2015-09-24, 21:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ME077
Jo i ladan. Men jag bara försöker fundera vilka slags skåp/behållare som kan ha funnits i ladan eller i mjölkrummet. Minns att det ryktades om "foderautomat" tidigare i tråden. Kan sådana funnits i ladan?

Med foderautomat tror jag det menats att det är på Martorp en sådan kan finnas?
2015-09-24, 21:53
Medlem
Tobbe76s avatar
En sak är säker och det är att Aros program ej vet ngt om bevis värdet. Fattar ej att dom kastar ut en sådan här sak, men handlar om tittarsiffror. Bor i Skövde och umgås i kretsar som jobbar med detta både på polis och försvar sidan. Har sagts det är en extremt liten krets inom kretsen av personer som känner till bevisningen. Så att Aros program har fått info om bevis lägger tror jag ej för Femöre. Utan ngn person som vill tjäna en peng till en semesterresa är mer troligt.
Huvudsaken detta klaras upp vem det än nu är som är skyldig.
2015-09-24, 21:53
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ReedMe
Polisen har ju nytta av det här programmet. Nåt måste dom ge tillbaka. Lite byteshandel, typ.

Åklagaren känner sig trygg med bevisningen verkar det som. Kanske valt att läcka lite för att slippa allt tjafs om bevisningen.
Jo, men då ska inte polisen dementera det programmet avslöjar. Bytt är bytt och går inte tillbaka.
2015-09-24, 21:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tobbe76
En sak är säker och det är att Aros program ej vet ngt om bevis värdet. Fattar ej att dom kastar ut en sådan här sak, men handlar om tittarsiffror. Bor i Skövde och umgås i kretsar som jobbar med detta både på polis och försvar sidan. Har sagts det är en extremt liten krets inom kretsen av personer som känner till bevisningen. Så att Aros program har fått info om bevis lägger tror jag ej för Femöre. Utan ngn person som vill tjäna en peng till en semesterresa är mer troligt.
Huvudsaken detta klaras upp vem det än nu är som är skyldig.

Knappast så att han går ut och förstör sitt rykte för att han gissar sig fram till lite saker.
2015-09-24, 21:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Jo, men då ska inte polisen dementera det programmet avslöjar. Bytt är bytt och går inte tillbaka.

Man kanske inte vill skylta heeelt öppet med samarbetet...
2015-09-24, 21:56
Bannlyst
Inte heller i brottsplats Sverige tog de upp varför MGM slutade arbeta som chaufför eller om att en TV försvann från en transport han hade ansvar för, vilket han fick ersätta eller böta för. GT skrev tidigare enligt AB om att en av de häktade var känd sedan tidigare av litauisk polis. Inte heller det togs upp, kanske inte så konstigt att rykten uppstår när så många trådar lämnas lösa.

2013 så kom dock MGM till Blomberg verkar det och då hade redan lillebrodern varit där en tid. totalt 6 år nu närmare bestämt.
http://urbotainskrankthet.spotlife.se/2015/09/24/mord-i-blomberg-martorp-tankbara-motivbilder/
Att lillebror tänkt åka hem för gott är väl också den närmaste större förändring som hänt i anslutning till brottet. Varför det inte borde vara helt långsökt med ett samband, eller ?
2015-09-24, 21:57
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pushallin
Knappast så att han går ut och förstör sitt rykte för att han gissar sig fram till lite saker.
#Tobbe76 föreslog inte att Aro gissade.
2015-09-24, 21:57
Medlem
ME077s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av helsan
Med foderautomat tror jag det menats att det är på Martorp en sådan kan finnas?
Jo det är troligt också. Tänkte bara på att det i ladan/ladorna (bredvid caféet) funnits djur (nöt?) förut, om jag inte minns fel. Tänkte att det stod kvar foderautomater kanske. Men jag kan verkligen inget om sånt.
2015-09-24, 21:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bigrabbit
Det har sagts tdigare blodpå lisas kläder i nån nätblaska väl. Men inte om kläder på henne eller slängda. Men själv tror jag hjälmen.

Jag tror att dom har hittat spår på materialet som kvävde henne, tejp, tyg eller kanske plast. Motivet tror jag var att hon såg någon aktivitet i mjölkrummet som var brottslig, kanske ett annat mord
2015-09-24, 21:59
Medlem
Citat:
#Tobbe76 föreslog inte att Aro gissade.

Sant men samtidigt ifall det inte var från riktigt säkra källor hade han aldrig gått ut med de uppgifterna han gjorde. Han har varit med länge och vet förmodligen mycket väl vilka källor som är säkra och vilka som bara vill tjäna cash...Så allt sådant snack kan man nog bara lägga ner.
2015-09-24, 22:00
Medlem
ReedMes avatar
Citat:

Det är kanske bara en person som läckt. Sen kom det ju fram i programmet att det handlar om kvävning, men att det kommer att stå nåt annat i rättsmedicinarens rapport. Uppgiften var alltså inte fel - än så länge!
2015-09-24, 22:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Poppsan
Jag tror att dom har hittat spår på materialet som kvävde henne, tejp, tyg eller kanske plast. Motivet tror jag var att hon såg någon aktivitet i mjölkrummet som var brottslig, kanske ett annat mord

Mord på vem?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in