Citat:
Ursprungligen postat av
HC47
Om att samla in underskrifter till att starta företag. Behöver man ens det?
Vad tror du att de skulle ha en eventuell underskrift till? Antagligen skulle de väl ha den till något.
Jag kan tänka mig att de skulle typ starta ett kommanditbolag, med BO som komplementär, sedan beställa varor och tjänster, tömma företaget och sätta det i konkurs, där BO då skulle bli ansvarig för skulderna. Eller något liknande målvaktsupplägg.
Ambitionen var kanske att BO skulle tycka det var typ "häftigt" eller "kul" att starta ett företag, och att han inte förstod vad det skulle innebära.
Kunde förresten vara intressant att undersöka vilka företag som ansökts om registerering i Varberg, mellan den 8 augusti och 21 september. Antagligen närmare den 8 augusti. Kanske går att se via typ Infotorg? Någon som har tillgång?
Citat:
Ursprungligen postat av
BerraTraesk
Hur menar du? På vilket sätt skulle den uppgiften tyda på att gm är här långvarigt?
Därför att det tar ett tag att starta ett företag, och hinna dra vinning av det. Dessutom tror jag att BO och GM kommunicerade med varandra på svenska, vilket också tyder på att GM vistas här långvarigt.