Jag har alltid undrat hur det känns att vara religiös. Jag skulle inte våga mig på att vara religiös med tanke på hur många följdfrågor man får från andra.
Orsaken har med att kristendomen idag har valt att snurra in sig på en psykfalls-inrikting, dvs de bjuder in folk som borde egentligen få rättspsykiatrisk vård, för kristendomens anhängare har allt mer börjat lämna kristendomen för kristendomen, av någon lustig anledning har en fetish att neka naturvetenskapliga bevis.
Ofta hittar man tok inom kristendomen som hävdar att jorden är bara fem tusen år gammal eller att det fanns bara två människor från början, gud skapade ljuset och Jesus återuppstod. Det finns naturvetenskapliga bevis att jorden är äldre än fem tusen år gammal och livet började INTE med lustgården samt ljus är något som kan förklaras med fysik och Jesus återuppstod inte från det döda. De finns alltså bevis på detta.
Men ändå verkar många kristna krydda på sina förklaringar med Sci-Fi att Jesus hade övernaturliga krafter och kunde dessutom pendla mellan himmel och mål som en osynlig hiss.
Där av är jag inte religiös med tanke på att Svenska kyrkan har valt en ny inriktning att bjuda in folk som har psykiska problem eller helt enkelt folk med vilda fantasier. För 200 år sedan så var det ingen kristen som höll på med dessa teorier att Jesus kunde pendla mellan himmel och jord som en osynlig hiss. Det var ingen kristen som höll på med något sektliknande "räcka upp händerna och känn Jesu-värmen"-attityd. Det fanns ingen kristen som kunde bete sig onormalt.
Men idag så kan man hitta diverse flummare och outsider inom Svenska kyrkan eller någon fristående kyrka som vekar ha en skruv lös.
Så då är min fråga till er. Hur känns det att vara kristen?
Jag menar, om ni ska berätta "Jag är kristen". Då lär folk fråga dig om övernaturliga krafter eller "Jaha, vart är Gud då?" Svarar du med "Gud är överallt". Då lär dom gärna vilja ha en källa på detta för dagens människor lever efter bevis, källor och impulsiv reklam på Facebook samt vad är den hetaste populära trenden just nu som kan resultera att man får status om man utför vissa fysiska eller skrivbenta händelser på sociala medier så som "Jag vill hela värden gott. GIlla mitt inlägg. Jag söker uppmärksamhet #HashTagJagÄrGod"
Här har ni en galen kristen sekt som har väldigt många tokstollar med sig. Dom syns dock inte i reklamen som dom marknadsför, men vissa utav dom bedriver exorcism mot ledvärk. Tro mig. Jag har sett det. Jag kan säga er att det fungerade inte...
http://pannkakskyrkan.se/