2015-09-22, 18:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mvagrippa
Finns en del märkliga uppgifter . Helikopterfärden borde finnas dokumenterad, tyder på en verklig stress i ärendet. Fler borde känna till detta. Har aldrig tidigare hört att Hjälmroth och Romander skulle varit på plats i Palmerummet. Samma sak med Welander. Efter första dygnet, där han gjorde allt annat än succé , var GW förpassad att sköta fyrverkeritillstånden, Som Holmer föraktfullt påpekade. Detta liksom fantombilden hon säger sig gjort och som aldrig setts gör mig tveksam till uppgifternas riktighet .
Men i MOP är osvuret alltid bäst.

Dag Andersson går dock i god för att hon verkligen blev förhörd i mars 1986, och att hon gav samma uppgifter om mordnatten då som nu. Han hittar dock ingen dokumentation om någon helikopterresa.

http://www.helahalsingland.se/allmant/halsingland/en-historia-med-markliga-drag
Citera
2015-09-22, 23:36
Medlem
Kennexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krokofil
Det ksn ju vara så att det var någon stressad dåre som inte hade ett skit med mordet att göra som klev in i hennes taxi, men att Holmér blev nojig av personen kunde ha varit t ex någon av wt-personerna på stan. Därav att vittnet delvis övervakas och blir intervjuad flera gånger få hon riskerade att röja hemliga operationer.

Det som talar ytterligare för detta är att hon blir ombedd att vittna av utredare som inte känner till att Holmér redan förhört henne. Det hände många gånger att vittnrn som redan blivit förhörda blev det igen som om det vore törsta gången. Han hade något att dölja i utredningen.

Om storyn är sann.

Citat:
Finns en del märkliga uppgifter . Helikopterfärden borde finnas dokumenterad, tyder på en verklig stress i ärendet. Fler borde känna till detta. Har aldrig tidigare hört att Hjälmroth och Romander skulle varit på plats i Palmerummet. Samma sak med Welander. Efter första dygnet, där han gjorde allt annat än succé , var GW förpassad att sköta fyrverkeritillstånden, Som Holmer föraktfullt påpekade. Detta liksom fantombilden hon säger sig gjort och som aldrig setts gör mig tveksam till uppgifternas riktighet .

Ja, kanske HH var mer orolig över "grupperna" och ett avslöjande av dem än MOP, därav blixtutryckningen. HH känns som en av ledarna eller väldigt nära toppen.
Citera
2015-09-23, 00:46
Medlem
Kopparkalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kennex
Ja, kanske HH var mer orolig över "grupperna" och ett avslöjande av dem än MOP, därav blixtutryckningen. HH känns som en av ledarna eller väldigt nära toppen.

Skulle kunna vara två olika myndigheter som hört vittnet. Holmer får höra talas om det första förhöret men får inte ta del av det, så han tar in henne till ett eget.
Citera
2015-09-23, 12:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HubertNorlen
Dag Andersson går dock i god för att hon verkligen blev förhörd i mars 1986, och att hon gav samma uppgifter om mordnatten då som nu. Han hittar dock ingen dokumentation om någon helikopterresa.

http://www.helahalsingland.se/allmant/halsingland/en-historia-med-markliga-drag

Kanske en bagatell i sammanhanget och/eller en felskrivning men:

" När hon ser en svart-vit polisbil svänga in framför hyreshuset vågar hon gå och sätta sig i baksätet."

Fanns svart-vita polisbilar verkligen kvar 1986?
Citera
2015-09-23, 13:04
Medlem
Harfagers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Konrad
Kanske en bagatell i sammanhanget och/eller en felskrivning men:

" När hon ser en svart-vit polisbil svänga in framför hyreshuset vågar hon gå och sätta sig i baksätet."

Fanns svart-vita polisbilar verkligen kvar 1986?

