Citat:
Ursprungligen postat av
TheEyeUSee
text
Vi diskuterar prostitution och sexköpslagen. Du försvarar mäns rätt att köpa sig sex av kvinnor och män. Varför erkänner du inte för dig själv ens, och tar ett ansvar för, att risken för att du just ska ha sex med någon som
inte är där för sexets skull ökar rätt rejält då du betalar för det?
Städare är väldigt långt från samma stigmation som prostituerad. Inte heller blir människor kidnappade och tvingade in i detta yrke speciellt mig veterligen.
Ytterst få? verkligen? Det är ex. antal miljoner barn i sexhandeln världen över, inbillar sig verkligen alla de män som shoppar barn, att barn vill ha sex med dem?
De tär ännu fler miljoner kvinnor som är födda in i prostituion världen över i länder som Indien ex.
Inbilllar sig verkligen de miljoner män som utnyttjar dessa, att de kvinnorna är födda för att gilla att betjäna just dem sexuellt?
Skulle säga precis tvärtom, det verkar vara väldigt många män i världen som går igång på just detta.
Och varför män med lite mer i hjärnbarken ändå tycker det ska vara helt ok och fullt lagligt att köpa sex med detta pågående i världen är mig helt obegripligt.
Citat:
Hänvisar till WW´s frågor. Jag tycker det är oerhört tråkigt att du faller till så låga nivåer att du blandar in barnprostiution i det hela då det är något helt annat. Jag förstår ju varför du gör det och du är inte den enda.
Men det är fegt och det gör diskussionen banal och oerhört meningslös.
Så Mexicos prostituionssituation för tusentals flickor är alltså "något annat"? Vadå "något annat"?
Är det inte prostitution som bygger på exakt samma idé som prostitution i Sverige?
Män som betalar sig förbi ömsesidigheten i sex, som betalar för att slippa behöva bry sig om flickors/ kvinnors lust och fria vilja till sex?
Och är det verkligen "banalt" att ta upp prostituerade villkor världen över? Banalt?
Citat:
Dom män som har sex med barn och trafficking-offer har jag och många med mig inget till övers för och dom ska låsas in för en lång tid framöver precis lika mycket som alla andra som handlar med slavar i alla andra branscher.
Och ändå så tycker du det är helt ok att gå iväg och riskera just bli en sådan man?
Samt att frivilligt ställa dig och bli en del i hela systemet av efterfrågan som driver hela denna business?
Citat:
Det kan man tycka. Men många människor vaknar ändå upp morgonen därpå och undrar vem fan den där fula tjejen/killen som ser helt förstörd ut av bakfyllan är. Många vill gärna bli av med den dom legat med timmarna innan och vill aldrig mer se personen ifråga.
Du försöker få one night stands att låta som en jättefin och ömsint handling. Så är sällan fallet i verkligheten särskilt ofta.
Sedan kör du med ohederligheter igen när du försöker få det att låta som att jag sysslar med vålttäkt. Ska säga dig en sak: jag har ALDRIG någonsin legat med en person som varit alkoholpåverkad.
Och jag har aldrig känt att jag "vill bli av med personen jag legat med timmarna innan och vill aldrig mer se personen i fråga"
Även om jag inte vill bli tillsammans med alla människor jag haft sex med så har det oftast varit människor jag gillat åtminstone.
Jag vet iaf så mycket som att hon inte har några baktankar och har sex med mig av någon annan anledning än pengarna och vet du vad? Det är befriande för det gör att man i en sådan sittuation kan lita på varandra. Hon vet att jag inte kommer att vänta mig något mer än det jag betalat för. Inga krav på samtal dagen efter. Inga förväntningar på att det ska bli något mer. På så sätt är det den ärligaste form av sex som finns.
Sedan, utveckla på vilket sätt hon blir förnedrad. Du tycks tro att sex med en sexsäljare är den värsta sorten av dominant sex som finns där man bara kör på.
Det är uppenbart att du bildat din uppfattning från populärkultur.
I själva verket är allt uppgjort innan, vad som ingår och dessutom kan tjejen alltid ha invändningar mot vissa saker under tiden. Då får man anpassa sig efter det då man bara är en kund. Dessutom är dom flesta eskorttjejer väldigt initiativtagande och styr oftast mer över akten än vad jag gör.
Tror många har liknande erfarenheter.
Inga baktankar?
Så tjejer som har sex pga SIN sexualitet och inte pga sin plånbok har alltså baktankar?
Vadå om jag får fråga? att de är kåta? Ja usch! sånt fult spel.
Det funkar utmärkt faktiskt att vara helt ärlig och säga att du inte är intresserad av mer än sex.
Kallas att vara ärlig och inte lura folk.
Citat:
Därför att det är något som ni kan använda för att byta till er annat som ni vill ha. Förstår inte hur det kan vara en nackdel. Om jag har ärvt en gammal stuga i Tidaholm som jag aldrig någonsin har planer på att bo i eller ens sätta min fot i så har jag ju ändå en bra möjlighet att sälja eller hyra ut stugan till någon som faktiskt vill ha den. Därför är det ju bra för mig att jag fick stugan trotts att jag inte själv vill bo där.
