2015-09-24, 18:19
Medlem
Blev hindrad av en man då jag var på väg till Stockholn Södra. Han upplyste mig om att ett gäng stod där och fångade in förbipasserande och rånade dessa. Jag såg då hur gänget utan synligt våld, gav sig på en passerande. Jag vände och ringde polisen som bekräftade att de har pågående problematik med arabiska och somaliska gäng i parken. Någon som råkat illa ut?
Citera
2015-09-24, 18:34
Medlem
Garderobs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wecko
...polisen bekräftade att de har pågående problematik med arabiska och somaliska gäng i parken.
Yeah right. Det är så polisen formulerar sig när de pratar med allmänheten.

Ditt jävla troll!
Citera
2015-09-24, 18:41
Medlem
Troll? Nope. Kanske va polisen som sa det som va troll.
Varför jag överhuvudtaget skrev med det är för att jag tycker det är beklämmande att vi i vår iver att hjälpa får sådana koncekvenser....
Så troll, nej.
Citera
2015-09-24, 19:00
Moderator
Lobengulas avatar
Det driver omkring en del drogade negrer i området. De brukar vara nära Västgötagatan/Södermalmsallén. Bilar som har minsta värdesak smashar de direkt rutan på, även dagtid. Jag har inte hört att de ägnat sig åt rån men det är givetvis inte omöjligt.
Citera
2015-09-24, 19:43
Medlem
IQ130s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wecko
Blev hindrad av en man då jag var på väg till Stockholn Södra. Han upplyste mig om att ett gäng stod där och fångade in förbipasserande och rånade dessa. Jag såg då hur gänget utan synligt våld, gav sig på en passerande. Jag vände och ringde polisen som bekräftade att de har pågående problematik med arabiska och somaliska gäng i parken. Någon som råkat illa ut?

Kan intyga att det är horder av drägg där nu, ja. Rånar de folk alltså? Bra att veta, beslutade för ett par veckor sedan att inte längre gå genom parken när det är mörkt, en känsla som inte var fel. Hoppas alla rånoffer anmäler. Så blev det när reva inte fick genomföras, men nu försöker polisen igen att hålla ordning i staden. 11 av 900 inkommande granskades. Bra jobbat…
Senast redigerad av IQ130 2015-09-24 kl. 19:45.
Citera
2015-09-24, 20:52
Medlem
Akilles-själs avatar
Har man hjärna, instinkt och rutin förebygger man mycket otrevligt med dessa drägg som ensam man, men jag skulle definitivt inte vilja vara kvinna och vistas där efter ens 21:00 när största strömmen av folk brukar upphöra och mörkret klivit in såhär års..

Men stämmer detta nu då?

Någon som kan bekräfta något?
Citera
2015-09-24, 21:04
Moderator
Lobengulas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Akilles-själ
Har man hjärna, instinkt och rutin förebygger man mycket otrevligt med dessa drägg som ensam man, men jag skulle definitivt inte vilja vara kvinna och vistas där efter ens 21:00 när största strömmen av folk brukar upphöra och mörkret klivit in såhär års..

Men stämmer detta nu då?

Någon som kan bekräfta något?

Själva parken tror jag är rätt säker eftersom det alltid är en strid ström människor på väg till/från pendeltågsstationen. Jag går där själv ganska ofta. Det är mer områden nära parken som är lite halvläskiga, se:

http://i.imgur.com/f4jVpE8.jpg

Här ska man vara försiktig, det är dålig belysning och inte så mycket folk som rör sig när det blir mörkt. Speciellt gäller det norra delen av Västgötagatan mot Medborgarplatsen.
Citera
2015-09-24, 21:12
Medlem
TorkelSnorkels avatar
Slog mig ner i Fatbursparken i somras o åt en macka o läste tidningen. Kunde inte undgå att notera att det var en del tvivelaktigt folk där.

Södra Station ligger strax intill. Antar att dom tar pendeln dit?

Edit: eller kan det vara frågan om de där gatubarnen från Marocko varav en del driver omkring på Söder?
Senast redigerad av TorkelSnorkel 2015-09-24 kl. 21:24.
Citera
2015-09-24, 21:25
Medlem
TorkelSnorkels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lobengula
Själva parken tror jag är rätt säker eftersom det alltid är en strid ström människor på väg till/från pendeltågsstationen. Jag går där själv ganska ofta. Det är mer områden nära parken som är lite halvläskiga, se:

Här ska man vara försiktig, det är dålig belysning och inte så mycket folk som rör sig när det blir mörkt. Speciellt gäller det norra delen av Västgötagatan mot Medborgarplatsen.
Tack för heads-up o utmärkt karta!
Citera
2015-09-24, 21:37
Medlem
Akilles-själs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lobengula

Tack, för utmärkt svar och karta!

Förut var det mest tjackisar vid toan och runt muren/trappan utanför turklivs, sen alkis/brass/horse invandrare lite längre bort längst muren/trappan och de området du visar, följt av en hel del vanliga alkisar och söders psyk fall vid lekplatsen eller längst muren/trappan.
Men det har ändå mycket sällan varit regelbundna rån där tidigare = tråkigt
Citera
2015-09-24, 21:40
Medlem
Akilles-själs avatar
Har dem slutat göra "rassia" där då?
För det brukade ju hålla nere volymen våld kraftigt när farbror blå dyker upp då och då.
Citera
2015-09-24, 21:53
Medlem
Skunken666s avatar
Så det börjar äntligen bli dags för Södermalmsborna att smaka på lite kulturberikning.
Väntar med spänning på att dessa fina nysvenskar skall ta Nytorget i besittning!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in