Citat:
Ursprungligen postat av
problemformulerarn
Kan ju inte skada. Nu vet jag ju ingenting om sånt här, men jag har fått för mig att seriösa pistolskyttar alltid har en .22:a också. Först har de sin favoritkanon, och sedan har de .22:an att lära sig skjuta. Ammunitionen till en stor kanon är inte billig.
Nu var det ju inte TS viktigaste mål, men det kan ju vara kul att träffa det man siktar på. Annars kan man ju lika gärna skjuta upp i luften eller ner i marken framför sig.
I Sverige är man oftast tvungen att köpa en .22:a som första vapen, och de är förstås utmärkta för mängdträning. Men det är ju roligare att skjuta grovt

.
Beroende på budget så skulle jag nog rekommendera något roligt i 9mm, t ex en CZ SP-01 Shadow. Fantastiskt välskjutande pistol, och den kalibern är nog den billigaste grova du hittar i vilket land som helst. En 1911 i .45ACP är aldrig fel heller, men det kostar lite mer per smäll.
Om du har en skjutbana i närheten kan du ju alltid gå dit och be att få hyra lite olika pistoler, så du kan se vad som passar dig bäst innan du köper.