Kanske var en beskrivning på att en märkt polisbil inte civil svängde in , sedan så övergick man från Svart vita 1984 men var nog mängder kvar i trafik som inte hade ändrats. Det var ju för att slippa måla om bilarna då de skulle säljas efter som privatbilar , som man införde stripes , men att då först måla om och sedan förse dem med detta ?
Citera
2015-09-23, 14:02
Medlem
nattekniks avatar
Citat:
Fanns det verkligen så "hårda" poliser i sverige ? Hehe

"– Jag började känna mig väldigt utsatt och när jag såg kommissarien som hade eskorterat mig ta av sig kavajen blev jag riktigt rädd. Under hade han FEM pistoler mot kroppen, berättar hon."
Citera
2015-09-23, 14:40
Medlem
Jag tror mördaren var en utländsk professionell yrkesmördare , något annat tycker jag låter vansinnigt i ett statsministermord.
Citera
2015-09-23, 14:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nickelarsson
Jag tror mördaren var en utländsk professionell yrkesmördare , något annat tycker jag låter vansinnigt i ett statsministermord.
Kan du utveckla din ståndpunkt? Jag tror själv på en utländsk skytt, men varför är allt annat vansinnigt?
Citera
2015-09-23, 15:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lehs
Kan du utveckla din ståndpunkt? Jag tror själv på en utländsk skytt, men varför är allt annat vansinnigt?
Jag tycker mördaren verkar vara en kallblodig sak som vet vad han gör, Att han nu kom upp bakom L&P utan att göra något större eftertryck av sig tyder också på att han vet vad han gör, i en sådan situationen skulle nog de flesta bli förlamade. Hade inte Lisbeth haft den tur hon har och vänt sig i samma ögonblick som han sköt hade den kulan också suttit mitt i ryggen. Det skiljer 2-3 sekunder mellan skotten? Tycker det tyder på att mördaren verkligen kunde hantera vapen. Han trodde nog med största sannolikhet att även LP var mycket svårt skjuten, Självsäkerheten. Varför jag tror det är en utländsk skytt? De blir väl klart mycket svårare att identifiera en utländsk person för vittnen ex än en vanlig kriminell svensson med palmehat / svensk polis. Varför skulle man inte välja en professionell mördare i ett som jag tror organiserat statsministermord? Att det skulle vara svårare att komma åt en utländsk agent säger ju sig självt.
Citera
2015-09-23, 15:42
Medlem
lehs, vad tror du?
Citera
2015-09-23, 15:45
Medlem
Krokofils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nickelarsson
Jag tycker mördaren verkar vara en kallblodig sak som vet vad han gör, Att han nu kom upp bakom L&P utan att göra något större eftertryck av sig tyder också på att han vet vad han gör, i en sådan situationen skulle nog de flesta bli förlamade. Hade inte Lisbeth haft den tur hon har och vänt sig i samma ögonblick som han sköt hade den kulan också suttit mitt i ryggen. Det skiljer 2-3 sekunder mellan skotten? Tycker det tyder på att mördaren verkligen kunde hantera vapen. Han trodde nog med största sannolikhet att även LP var mycket svårt skjuten, Självsäkerheten. Varför jag tror det är en utländsk skytt? De blir väl klart mycket svårare att identifiera en utländsk person för vittnen ex än en vanlig kriminell svensson med palmehat / svensk polis. Varför skulle man inte välja en professionell mördare i ett som jag tror organiserat statsministermord? Att det skulle vara svårare att komma åt en utländsk agent säger ju sig självt.

Å andra sidan kan ett inhemskt svenskt mordkommando ha känt sig säkra på att mordet inte kommer att bli offentligt löst pga känsliga kopplingar till t ex kuppförsvar. Det är ju alldeles uppenbart att PU inte velat rota i vissa hörn.

En bra jämförelse är kanske Brabantligan i Belgien.
Citera
2015-09-23, 15:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krokofil
Å andra sidan kan ett inhemskt svenskt mordkommando ha känt sig säkra på att mordet inte kommer att bli offentligt löst pga känsliga kopplingar till t ex kuppförsvar. Det är ju alldeles uppenbart att PU inte velat rota i vissa hörn.

En bra jämförelse är kanske Brabantligan i Belgien.
Så kan det ju givetvis också vara. Nej och det tyder ju på en konspiration, Frågan är ju om inget vittne verkligen har sett mördarens ansikte? Hade jag gjort det så hade jag nog troligtvis hållit käften rätt bra. Vem fan ens vill vittna om en sådant mord? Man ska inte ta alla vittnen för seriöst, och därefter speciellt inte palme utredning, så detta mord är nog rätt fuckd att rota fram något i. Räcker nog med ett samtal från någon som vill den " väl " att den ska ge fan i det.
Senast redigerad av Nickelarsson 2015-09-23 kl. 16:05.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in