2015-09-24, 22:42
Medlem
hasselmuzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Noningra
Som sagt,låter troligt.
Men hur troligt är det då att inte lillebror visste något?

Inte troligt alls. Jag tror lillebror vet, därför mår han dåligt. Storebror tänker inte heller berätta att lillebror vet.
2015-09-24, 22:44
Medlem
katws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Mördaren använde en tejprulle som MGM har använt.

Helt osannolikt om det hittats DNA från MGM på klistersidan av tejpen.
2015-09-24, 22:44
Medlem
hasselmuzs avatar
Citat:
"I närheten av". Om någon hade instruerats att söka igenom Martorp gjorde hen det, hen letade knappast "i närheten av" Martorp.

Dom var väl på väg mot Martorp, då var dom i närheten av....
2015-09-24, 22:47
Medlem
cheringens avatar
Det enda nya som framkom, för min del i alla fall, var att MGM tidigare även arbetat i England...
Medlem
A1HORNYLADs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tobbe76
En sak är säker och det är att Aros program ej vet ngt om bevis värdet. Fattar ej att dom kastar ut en sådan här sak, men handlar om tittarsiffror.

Helt enig. Det handlar bara om tittarsiffror. TV4 vill tjäna pengar till skillnad från SVT som står för public service enbart.

Det är en jädra stor skillnad, och all heder till GW som prioriterar public service framför feta kontrakt i kommersiella kanaler.
Nå, han har ju sitt på det torra och kan välja sina uppdrag med omsorg. Och det har han gjort bra hittills.

Hasse Aro har verkat uteslutande i kommersiella kanaler under 30 år.
Ingen public service där alltså, utan endast kanaler som jagar profit i första hand.

Han är ofrånkomligen köpt, med andra ord. Och inte särskilt smart heller i mitt tycke.
Är verkligen glad att jag inte kunde se kvällens program!
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hasselmuz
Dom var väl på väg mot Martorp, då var dom i närheten av....
Ja, MPS var i närheten av Martorp, men vi diskuterade om personal från säteriet hade sökt igenom Martorp strax efter försvinnandet. Och då är det osannolikt att närheten av Martorp blev genomsökt.
2015-09-24, 22:48
Medlem
hasselmuzs avatar
Citat:

Återanvänd tejp i så fall
2015-09-24, 22:49
Medlem
ME077s avatar
Citat:
Jo det lär advokaten påstå.
Undrar om de här (hypotetiska) omständigheterna räcker för fällande:

- DNA/blod på Lisas kläder
- DNA/fingeravtryck/partiklar på tejpen som fanns på Lisas kropp
- Fingeravtryck på lådan/skåpet som Lisa hittades i (en låda som i övrigt också kan kopplas till NB)
- Mobilmastning/telefontrafik
- Spår i bilen av något slag
- Fotavtryck
Moderator
HusvagnSvenssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bergakungen
Om trådsanningen att LH är tejpad skulle vara en riktig sanning kan jag berätta att just tejp är fenomenalt bra på att fånga upp fingeravtryck. OM, alltså OM, LH tejpats (bundits, tystats, förblindats etc) med tejp skulle jag inte bli det minsta förvånad om det finns fingeravtryck därvid.

Att Lisa Holm skulle dött till följd av olyckliga omständigheter men genom medvetna handlingar mot hennes frihet från gärningsmannens sida innebär en massa extra antagande och strider därför mot Ockhams rakkniv. GM har med all säkerhet använt dödligt våld mot henne, med vilket uppsåt förstås oklart.
Medlem
MrFolds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Theforeigner
Den äldre polis/krim experten "Bertil" chef för "cold case gruppen i Stockholm" i kvällens program svarade, då han blev frågad om varför polis och åklagren är, och har varit, så förtegna i detta mord fallet:

HA: Varför har dom varit så förtegna i den här utredningen tror du?

Bertil: Ja mord är ju det allvarligaste brott som finns i landet då vill man inte risikera att sprida för mycket information om det här.
Skulle det vara så att man har gått vilse i utredningen och det är fel misstänkta som man har kan man inte släppa på dom här uppgifterna som man har för då betyder det att det går en mördare lös.
Och från början har ju Johansson och Wennerholm varit väldigt överens om att nu är det locket på som gäller det här förstärks sedan när det blir häknings förhandligar och det blir yppandeförbud då är det definitivt locket på.

HA: Tack så mycket Bertil

Är det bara jag som läser inn för mycket här ?
Eller insinuerar "Bertil" i verkligheten att anledningen till att polisen/åklagaren varit så förtegna i den här utredningen mycket väl kan vara att dom själva vet att dom möjligtvis har fel man misstänkt/häktad för mordet på Lisa ?

Ja du läser in för mycket. För vilken gång i ordningen vet jag inte: Gör inte språkliga analyser på svenska texter - du kan inte svenska tillräckligt bra för att förstå nyanser, formuleringssätt hos personer med olika bakgrund, position och annat.

Han för ett hypotetiskt resonemang, inget annat.
Medlem
krackelerars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cheringen
Det enda nya som framkom, för min del i alla fall, var att MGM tidigare även arbetat i England...
Märkliga var att ingen visste vad han arbetat med eller gjort i England. Ett mysterium.
Mördat tonårstjejer kanske?
2015-09-24, 22:50
Medlem
MrFolds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ulf-Utredaren
Det ska också ha varit en icke torkat cementblandning inne i närmsta ladan där fotavtrycken från 35-åringen fastnat och torkat in precis bredvid BO´s fotavtryck.

Man har alltså hela händelseförloppet ingjutet i cement som teknikerna nu skurit loss inne i ladan och den befinner sig nu på teknisk undersökning sedan länge.

Varifrån kommer den uppgiften?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in