2015-09-24, 10:49
Medlem
Gusselbys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maya35
Bevisningen är jättebra enligt Hasse Aro.
Ganska bra sa han väl.
2015-09-24, 10:51
Medlem
Theforeigners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maya35
Bevisningen är jättebra enligt Hasse Aro.

Så här EXAKT sa Hasse Aro om hur an anser att bevisningen är :"Att bevisningen är ganska bra"

och alltså INTE "jättebra".

Störande när folk felciterar bara för att försöka gynna sitt eget syn på fallet.
2015-09-24, 10:54
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Gusselby
Ganska bra sa han väl.
Ja, du har rätt.
2015-09-24, 10:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rotesau
Någon inom utredningen eller ev genom andra hand, som polar med någon inom redaktionen för Brottsplats Sverige.

Det ser ut som det har skett informationsutbyte i ganska snabb ordning, så troligtvis inga "mellanhänder"
Borde inte vara en stor sak för LJ & Co att röka fram läckan.

Man ska nog vänta tills efter kvällens program innan man drar slutsatsen att information läckt Vi vet inte vad som kommer sägas och hur "informationen" kommer förklaras förrän vi ser programmet.
2015-09-24, 11:03
Medlem
XeniaOnatopps avatar
SVT Väst: Utredare dementerar dödsorsak i Lisa Holm-fallet
Citat:
– I den rättsmedicinska världen är kvävning ett jättestort begrepp. Det kan handla om allt från att luftvägarna täpps igen med något till att någon hängs.

Men har kvävning varit en del av händelseförloppet?

– Det råder yppandeförbud, så det enda jag konstaterar är att dödsorsaken inte är kvävning, säger Lars Johansson och fortsätter:

Jaha, vad ska man tro nu då?
2015-09-24, 11:07
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av helsan
Man ska nog vänta tills efter kvällens program innan man drar slutsatsen att information läckt Vi vet inte vad som kommer sägas och hur "informationen" kommer förklaras förrän vi ser programmet.

Ja, det har du helt rätt i. Jag spånar lite i förväg bara..

Hasse Aro står live i TV4 ikväll. Pusselbitarna kan möjligtvis kommit till landning då, så det blir väl tv-soffan ikväll
2015-09-24, 11:09
Medlem
MissJaneMarples avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp

Har faktiskt redan skrivit om det.

Källa aftonbladet: http://www.aftonbladet.se/nyheter/article21465931.ab

”Kommer inte vara officiell dödsorsak”
Men spaningsledaren Lars Johansson förnekar uppgiften om kvävningen.
– Det kommer inte vara den officiella dödsorsaken som vi kommer att gå ut med. I övrigt kan jag inte kommentera de andra uppgifterna som presenteras, säger han till Aftonbladet.
Så det är felaktigt att Lisa Holm har kvävts till döds?
– Jag säger inte mer än att det inte kommer vara den officiella dödsorsaken. Det är en mängd uppgifter som cirkulerar runt, och jag kan tycka att det är tråkigt när det spekuleras. Vi har sagt flera gånger att vi inte kommer att gå ut med information innan åtalet är framlagt, säger han, och fortsätter:
– Det är ju så att vi inte har något erkännande i det här fallet. Om det skulle komma in en person som erkänner så måste vi ha skyddade uppgifter som gör att vi kan bedöma det personen säger

Det fetade: det mycket tyder på ett erkännande utanför de tre misstänkta som utredas, det är därför åtalet blev inte av. Polisen är förvirrad men inte åklagaren tror jag.
2015-09-24, 11:16
Medlem
rotesaus avatar
Citat:

Okej.
Undrar om man ska backa bandet lite.

Det blev rörigt tidigare gällande obduktionsprotokoll, och begäran om kompletterande uppgifter om detsamma.
Ungefär simultant som det rapporterades att utredningen består i en liten tight skara, med insyn.

En inledande bedömning som kanske delades runt inom utredningen, för att därefter preciseras (kanske ändras helt) genom en komplettering/ändring som inte lika många med insyn, fått ta del utav.

Det kan således handla om förlegade uppgifter, utlämnat av någon som inte haft färskaste info?

Citat:
Ursprungligen postat av MissJaneMarple

– Det kommer inte vara den officiella dödsorsaken som vi kommer att gå ut med. I övrigt kan jag inte kommentera de andra uppgifterna som presenteras, säger han till Aftonbladet.
– Jag säger inte mer än att det inte kommer vara den officiella dödsorsaken. Det är en mängd uppgifter som cirkulerar runt, och jag kan tycka att det är tråkigt när det spekuleras. Vi har sagt flera gånger att vi inte kommer att gå ut med information innan åtalet är framlagt, säger han, och fortsätter:
– Det är ju så att vi inte har något erkännande i det här fallet. Om det skulle komma in en person som erkänner så måste vi ha skyddade uppgifter som gör att vi kan bedöma det personen säger

Det fetade: det mycket tyder på ett erkännande utanför de tre misstänkta som utredas, det är därför åtalet blev inte av. Polisen är förvirrad men inte åklagaren tror jag.

Skillnaden består i:

"– Det råder yppandeförbud, så det enda jag konstaterar är att dödsorsaken inte är kvävning, säger Lars Johansson"

Källa:
http://www.svt.se/nyheter/regionalt/vast/utredare-dementerar-dodsorsak
Senast redigerad av rotesau 2015-09-24 kl. 11:24.
2015-09-24, 11:18
Medlem
MeMajks avatar
Citat:

Det LL säger är att Lisa inte strypts, hängts, fått luftvägarna tejpade med silvertejp och därmed inte kunnat andas, inte satt ett astrakanäpple i halsen, inte spänt hakremmen till hjälmen för hårt, eller på något annat sätt fått luftvägarna blockerade. Utan att dödsorsaken är en helt annan
2015-09-24, 11:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MissJaneMarple

Själv tror jag att det beror på ifall nån quick-wannabe ska erkänna. Ingen annan misstänkt som utreds.
2015-09-24, 11:22
Medlem
Dementerat! Jaha tillbaka på ruta ett då, kan handsken ha blåst in i ladan.... 😜
2015-09-24, 11:26
Medlem
ME077s avatar
Tycker allt mer tyder på att hon hittats med tejp över mun/ansikte, i ett skåp, fast med fler kraftigare skador på kroppen. Första prognosen var kvävning, men efter massa kompletterande undersökningar visar det sig att det sannolikt var en annan dödsorsak. Kan ju också vara så att rättsläkaren inte är 100 procent säker.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in