2015-09-24, 22:10
Medlem
JackSm1ths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skunken666
Så det börjar äntligen bli dags för Södermalmsborna att smaka på lite kulturberikning.
Väntar med spänning på att dessa fina nysvenskar skall ta Nytorget i besittning!
Just det. På Södermalm är en klar majoritet av den uppfattningen att Sverige ska ha högre invandring. Äntligen kommer kulturberikningen till deras gata.
Citera
2015-09-24, 22:25
Medlem
Fan vad ni överdriver.
Bott i området sedan 6-7 år tillbaka och jag har fan aldrig råkat ut för någonting som inte varit självförvållat.
Citera
2015-09-24, 23:12
Medlem
Stakeholders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TrogenHammarby
Fan vad ni överdriver.
Bott i området sedan 6-7 år tillbaka och jag har fan aldrig råkat ut för någonting som inte varit självförvållat.

Men nu var det ju frågan om rånarligor som opererar idag. Om det nu stämmer tror jag stora delar av befolkningen ser positivt på detta.
Citera
2015-09-24, 23:16
Medlem
Bantu-negrer rör sig i området. Undvik helst nattetid.
Citera
2015-09-24, 23:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TrogenHammarby
Fan vad ni överdriver.

Lust att utveckla vad du menar med "självförvållat"? Började du utan förvarning veva mot folk?
Citera
2015-09-24, 23:42
Medlem
sajebiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CaseyRyback
Bantu-negrer rör sig i området. Undvik helst nattetid.

Det är inte bara de som rör sig i området, du har allmänt förortspack iom tunnelbanan och pendeln, du har med säkerhet även fått dit en del utav de där gatubarnen från Marocko, du har dessutom en jävla massa pundare och zigenare som brukar bo i Johan Helmich Romans park, iaf på somrarna. Så att det sker rån i området är inte konstigt alls, sen om man ska kalla det för ligor eller inte är väl mer en definitionsfråga.
Citera
2015-09-25, 01:32
Moderator
HusvagnSvenssons avatar
Aktuella brott och kriminalfall --> Brott och brottsbekämpning
/Moderator
Citera
2015-09-25, 07:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sperrmannen
Lust att utveckla vad du menar med "självförvållat"? Började du utan förvarning veva mot folk?
Nej, men de gånger jag hamnat i bråk här har det varit alkohol inblandat där jag precis som många andra med sprit i kroppen kan bli provokativa.

De bråken ser jag som självförvållade.
Citera
2017-10-25, 16:48
Medlem
Detta förekommer fortfarande regelbundet och frågan är om det inte t.o.m. ökat? Afrikanska gäng i Fatbursparken samt i övriga områden på och runt Medborgarplatsen som efter mörket sporadiskt rånar folk under hot med kniv. Eritrea, Somalien eller Marocko, svårt att säga men det är olika åldersgrupper. Vi pratar inte direkt om samhällets elit här utan oftast verkar de drogpåverkade av alkohol eller tyngre saker.
Senast redigerad av mastodon111 2017-10-25 kl. 17:07.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in