Förstår du?
Varför tror jag att alla kvinnor sysslar med detta frågar du. Jag har inte sagt alla. Jag har sagt dom flesta och det visar ju sig tydligt bara genom att se på hur det ser ut i samhället. Kvinnor väljer inte partners som har lägre lön än dom själva (generellt). Väldigt många fler kvinnor än män skiljer sig om den dom är gift med skulle få sparken. Många kvinnor vill ha ständiga presenter för att uppehålla relationer.
Sällan att det är på samma sätt för män.
Jag tror såklart inte att dom flesta kvinnor medvetet funderar ”hmm, hur ska jag kunna få ut så mycket som möjligt för det här sexet med den här killen”. Men eftersom män har ett större behov av sex så blir det naturligt så att kvinnan kan ha det som ett lockmedel för att få annat. Ingen slump att kvinnor sexstrejkat genom historien.
Jag förstår överhuvudtaget inte varför kvinnor ska tvingas använda sin kropp och sexualitet till att "byta till sig saker med". Kan de inte bara få lov ha sex för att de faktiskt vill ha sex?
VEM är det som sitter med "baktankarna" här egentligen?
Sexualitet och lust är en intim känsla som sitter i alla människor, man byter inte till sig saker med andra känslor: glädje, sorg, ilska etc. Varför ska just sexlust säljas och köpas?
Hade du velat gå omkring och bli betraktad som ett levande "stuga i tidaholm" som folk ska hyra/ köpa, sälja eller renovera för den delen?
Är man inte sexsugen, så ÄR man inte. Detta gäller även för kvinnor.
Vi har haft en kultur nu i åtskilliga tusentals år, där kvinnor aktivt hindrats i att själva få lov försörja sig, istället har deras kroppar och sexualitet används som varor av män att köpas och säljas för att sen ägas av män.
Kvinnor har tvingats ( och tvingas fortfarande på många håll) använda sin kropp till att skaffa sig försörjning/ via att tvingas gifta sig för att få försörjning/ prostituera sig etc.
Detta har inte män behövt eftersom det har varit fritt fram för män att tjäna pengar och ta vilka yrken de nu kunnat.
Därför har du fortsatt idag ett kulturarv där kvinnor ska "köpas" med presenter och uppvaktning av män.
Citat:
Nu är det du som går utanför ämnet. Men nej jag tror inte vi kommer så långt med förbud som du verkar tycka att vi gör. Jag har inte satt mig in i denna frågan och väljer därför att inte diskutera den vidare mer än att jag inte riktigt ser relevansen i att jämföra att sälja sitt hjärta och att sälja en sexuell tjänst. Men för dig kanske sex med någon du inte älskar är detsamma som att dö. Så är det inte för dom som har en mer avslappnad relation till sex.
Du har inte satt dig in i denna fråga och väljer därför att fortsätta köpa sex?
Och var du som frågade varför man skulle sluta köpa sex av fattiga kvinnor utan annat val.
Många barn säljer också sex, som enda utväg till att få mat, knark eller tak över huvudet.
Är det lika ok stoppa kuken i dem? Varför inte i sånt fall?
Exakt samma sak nämligen.
Citat:
Du har dålig koll som vanligt. Av dom bordeller jag har besökt på lite olika ställen och så fungerar det också oftast, så är det en äldre kvinna som äger stället. Tjejerna betalar en viss summa för att hyra in sig alternativt betalar dom en procentsats till ägaren. Tycker du att alla blir uttnyttjade av sina arbetsgivare eller lokalansvariga?
Hallickar fungerar ofta på samma sätt och behöver inte vara negativt även om ordet blivit associerat med dom hallickar som sysslar med trafficking, men så är det långt ifrån alltid. Hallicken tar hand om bokningarna och är dessutom ett bra skydd ifall någon kund skulle vara våldsam eller på annat sätt bete sig illa.
Om det nu fungerar så perfekt, varför börjar du inte jobba själv med att ha sex med 6-7 kunder per dag? jag kan bli din hallick och ta 50% av vad du drar in. Lovar jag ska sköta bokningarna och sparka pungen av alla elaka män åt dig. Du kommer tjäna massor med pengar åt mig och dig och bordellägarinnan av att andra får stoppa in kukar i dig dagarna i ända, är väl toppen, så varför jobbar inte du med detta?
Citat:
Nu börjar du bli riktigt otrevlig i ditt sätt att tillskriva mig saker som du vet att jag inte ens står för. Det är tråkigt för du började för några inlägg sedan åtminstone med en viss respekt i din diskussion. Nu har du fallit till den vanliga nivån som ni moralister sysslar med. Dvs halmgubbar och stigmatisering. Tycker det är trist av dig.
Jag tycker som sagt precis tvärtom att du är rejält otäck i din okunskap, ignorans och enfald och du får därför de svar jag tycker du förtjänar. Jg har illa dold tålamod med vad du står för och sysslar med.