Citat:
Ursprungligen postat av
PeoFallmo
Förvirrande dag måste sägas.
Jag har väldigt svårt att se något annat motiv i grunden här än det sexuella.
Unga tjejer försvinner inte bara utan anledning.
Om en man ger sig på en tjej/kvinna och det slutar på detta sätt ser jag bara det som att det är det sexuella eller hat som motivet är det det lutar åt. LH förefaller ju inte ha något hatiskt ex.
Men det kanske aldrig gick så långt som våldtäkt?
Rånteorin, alltså att LH skulle blivit utsatt för ett rånförsök som gått snett, går inte ihop.
Att hon har blivit påkörd och den som körde istället för att kalla på hjälp mördade henne är inte särskilt troligt.
Att hon har kommit på ett pågående inbrott är ju möjligt, men då är ju NB en bra mycket mer korkad person än vad som verkar vara fallet.
Balten ville leva ut sina undertryckta sexuella fantasier som han dragits med så länge.
Docklika tonårsflickor på nätet hade han trånat så länge över, LH var en sådan docksöt tjej.
Då hon uppenbarade sig på orten började litauerns tankar övergå från fantasier till praktisk handling, hur han skulle gå till väga.
Litauern iaktog LH närhelst han fick en chans, LH uppfyllde hans tankar och vardag sen första gången han såg henne. Henne ska jag ha, göra det som jag drömt om.
Han strök omkring som en löpande katt i väntan på ett tillfälle, tillfället kom den dagen han såg henne komma susande förbi på moped, alla tidigare dagar hade hon fått skjuts med bil av sin pappa.
Dödandet kan ha varit hans besatthet vid henne, tanken på att någon annan ska få henne när hon var ouppnåelig för honom, från en annan värld var outhärdlig för honom att bära.
Då livet rann ur henne i hans armar njöt han som aldrig tidigare. Ett lustmord av en djupt störd litauer med perversa tankar han undertryckt så länge han kan minnas.
Ingen annan skulle få
henne.