenter har ingående avhandlat orsakerna och kommit fram till att regelverket ger ett utrymme för en subjektiv moderering.
Citera
2015-09-25, 14:10
Medlem
svarttaxins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Literal
På vilket sätt märker man det?
Vilka är SD här?Vad har modereringen med SD att göra?
Kritiken mot den vinklade modereringen som sker lite i smyg är befogade på alla sätt.Skribenter har ingående avhandlat orsakerna och kommit fram till att regelverket ger ett utrymme för en subjektiv moderering.

Det märks att han skolkade från svenskan för att han inte kan skriva?

Var är den ingående avhandlingen av kritiken? Jag citerar Lobengula

"Problemet är att många ur den s.k. "antirasistiska" sidan inte lyckas hålla sig ifrån att tramsa och att posta off-topic. Att då skylla på att moderatorerna är partiska blir bara patetiskt. Ta eget ansvar, följ reglerna och höj nivån."

Så, problem solved.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in