2015-09-23, 14:30
Medlem
Dr.Katis avatar
Så där ser inte iranierna, som jag skrev om på förra sidan, i Stockholm ut.
Citera
2015-09-23, 14:59
Medlem
JackBlacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av quezen
Kan någon förklara för mig hur man kan streama en mans ansikte för ha lurat en handikappad på 1000 kr , men aldrig med män som våldtagit?

Jag menar, jag förstår att man inte alltid har personen på bild, men fantom bilder finns och det vill man aldrig gå ut med om etniciteten är fel.
Det beror på hur polisens utredning går. Man vill alltid undvika att gå ut med bild (fantombild inräknat) för när den misstänka brottslingens utseende blir allmänt känt så förstör det vittnesuppgifterna. Ett vittne som träder fram och säger att hen sett den misstänkta brottslingen så kan hen nämligen ha format sitt minne efter den bild som spridits i media. I ovanliga vissa fall har till och med falska vittnen trätt fram.

Det blir mycket svårare att få en brottsling fälld på vittnesuppgifter som är allmänt kända.

Att gå ut med bild gör man endast när utredningen fastnat.
Citera
2015-09-23, 15:04
Bannlyst
En zigenare, oväntat... Hade ni inte gråtat för att polisen fört register på dessa avskum kanske han lätt hade kunnat hittats.
Citera
2015-09-23, 15:30
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WSE
Det kom fram en gubbe med en pärm om något projekt i Iran. Jag trodde att det var en namninsamling, så jag skrev ett falskt namn och adress. Sedan började han följa efter mig och ville att vi skulle gå till en bankomat. Dom kan vara ganska påstridiga. Lågt av dom att ge sig på en down-unge

Tror dock inte det är vad vi har att göra med här. Iranierna som samlar in namn i pärmar, och som också vill ha pengar, brukar vara rörelsen Folkets mujahedin, en iransk oppositionsrörelse. Antagligen ville de att du skulle gå till automaten för att ta ut pengar och skänka till dem.
Citera
2015-09-23, 15:52
Medlem
Fyfan vad jag blir illamående av att se videon
Mannen som visas kan inte vara så svår att hitta, om han nu inte är i landet olagligt eller som en stackars "migrant"/tiggarboss.
Fyfan säger jag igen, för det kan inte sägas tillräckligt mycket!

Hoppas ni som rör er ute i Varberg håller ett extra öga öppet, dock tror jag att det kan vara försent att hitta honom i Sverige, eller iaf på västkusten.
Citera
2015-09-23, 15:57
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chrisemil
Fyfan vad jag blir illamående av att se videon
Mannen som visas kan inte vara så svår att hitta, om han nu inte är i landet olagligt eller som en stackars "migrant"/tiggarboss.
Fyfan säger jag igen, för det kan inte sägas tillräckligt mycket!

Hoppas ni som rör er ute i Varberg håller ett extra öga öppet, dock tror jag att det kan vara försent att hitta honom i Sverige, eller iaf på västkusten.

Om uppgiften att de ville ha en underskrift för att starta ett företag stämmer, så är jag benägen att tro att GM vistas i Sverige mer långvarigt, och antagligen har han väl också koppling till Varberg.
Citera
2015-09-23, 16:09
Medlem
HC47s avatar
Brottscentralen har en video där man tydligt kan se ena snubbens ansikte.

https://www.facebook.com/brottscentralen

Så jävla vidrigt beteende, f ö.
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Om uppgiften att de ville ha en underskrift för att starta ett företag stämmer, så är jag benägen att tro att GM vistas i Sverige mer långvarigt, och antagligen har han väl också koppling till Varberg.
Han kan väl ljuga? Kan man lura någon med Downs syndrom på pengar så är nog lögner något man ägnar sig åt ganska ofta.
Senast redigerad av HC47 2015-09-23 kl. 16:12.
Citera
2015-09-23, 16:15
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HC47
Brottscentralen har en video där man tydligt kan se ena snubbens ansikte.

https://www.facebook.com/brottscentralen

Så jävla vidrigt beteende, f ö.

Han kan väl ljuga? Kan man lura någon med Downs syndrom på pengar så är nog lögner något man ägnar sig åt ganska ofta.

Sorry, förstår inte vad du menar. Ljugit om vad?
Citera
2015-09-23, 16:17
Medlem
HC47s avatar
Citat:
Sorry, förstår inte vad du menar. Ljugit om vad?
Om att samla in underskrifter till att starta företag. Behöver man ens det?
Citera
2015-09-23, 16:25
Medlem
BerraTraesks avatar
Citat:

Hur menar du? På vilket sätt skulle den uppgiften tyda på att gm är här långvarigt?
Citera
2015-09-23, 16:51
Medlem
Kadodis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Studsboll
Nåja. De är ju romer. De kanske inte uppfattade att mannen var utvecklingsstörd utan mer på deras egna nivå? Ett avtal mellan likar liksom?

Downs syndrom är väl dock inte samma sak som autism? Som dessutom finns i olika spektrum.
Citera
2015-09-23, 17:05
Medlem
upperkatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Olepeter
Äldre människor med funktionshinder måste vara det lägsta.
Spädbarn med funktionshinder.

OnT: Fullständigt vidrigt beteende. För mig är det oväntad oavsett vilken 'folkgrupp' som skulle gjort det. Fortfarande inte många som sjunker så lågt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in