Citat:
Ursprungligen postat av
Månsan
Hade de som försvarar Ipsos låtit 8% passera som troligt?
Jag arbetar på en synnerligen PK-infekterad arbetsplats, och jag upplever att efter "Yougov-debaclet" med DN rubriken "SD är inte störst" så vet även de mest PK-indoktrinerade individerna hur det egentligen ligger till. Jag förstår på riktigt inte vem Wolodarski tror sig lura.
Efter sommarens stök och Yougov och nu senast EUs och Tysklands "hjälp i närområdet"-utspel i den av Erdogan regisserade lycksökarfolkvandringen från Syrien har SD-kritiken i det närmaste upphört i sin helhet. Under de inledande dagarna av "lycksökarfolkvandringskrisen" så hördes föraktfulla "SD vill ju egentligen inte hjälpa, bara på plats pfffffhh!"-kommentarer, men dom lyser nu helt med sin frånvaro; likaså är det en sanning att om SD inte är störst, så är dom iallafall näst störst.
Vi har sett samma mönster som när 20%-nivån passerades. Inzio, Yougov och Sentio är de som driver dom andra institutet uppåt sakta men säkert. Samma mönster kommer att ses nu när SD är eller är på väg att etablera sig som största parti.
DN fungerar som vi alla vet, efter Wolodarskis inträde, bäst som kontraindikator. Läser man något i Wolodarskis DN så vet man iallafall att så kan det ändå inte vara.
Business as usual således.