2015-09-24, 22:19
Medlem
ME077s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bergakungen
Om trådsanningen att LH är tejpad skulle vara en riktig sanning kan jag berätta att just tejp är fenomenalt bra på att fånga upp fingeravtryck. OM, alltså OM, LH tejpats (bundits, tystats, förblindats etc) med tejp skulle jag inte bli det minsta förvånad om det finns fingeravtryck därvid.
Jo, fast i VB-fallet fanns väl inte ett enda fingeravtryck trots mängder med tejp..?

Edit: Jag tror alltså fingeravtryck + partiklar på tejpen är mycket sannolikt. Betänk att NB troligtvis inte hade tänkt Martorp som slutgiltig förvaringsplats.
Senast redigerad av ME077 2015-09-24 kl. 22:27.
2015-09-24, 22:20
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Om trådsanningen att LH är tejpad skulle vara en riktig sanning kan jag berätta att just tejp är fenomenalt bra på att fånga upp fingeravtryck. OM, alltså OM, LH tejpats (bundits, tystats, förblindats etc) med tejp skulle jag inte bli det minsta förvånad om det finns fingeravtryck därvid.
Gäller det båda sidor av tejpen, alltså är tejprullar fenomenalt bra på att fånga upp fingeravtryck, när bara sidan utan klister är exponerad?
2015-09-24, 22:23
Medlem
ME077s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Takbox?
En litauisk takbox.. med litauernas fingeravtryck..?
2015-09-24, 22:24
Medlem
Citat:

När vi ändå önskar kan vi hoppas på lite blod på tejpen också.
2015-09-24, 22:27
Medlem
hasselmuzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nantale
Varför då? Det var ett av byggnaderna som AJ disponerade och som NB och hans bror och fru hade tillgång till, såvitt jag har förstått. AJ gav polisen access till alla byggnader som han har i området. Polisen/ Åklagaren har sagt att de på ett tidigt stadium fattade misstankar mot litauerna, så varför kollade de inte Martorp förrän på torsdagen? Har AJ så många byggnader i området att det tog flera dagar att kolla genom dem?

Min hypotes är att Martorp avsöktes tidigt av bröderna som sedan hävdade att det var avsökt. AJ berättade i någon blaska att hans anställda var med och letade.

Därför dröjde det innan man letade där igen, inte förrän bröderna blev misstänkta - då fattade man att det var bröderna som avsökt Martorp och därför gick man genast efter gripandet dit och hittade Lisa.
2015-09-24, 22:27
Medlem
Men släpp tejpen!

Den är lika aktuell som den där jävla katten som bar in handsken i ladan.
2015-09-24, 22:29
Medlem
ME077s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hasselmuz
Min hypotes är att Martorp avsöktes tidigt av bröderna som sedan hävdade att det var avsökt. AJ berättade i någon blaska att hans anställda var med och letade.

Därför dröjde det innan man letade där igen, inte förrän bröderna blev misstänkta - då fattade man att det var bröderna som avsökt Martorp och därför gick man genast efter gripandet dit och hittade Lisa.

Låter troligt. Minns också ett trådinlägg av en insatt (?) som påstod att åtminstone tillhörigheterna som hittades på fredag eftermiddag hittades på redan avsökt område. Och kroppen hittades ju i närheten av dessa tillhörigheter.
2015-09-24, 22:30
Medlem
Citat:

Utan att vilja vara en alternativteoretiker...

Men tejpen om det nu skulle vara så kan ju faktiskt vara taget från något annat som har varit tejpat, alltså att man återanvänt tejp...
2015-09-24, 22:31
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ME077
Låter troligt. Minns också ett trådinlägg av en insatt (?) som påstod att åtminstone tillhörigheterna som hittades på fredag eftermiddag hittades på redan avsökt område. Och kroppen hittades ju i närheten av dessa tillhörigheter.
Men de hittades inte på Martorp. MPS kom inte till Martorp förrän på kvällen.
2015-09-24, 22:31
Medlem
ME077s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ulf-Utredaren
Men släpp tejpen!

Den är lika aktuell som den där jävla katten som bar in handsken i ladan.
Förklara!
2015-09-24, 22:32
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frijidpink
Utan att vilja vara en alternativteoretiker...

Men tejpen om det nu skulle vara så kan ju faktiskt vara taget från något annat som har varit tejpat, alltså att man återanvänt tejp...
Framförallt kan rullen ha använts av flera.
2015-09-24, 22:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hasselmuz

Som sagt,låter troligt.
Men hur troligt är det då att inte lillebror visste något?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in