2015-09-24, 12:00
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av stiffUpper-lip
Varför var lillebrodern då så upprörd efter förhöret igår?

Lillebror surar då han förstår att storebror ljugit och inte är så hyvens som han trott?
2015-09-24, 12:00
Medlem
ReedMes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
SVT Väst: Utredare dementerar dödsorsak i Lisa Holm-fallet

Jaha, vad ska man tro nu då?

Dödsorsaken är alltså inte kvävning då. Jag sätter en peng på att hon dog av våld mot huvudet.

Att det är frågan om mord har dom ju konstaterat. Skulle gissa på ett våldtäktsförsök som gick fel. GM avbryter för det mesta om offret råkar dö.
2015-09-24, 12:06
Medlem
Gusselbys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FUP-12
Givet att beskrivningen av LH är korrekt och om det är som polisen säger - att det inte kommer att anges någon form av kvävning i det rättsmedicinska utlåtandet - så skulle ett alternativ kunna vara stressutlöst kardiomyopati som ledde fram till hjärtsvikt.

Helt enkelt, GM täckte över allt utom näsborrarna. När det blev svårt att andas och munnen dessutom var övertäckt ökade stressnivåerna, belastade hjärtmuskeln och ledde fram till akut hjärtsvikt.

Det finns gott om exempel på att även unga personer, utan tidigare historik av hjärtproblem, har avlidit genom dessa mekanismer.
Det var just det jag undrade över. Även om du inte svarade mig så tackar jag så mycket för ditt inlägg.
2015-09-24, 12:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ME077
Konstigt om Hasse Aro & co totalt skulle vilja riskera sin trovärdighet genom falska uppgifter.

"- Det är beklagligt att den här typen av uppgifter kommer ut. Jag vet inte var de här uppgifterna kommer i från, men de kommer i alla fall inte från min personal, säger Lars Johansson."

http://www.sla.se/skovde/2015/09/24/nya-uppgifter-lisa-holm-dog-av

Då är det väl någon annan "personal" som har tröttnat på den här halvtaskiga utredningen.
2015-09-24, 12:09
Medlem
ReedMes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FUP-12
Givet att beskrivningen av LH är korrekt och om det är som polisen säger - att det inte kommer att anges någon form av kvävning i det rättsmedicinska utlåtandet - så skulle ett alternativ kunna vara stressutlöst kardiomyopati som ledde fram till hjärtsvikt.

Helt enkelt, GM täckte över allt utom näsborrarna. När det blev svårt att andas och munnen dessutom var övertäckt ökade stressnivåerna, belastade hjärtmuskeln och ledde fram till akut hjärtsvikt.

Det finns gott om exempel på att även unga personer, utan tidigare historik av hjärtproblem, har avlidit genom dessa mekanismer.

Det där låter intressant. Det har jag aldrig hört tidigare. Så skulle det mycket väl ha kunnat gått till.

Skulle det kunna påvisas med ett blodprov? Vet du hur lång tid en sån analys tar i så fall?
2015-09-24, 12:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av helsan
Det är detta jag tolkar som enbart ett objektivt uttalande som inte säger något om att polisen inte tror att dom har rätt man:

Att vi håller så här tätt beror på att vi inte har något erkännande från någon person. Den dagen det blir någon som erkänner detta måste vi ha en del uppgifter kvar så att vi kan kolla så att det inte är någon som falskt erkänner ett sådant här brott.

Gör samma tolkning som du ang. uttal från LJ.

Det är bara dumheter. Lars Hypotesen Johansson och hans "personal" har tidigt låst fast sig i sin tunnel ("kurdspår" eller för att ta Helena Andersson-fallet ett "narkotikaspår"). Ett erkännande" från mgm behöver tydligen inte stärkas något särskilt. Snacka om brist på att jobba förutsättningslöst. Man häpnar.
2015-09-24, 12:16
Medlem
Gusselbys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blackmolly123
Lillebror surar då han förstår att storebror ljugit och inte är så hyvens som han trott?
Precis min tanke. Men det skulle innebära att lillebror B inte är inblandad alls och varit ovetande. (Han kan ju för det ha anat eller tänkt tanken.) Det gör ändå att man blir lite tveksam, skulle NB isåfall ha agerat helt ensam? Nnn...Om han fått hjälp har och har jag iofs haft lättare att tänka på hustrun som ev medhjälpare. Och inget är klart på långa vägar än, ingen är dömd, finns lite utrymme för annan gm.
2015-09-24, 12:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rotesau
Någon inom utredningen eller ev genom andra hand, som polar med någon inom redaktionen för Brottsplats Sverige.

Det ser ut som det har skett informationsutbyte i ganska snabb ordning, så troligtvis inga "mellanhänder"
Borde inte vara en stor sak för LJ & Co att röka fram läckan.

Och meddelarfriheten? Som är grundlag.
2015-09-24, 12:18
Medlem
Shrinks avatar
Oj vilken raketfart det blev här inne idag!!! Farbror Hasse har tryckt på PR knappen. Det sitter ett gäng 20 åringar i researchgruppen och ringer runt. Hasse har fullt upp med att skriva manus så han kollar in då och då. Han lät ju inte speciellt säker på sin sak. Inget är hugget i sten ännu. Han lovar mer "avslöjanden" i kväll. Mmmm!!

Det enda som kanske är relativt säkert är att hon inte blivit våldtagen. Lars Johansson uttryckte ju sig om en osäker motivbild som i vart fall jag tolkade som att de inte funnit någon sperma av MGM. Om de funnit detta så hade läget naturligtvis varit annorlunda.
2015-09-24, 12:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stiffUpper-lip
Varför var lillebrodern då så upprörd efter förhöret igår?

Att bli orättvist behandlad kan göra vem som helst upprörd.
2015-09-24, 12:19
Medlem
Gusselbys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ReedMe
Det där låter intressant. Det har jag aldrig hört tidigare. Så skulle det mycket väl ha kunnat gått till.

Skulle det kunna påvisas med ett blodprov? Vet du hur lång tid en sån analys tar i så fall?
Tänk bara på att det inte alls har nämnts något som helst om detta av dem som vet något. Det är bara en tänkt ev möjlighet.
2015-09-24, 12:19
Medlem
henkesss avatar
Hasse Aro lika vilsen som vanligt.

Tv4 morgon soffan:
Vi har läst att det ska presenteras nya uppgifter i fallet lisa holm.
Gomorron Hasse, vad är det du har kommit på?

Hasse Aro:
Jag har inte kommit på någonting. Men jag har en mycket kompetent
personal. Så Vi har en del nya detaljer i fallet.

Tv4 morgon soffan:
Vilka då?

Hasse Aro:
Ja öhh Nu sätter du mig lite på väggen här. Jag vet inte exakt vilka
uppgifter jag törs säga just nu.

Tv4 morgon soffan:
Det som kvällstidningarna säger är att lisa holm dog av kvävning,
och saknas spår av sexuella övergrepp. Och att kroppen har flyttats efter hennes död.

Hasse Aro:
Öhh just det precis, att den skulle flyttats en bit öhh från platsen där hon hittades ja.

Tv4 morgon soffan:
Innebär det att du har fler information som kommer i programmet ikväll?

ja öhh vi har lite fler.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in