2015-09-24, 09:20
Medlem
Bluebeast72s avatar
Lerduveskytte räcker väl, du ska inte ha en egen pjäs med den attityden. Lite clayskytte gör din dag.
Citera
2015-09-24, 09:36
Medlem
garm76s avatar
Det beror lite på hur stora händer du har, köp det största som du får in i näven och utgå därifrån.

För det kan vara rogivande att träffa målet emellanåt.
Citera
2015-09-24, 18:04
Medlem
Pungsvings avatar
Om det bara är target shooting du ska hålla på med så välj en long slide modell. Om du vill ha en allt-i-allt pistol så rekommenderar jag Remington 1911 R1.
Citera
2015-09-24, 18:22
Medlem
Skyggedanss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fastbuckfreddie
SJUKT BANAN. Freudiansk felskrivning eller vad ?

Men är det verkligen bara att gå in och köpa en pistol så där utan vidare ?

LOL ja lite freudianskt kanske det var. Har börjat med alla dessa små typos plötsligt.

Nja riktigt så enkelt är det inte. För CA är det en 10 dagars waiting period. Väl hos vapenhandlaren måste du göra ett litet test på 30-frågor (måste klara 75% av dem). Men det är enkelt, bara att läsa denna study guide. Sen måste du bevisa att du bor i Kalifornien, och bevisa att du har en gun storage box ($20-30 på Walmart). Du måste också betala $25 för en background check och lämna fingeravtryck (fucking fascists am I right?). Det sista du måste göra är en safety demonstration av pistolen du vill köpa.
Citera
2015-09-24, 18:41
Medlem
Skyggedanss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pungsving
Om det bara är target shooting du ska hålla på med så välj en long slide modell. Om du vill ha en allt-i-allt pistol så rekommenderar jag Remington 1911 R1.

Ja den var nice! Som jag förstår det har 1911orna lite större kaliber också. Tror den vanligaste kalibern för polis/FBI är 9mm.

När jag tittar på denna bild känns .45 eller 10mm bra. Jag vill som sagt ha lite tryck i pickadollen.
Senast redigerad av Skyggedans 2015-09-24 kl. 18:53.
Citera
2015-09-24, 18:52
Medlem
Skyggedanss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av garm76
Det beror lite på hur stora händer du har, köp det största som du får in i näven och utgå därifrån.

För det kan vara rogivande att träffa målet emellanåt.

Utmaning är bra. Då blir man glad när man väl lyckas.

Jag tror stenhårt på en 1911. Dessa två ser tilltalande ut:

http://pics.gunbroker.com/GB/508374000/508374470/pix789024148.jpg
http://www.sigsauer.com/upFiles/catalog/product/1911T-45-TME-LARGE.jpg

Ser ut att ha bra tryck!

Citat:
Ursprungligen postat av Bluebeast72
Lerduveskytte räcker väl, du ska inte ha en egen pjäs med den attityden. Lite clayskytte gör din dag.

Freedoms, man. Use 'em or lose 'em.
Citera
2015-09-24, 21:05
Medlem
problemformulerarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jagarmeisteren
Sen hoppas jag inte du bor i sverige och har planer om att köpa den legalt , för så har du 1-2 år plinkande med .22 framför dig innan du kan köpa nånting öht

Kan ju inte skada. Nu vet jag ju ingenting om sånt här, men jag har fått för mig att seriösa pistolskyttar alltid har en .22:a också. Först har de sin favoritkanon, och sedan har de .22:an att lära sig skjuta. Ammunitionen till en stor kanon är inte billig.
Nu var det ju inte TS viktigaste mål, men det kan ju vara kul att träffa det man siktar på. Annars kan man ju lika gärna skjuta upp i luften eller ner i marken framför sig.
Citera
2015-09-26, 16:51
Medlem
Rickenbacker69s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av problemformulerarn
Kan ju inte skada. Nu vet jag ju ingenting om sånt här, men jag har fått för mig att seriösa pistolskyttar alltid har en .22:a också. Först har de sin favoritkanon, och sedan har de .22:an att lära sig skjuta. Ammunitionen till en stor kanon är inte billig.
Nu var det ju inte TS viktigaste mål, men det kan ju vara kul att träffa det man siktar på. Annars kan man ju lika gärna skjuta upp i luften eller ner i marken framför sig.

I Sverige är man oftast tvungen att köpa en .22:a som första vapen, och de är förstås utmärkta för mängdträning. Men det är ju roligare att skjuta grovt .

Beroende på budget så skulle jag nog rekommendera något roligt i 9mm, t ex en CZ SP-01 Shadow. Fantastiskt välskjutande pistol, och den kalibern är nog den billigaste grova du hittar i vilket land som helst. En 1911 i .45ACP är aldrig fel heller, men det kostar lite mer per smäll.

Om du har en skjutbana i närheten kan du ju alltid gå dit och be att få hyra lite olika pistoler, så du kan se vad som passar dig bäst innan du köper.
Citera
2015-09-26, 17:11
Medlem
Mr.Wolfs avatar
Jag ska sälja två DE nu,en 44 och en 50,fixa licensen bara.....bra tryck i bägge, stora, grova och tunga. Du få skiten billigt..... För skit är faktiskt just vad det är.
Citera
2015-09-26, 18:04
Medlem
Perfect10s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Wolf
Jag ska sälja två DE nu,en 44 och en 50,fixa licensen bara.....bra tryck i bägge, stora, grova och tunga. Du få skiten billigt..... För skit är faktiskt just vad det är.

Varför behövdes det 2st för att du skulle inse det?
Citera
2015-09-26, 19:56
Bannlyst
Första gången jag sköt med pistol var vid Norrmalms polisstation när jag var 4 år. Klart det var coolt då.. inte många dagisbarn kommer ner i den skyttelokalen...

Men som stress-relif kommer inte vapen att funka. Och tro mig, om du tar in ett vapen i räkningen så kommer det garanterat gå åt helvete!
Senast redigerad av Jarlsberg 2015-09-26 kl. 20:00.
Citera
2015-09-26, 21:04
Medlem
Perfect10s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jarlsberg
Men som stress-relif kommer inte vapen att funka. Och tro mig, om du tar in ett vapen i räkningen så kommer det garanterat gå åt helvete!

Mjo, om man verkligen går in för banskyttesporten kan det fungera. Nu känns dock inte OP som någon som är ute efter att jaga innertian på 25 yrds.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in