2020-10-20, 16:49
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sepiritz
Blindskrift, eventuellt.
).
När jag föreslår att du kan lära dig blindskrift säger du ju att blindskrift inte är något argument för Atlanten, och därför har blindskrift ingen tyngd som Atlanten.

Lycka till!
Citera
2020-10-20, 17:30
Medlem
AskMeAboutJesuss avatar
Citat:
Och om jag då påstår att bakom cybervärlden finns cybercybervärlden och det är DEN du borde fokusera på, hade du omvänt dig? Om inte, varför skulle vi bry oss om dina påståenden om cybervärlden?
Mina påståenden är en liknelse. Hur man kan leva i en värld men ha möjlighet till ett liv i en mer fullkomlig värld.

Vad jag säger saknar betydelse, jag har inte den kunskapen, men Jesus sa att han kom från en annan värld för att meddela oss ett gädjebudskap och ett budskap om vår världs förgänglighet. Den som kan tro på Jesus har tillgång till hans information.
Citera
2020-10-20, 17:40
Medlem
Caloviuss avatar
Citat:
Så du kan inte bemöta det? Ok.
Hypotetiska diskussioner?
Citera
2020-10-20, 19:51
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AskMeAboutJesus
Mina påståenden är en liknelse. Hur man kan leva i en värld men ha möjlighet till ett liv i en mer fullkomlig värld.

Vad jag säger saknar betydelse, jag har inte den kunskapen, men Jesus sa att han kom från en annan värld för att meddela oss ett gädjebudskap och ett budskap om vår världs förgänglighet. Den som kan tro på Jesus har tillgång till hans information.
Amen

Vishet detta du säger
Citera
2020-10-21, 14:22
Medlem
Sepiritzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LadySweden
Att argumentet Gud saknar vikt för dig är självklart, precis som att argumentet 10X10=100 är viktlöst för den som inte kan räkna till 10.
Dina vikter säger ingenting om argumentet.

.... Men nu ger jag upp, jag börjar fundera över om botar tagit över forumet...

Förutom då att talet 10 kan demonstreras för den som inte kan räkna till 10.
Citera
2020-10-21, 14:26
Medlem
Sepiritzs avatar
Citat:
När jag föreslår att du kan lära dig blindskrift säger du ju att blindskrift inte är något argument för Atlanten.
Demonstrera gärna hur du menar.
Citera
2020-10-21, 14:27
Medlem
Sepiritzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Calovius
Hypotetiska diskussioner?

Ja, då det handlar om en värderingsfråga kan hypotetiska exempel demonstrera om din logik håller. Men det är klart, innehåller argumentet ingen logik kan du ju omöjligt ställa upp på det.
Citera
2020-10-21, 16:47
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:

Citat:
Alla lär sig inte att räkna till tio.

Om vi kan vara överens om att detär ett problem för människor som vill vidga sina perspektiv att de väger sina argument så som tyngre än meningsmotståndare så har vi en gemensam ingång. Man kan kalla den ingången för att den blinde anar att det här finns mer att se än han gör.

En av blindskriftens bokstäver är att förstå på vilket vis detta vägande av argument begränsar oss, och att kunna se varför vi väger och mäter som vi gör. Historiens filosofer hade god insyn i sådant.

Man lär sig inte hela alfabetet på en gång, och ingen försöker lära sig något denne inte ser någon nytta med.
Citera
2020-10-21, 16:54
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:

Citat:

Om vi kan vara överens om att detär ett problem för människor som vill vidga sina perspektiv att de väger sina argument så som tyngre än meningsmotståndare så har vi en gemensam ingång. Man kan kalla den ingången för att den blinde anar att det här finns mer att se än han gör.

En av blindskriftens bokstäver är att förstå på vilket vis detta vägande av argument begränsar oss, och att kunna se varför vi väger och mäter som vi gör. Historiens filosofer hade god insyn i sådant.

Man lär sig inte hela alfabetet på en gång, och ingen försöker lära sig något denne inte ser någon nytta med.
Citera
2020-10-21, 17:01
Medlem
Citat:

Ja du har sagt det här två gånger. Du är en muslimsk bot som vill slakta alla icke muslimer. Men du behöver inte bekymra dig om eftervärlden.
Citera
2020-10-21, 17:34
Medlem
Caloviuss avatar
Citat:
Ja, då det handlar om en värderingsfråga kan hypotetiska exempel demonstrera om din logik håller. Men det är klart, innehåller argumentet ingen logik kan du ju omöjligt ställa upp på det.

Jag håller mig till verkliga diskussioner, ta du de hypotetiska diskussionerna om du kan. Lycka till!
Citera
2020-10-21, 19:20
Medlem
Kung_Ingentings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nerdnerd
Du menar att ditt kassa argument blir bra om det riktas mot det som du tycker är dåliga saker. Du menar att ändamålet helgar medlen. Det tycker jag är att bete sig som ett rikspucko.

Om det är om hotet att brinna i helvetet som ditt egentliga argument bygger på, är det nog DET du bör tala om. Så blir det iaf lättare att förstå, vilket ju är en viktig poäng för dig.
Nej, jag menar att ett argument som är kass om det riktas mot en sak kan vara bra om det riktas mot en sak som är helt annorlunda. Till exempel kan ett argument som handlar om hur dåligt något är designat vara ett riktigt bra argument om det riktas mot något som är designat, men det kan vara riktigt dåligt om det riktas mot något som inte är designat.
Till exempel så kan ett argument som använder människans anatomi för att påvisa att en stols ryggstöd är dåligt designad vara ett bra argument. Men att använda människans anatomi för att påvisa att ett träd är dåligt designat är ett dåligt argument.

Eller så kan det vara ett bra argument om man påvisar att ett gudomligt designat regelverk är dåligt designat. Men det är ett dåligt argument att påvisa att "naturlagarna" är dåligt designade.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in