2015-09-24, 10:21
Medlem
styrlunds avatar
Finner det intressant att polisen tillbakavisar tv4's uppgifter med att säga; Det kommer inte vara den OFFICIELLA dödsorsaken.
Finns det en officiell och en inofficiell dödsorsak?
2015-09-24, 10:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
En annan tolkning är att LJ sökt förklara att man så länge utredningen varar (förhör med AB/IB i går: fm resp. em) väljer att lägga lock på utredningen och inte ämnar avslöja dödsorsaken. - När åklagaren med sin "starka bevisning", sitt "tunga" blod-DNA, 5-6 sidor vittnesuppgifter mm, väcker åtal den 7 oktober (eller om han få ett par veckor till på sig) lär han ha en gärningsbeskrivning. I FUP:et kan heller inte så gärna obduktionsprotokollet mörkas: det protokoll åklagaren tvingades begära att rättsläkaren kompletterade med sannolik dödstidpunkt.

Dödsorsaken kan vara partiell eller total syrebrist.

Det är detta jag tolkar som enbart ett objektivt uttalande som inte säger något om att polisen inte tror att dom har rätt man:

Att vi håller så här tätt beror på att vi inte har något erkännande från någon person. Den dagen det blir någon som erkänner detta måste vi ha en del uppgifter kvar så att vi kan kolla så att det inte är någon som falskt erkänner ett sådant här brott.

Gör samma tolkning som du ang. uttal från LJ.
2015-09-24, 10:23
Medlem
andersaanderssonas avatar
Någonting är i grunden fel.

Men vad.

Kolla på det som sticker ut.

Hela världens historiska mord är ett statistiskt facit.

Där inte någon mig veterligen har snitslat banan till offrets sista vila för att undgå upptäckt.
Inte ens när de är desperata.

Alla har lämnat dessa ledtrådar på mordplatsen.

Eller lämnat dessa via sin flyktväg från liket.
Senast redigerad av andersaanderssona 2015-09-24 kl. 10:25.
2015-09-24, 10:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gosif
Kan vara många anledningar. Han vill inte ha med det att göra. Han kanske ens vill bli dömd för dråp, vem vet egentligen... Kan vara exakt vad som helst.

Han vill nog inte bli dömd över huvud taget. Men att han är på det klara med att det är för mord han kommer åtalas för, om det blir åtal, den instinkten borde finnas? Månader i häktet och ett förmodat stundande åtal och fortsätter stoppa huvudet i sanden när han inte själv var den som dödade utan en tegelsten finner jag osannolikt. Då tror jag mer att han är oskyldig än att han fortsätter hålla tyst om det.
2015-09-24, 10:32
Medlem
MissJaneMarples avatar
Källa aftonbladet: http://www.aftonbladet.se/nyheter/article21465931.ab

”Kommer inte vara officiell dödsorsak”
Men spaningsledaren Lars Johansson förnekar uppgiften om kvävningen.
– Det kommer inte vara den officiella dödsorsaken som vi kommer att gå ut med. I övrigt kan jag inte kommentera de andra uppgifterna som presenteras, säger han till Aftonbladet.
Så det är felaktigt att Lisa Holm har kvävts till döds?
– Jag säger inte mer än att det inte kommer vara den officiella dödsorsaken. Det är en mängd uppgifter som cirkulerar runt, och jag kan tycka att det är tråkigt när det spekuleras. Vi har sagt flera gånger att vi inte kommer att gå ut med information innan åtalet är framlagt, säger han, och fortsätter:
– Det är ju så att vi inte har något erkännande i det här fallet. Om det skulle komma in en person som erkänner så måste vi ha skyddade uppgifter som gör att vi kan bedöma det personen säger

Det fetade: det mycket tyder på ett erkännande utanför de tre misstänkta som utredas, det är därför åtalet blev inte av. Polisen är förvirrad men inte åklagaren tror jag.
Senast redigerad av MissJaneMarple 2015-09-24 kl. 10:38.
2015-09-24, 10:33
Medlem
Klart som fan Aro har fått bästa möjliga insidertips. Och klart som fan spaningsledaren inte vet vem, så han vet inte om det från nån i hans grupp. Men det är det!

"Inte officiella dödsorsak" . Men det är officiellt om man läser mellan raderna. Och om 2 veckor även på offentligt papper.
Senast redigerad av Bigrabbit 2015-09-24 kl. 10:36.
2015-09-24, 10:33
Medlem
XeniaOnatopps avatar
TV4Play: Hasse Aro: "Nära lösning i fallet Lisa Holm"
Citat:
Nya uppgifter i TV4:s nya program Brottsplats Sverige. Hasse Aro är med på telefonen och berättar mer om fallet Lisa Holm.
Längd: 2:04 min
2015-09-24, 10:35
Medlem
ME077s avatar
Stod nyss i ab att de andra två sannolikt inte kommer att åtalas, "enligt uppgift".
2015-09-24, 10:41
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bigrabbit
Klart som fan Aro har fått bästa möjliga insidertips. Och klart som fan spaningsledaren inte vet vem, så han vet inte om det från nån i hans grupp. Men det är det!

"Inte officiella dödsorsak" . Men det är officiellt om man läser mellan raderna. Och om 2 veckor även på offentligt papper.

Någon inom utredningen eller ev genom andra hand, som polar med någon inom redaktionen för Brottsplats Sverige.

Det ser ut som det har skett informationsutbyte i ganska snabb ordning, så troligtvis inga "mellanhänder"
Borde inte vara en stor sak för LJ & Co att röka fram läckan.
2015-09-24, 10:42
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
TV4Play: Hasse Aro: "Nära lösning i fallet Lisa Holm"
Längd: 2:04 min

Bevisningen är jättebra enligt Hasse Aro.
2015-09-24, 10:44
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ME077
Stod nyss i ab att de andra två sannolikt inte kommer att åtalas, "enligt uppgift".
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article21465931.ab
Citat:
Åtalet mot den mordmisstänkte 35-åringen väntas komma in till tingsrätten den 7 oktober. De andra två kommer enligt uppgift till TV4 troligen inte att åtalas.
Perfekt. Då vet man det också.
2015-09-24, 10:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ME077
Varför var lillebrodern då så upprörd efter förhöret igår?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in